avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 632 soluții astăzi
Forum Activitate Livius Laslau

Activitate Livius Laslau

Bună seara,
Vă sfătuiesc să mergeți cu contractul de garanție la un avocat, care să îl citească cu atenție și să vă dea soluția cea mai potrivită.
Succes și numai de bine!
Bună dimineața!
Vă înțeleg frustrarea și nemulțumirea, însă din păcate, este ca la doctor. Ce tratatament să îți dea, dacă nu te doare ceva? Iar regula este clară: pentru ca o neconformitate sa poată fi calificata ca defect de garanție, aceasta trebuie să se manifeste. Totuși, oamenii au muncit, testerul de diagnoză și programele costă, deci este absolut normal să vă ceară bani. Reparația în garanție implică costuri zero pentru toată lumea, mai puțin pentru producător, în sensul ca, dvs nu plătiți, dealer-ul își ia banii de la importator, iar acesta de la producător.
Doar speranța ca anomalia se va manifesta și la dealer sau dacă este o problemă pe scară largă în România, să apară un buletin de service/campanie de recall.
Succes și numai de bine!
Bună dimineața!
Dacă sesizarea dvs de funcționare anormală a cutiei de viteze nu a fost confirmată la verificarea în service, dealerul a tratat-o ca nefiind lucrare în garanție și v-a facturat diagnoza, ceea ce este normal.
Problema se pune la update-ul de soft: care a fost motivul pentru care dealerul l-a făcut? Dacă l-a făcut în legătură cu cutia de viteze, iar aceasta nu mai prezintă simptomele reclamate, atunci vorbim despre garanție, ceea ce duce la o lucrare fără plată client.
Dacă l-a făcut pur și simplu ca așa a vrut, avea obligația să vă informeze despre costurile acelui update și să-l facă doar dacă avea acordul dvs.
În această situație, aveți posibilitatea să vă cereți banii înapoi pe update-ul de soft, în caz de refuz având posibilitatea să vă adresați ANPC.
Succes și numai de bine!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Bună seara!
Din punctul meu de vedere, ar trebui ca vânzătorul să își asume defectiunea, întrucat garanția pe care v-a acordat-o încalcă prevederile art. 9, alin. (5) din OUG 140/2021: 5) În cazul produselor de ocazie, consumatorul și vânzătorul pot conveni asupra unor condiții contractuale sau acorduri având o perioadă de răspundere contractuală sau un termen de prescripție mai scurtă decât cele prevăzute la alin. (1)-(4), cu condiția ca astfel de perioade ori termene mai scurte să aibă o durată de minimum un an de la data livrării bunului.
Vă recomand să luați legătura și cu ANPC-ul și să sesizați problema. Nu este exclusă și invocarea unui viciu ascuns.
Succes și numai de bine!
Bună seara!
Pentru un răspuns adecvat sunt necesare unele lămuriri:
1. Ce întelegeti prin dealer autorizat?
2. Aveți factura de achiziție?
3. Achiziția s-a efectuat pe persoană fizică sau juridică?
Astept cu interes răspunsul dvs
Bună dimineața!
Ați vrut să spuneți ca doriți să reziliați contractul, ca de încheiat, l-ați încheiat deja. Lucrurile stau în felul următor: atâta timp cat prestatorul de servicii își îndeplinește obligațiile contractuale, adică vă pune la dispoziție platforma electronică și modulele de curs, nu aveți nici un motiv să cereți rezilierea contractului. Este ca în business: mă oblig să îți vând, ești obligat să-mi plătești. Spor la învățat!
Succes și numai de bine!
Bună seara!
Mașina va rămâne pe PJ pentru ca o aveți înregistrată in contabilitate. Se poate vinde cu factura către PF. Astfel, o veți scoate din contabilitate și de la taxe și impozite.
Succes și numai de bine!
Bună seara!
Detaliați, vă rog: sunteți petiționar sau sancționat? În funcție de situația în care vă aflați, vă putem răspunde în concret.
Succes și numai de bine!
Bună dimineața!
Mai pe scurt și fără supărare: v-ați zgârcit la făină și v-ați scumpit la tărâțe. Adică, ati ales să mergeți într-o curte să vă reparați mașina cu o manoperă mai ieftină, în loc să mergeți într-un service autorizat RAR. Dacă nu aveți documente justificative de intrare în service, nu prea aveți ce să faceți, doar să apelați la moralitatea acelui mecanic autorizat. Vă sfătuiesc să cereți și opinia unui avocat.
Succes și numai de bine!
Bună dimineața!
Fără supărare, dvs cereți o rezolvare legală la o “românească” făcută pe moment, fara să vă gândiți la eventualele urmări. Și iată ca au apărut!. Totuși din noiembrie 2023 si până în martie 2024, ce demersuri ați făcut, ce discuții ați purtat cu proprietarul vis-a-vis de defecțiunea mașinii ? Dați-ne mai multe detalii referitoare la tranzacția de schimb de mașini, orice care ne-ar ajuta să ne facem o idee despre cum să vă sfătuim.
Succes și numai de bine!