avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 425 soluții astăzi
Forum Activitate DobraniciVioleta

Activitate DobraniciVioleta

Va rog mult sa ma ajutati cu urmatoarea lamurire. Am avut, in urma cu câţiva ani, un proces de fond funciar în cadrul căruia instanţa a dispus efectuarea unui raport de expertiză tehnică judiciară. Acest raport a fost depus de expert la vremea respectivă si se află la dosar. Pentru cadastru şi intabulare mi se solicită la OCPI acest raport, precum şi sentinţa din acel dosar - ambele legalizate (sau "Conform cu originalul"). Deoarece locuiesc in celalalt capăt al ţării faţă de oraşul unde s-a judecat acest proces, am trimis prin poştă către instanţă o cerere in care am solicitat efectuarea acestei copii legalizate, şi am trimis, de asemenea, cate o copie de pe sentinţă şi de pe raport si, evident, chitanţele aferente cu care dovedeam că am achitat taxele judiciare. Dat fiind faptul ca raportul includea şi o schiţă care, în copia simpla pe care o deţineam, era foarte ştearsa (probabil "patina" timpului) am achitat taxe si pentru eventualele copii din dosar care ar fi xeroxate din dosar de către instanta, precizand, evident, acest lucru. Spre surprinderea mea, am primit astăzi de la Judecătoria respectivă un plic cu sentinţa din dosar legalizată, precum si cu copia trimisa de mine de pe raport fără a fi legalizată, împreună cu o adresă de la Judecătorie în care mi se spune "nu putem pune ştampila de "conform cu originalul" şi pe raportul de expertiză întrucât nu este copie cu numerotarea din dosar". În plus, mi s-au restituit şi chitanţele respective în totalitate (deci nu au păstrat nici măcar pentru copia de pe sentinţă). Întrebarea la care vă rog să-mi răspundeţi este dacă - dat fiind faptul că achitasem taxele inclusiv pentru efectuarea copiilor xerox din dosar de către instanţă (ba chiar o sumă de peste două ori mai mare, pentru siguranţă) - deci, aş vrea să ştiu dacă există sau nu obligaţia celor de la arhiva instanţei să efectueze copia respectivă din dosarul existent la arhivă (în situaţia dată, în care copia pe care am trimis-o eu nu conţinea numerotarea din dosar). Precizez că la dosar nu există alt raport de expertiză decât cel menţionat, deci nu necesita vreun efort de identificare.
Vă rog mult să mă ajutaţi cu un răspuns şi să-mi spuneţi ce soluţie este să pot obţine o copie legalizată după acel document (cu excepţia variantei să mă deplasez personal acolo - în afară de faptul că aş pierde o zi şi o noapte ca să mă deplasez până în oraşul respectiv, sunt foarte grav bolnavă şi, din punct de vedere fizic, îmi este imposibil să fac acest drum) şi dacă există sau nu obligaţia angajaţilor Judecătoriei să facă respectiva copie. Mi se pare o incredibilă bătaie de joc ca să pui un om pe drumuri pentru o astfel de solicitare, în condiţiile în care zilnic se fac referiri la debirocratizare şi la simplificarea relaţiei aiutorităţi-cetăţeni. În plus, dacă aş merge eu acolo, nu tot instanţa ar xeroxa acele înscrisuri?? Căci nu cred că mi-ar da mie dosarul să plec cu el şi să caut un xerox unde să fac acele copii.
Vă mulţumesc mult
Răspuns la discuția Obtinere titlul de proprietate
As vrea să fac o scurtă completare, pentru că am fost într-o asemenea situaţie. Aşadar, dacă este vorba despre terenuri retrocedate în baza legilor fondului funciar, moştenitori sunt numai cei care au depus cerere de retrocedare în timpul menţionat de lege. Dacă terenurile au aparţinut tatălui dvs. inainte de 1989 si au fost confiscate de regimul comunist, iar cerere de retrocedare au făcut doar fraţii dvs., atunci terenurile sunt ale lor. Dacă faceţi succesiunea după părinţi, aceste terenuri NU fac parte din masa succesorală, pentru că ele - fiind confiscate de regimul comunist - la momentul decesului tatalui dvs. ele, formal, nu mai erau in patrimoniul tatalui dvs. (nu se mai aflau in circuitul civil). Plastic vorbind, succesiunea strict pentru acele terenuri s-a făcut nu prin metoda clasică a succesiunii, ci prin acea cerere de retrocedare, care se face individual de catre mostenitorii indreptăţiţi. Dacă există - precum în cazul dvs. - mai mulţi moştenitori din aceeaşi clasă, de cota celor care nu au formulat cerere profită cei care au depus cerere. Acestea sunt prevederile legilor fondului funciar. Deci, prin succesiune, puteti obţine cota care vă revine din celelalte bunuri ale parinţilor, nu si din terenurile despre care vorbiţi.
Vă mulţumesc foarte mult. Cu scuzele de rigoare, aş vrea să vă întreb daca tot acelaşi este regimul şi pentru copiile efectuate de instanţă (mă refer la faptul că eu nu am documentul respectiv, adica raportul de expertiză depus la dosar, şi, ca atare, si copia trebuie efectuata de instanţă, nu doar aplicată ştampila "Conform cu originalul"). Deci, daca şi pentru copierea simpla a documentului plătesc tot la unitatea administrativ teritorială unde domiciliez sau aceşti bani trebuie viraţi în contul Judecătoriei respective?
Vă mulţumesc foarte mult
Buna ziua,
Va adresez rugamintea sa ma ajutati in utrmatoarea problema. Am avut un dosar care s-a judecat la Judecatoria Pitesti si, ulterior, prin apel, la Tribunanul Arges. In cadrul acestui proces s-a realizat un raport de expertiză tehnică judiciară asupra unui teren. Am nevoie de o copie conform cu originalul de pe acest raport si as vrea să solicz acest lucru prin posta (dat fiind faptul ca locuiesc in alta localitate decat cea in care s-a judecat procesul). Am vazut pe portalul instantelor ca Judecatoria Pitesti are cont la Trezoreria Pitesti si as vrea sa stiu daca acela este contul in care trebuie platita taxa aferenta de timbru judiciar si, de asemenea, daca acea plata se poate face prin transfer bancar.
Va mulţumesc mult
Bună ziua,
Vă adresez rugămintea să mă ajutaţi cu câteva informaţii. Deţin o suprafaţă de pădure obţinută prin retrocedare în baza Legii 18/1991, pe care doresc să o intabulez şi să-i fac cadastrul. La documentaţia solicitată am nevoie, între altele, de adeverinţă de ROL agricol şi de planul parcelar aprobat de primar.
Vă rog mult să-mi spuneţi care este perioada de valabilitate a adeverinţei de ROL agricol .
De asemenea, vă rog să-mi spuneţi de unde şi cum se poate obţine acel plan parcelar .
Vă mulţumesc mult
Bună ziua,
Vă rog mult să mă ajutaţi cu lămurirea a ce înseamnă sintagma "proformă cadastrală". Doresc să obţin o adeverinţă de ROL agricol de la Biroul de fond funciar al primăriei de care aparţine terenul pentru care doresc să fac cadastru şi mi s-a solicitat, între alte documente, această "proformă cadastrală". Problema este că aceste informaţii le-am solicitat telefonic de la primărie deoarece locuiesc în celălalt capăt al ţării. Funcţionarul de la Biroul de fond funciar era excesiv de nervos, îmi tot repeta că trebuie să se întâlnească cu dl primar şi mi-a închis telefonul, aşa încât nu am putut să solicit lămuriri despre ce înseamnă acest document. Precizez că am mai primit în anii anteriori de două ori adeverinţă de ROL agricol (evident, de la aceeaşi primărie), însă este prima dată când aud această sintagmă.
Mulţumesc
Bună ziua,
Vă adresez rugămintea să mă ajutaţi cu câteva informaţii. Deţin o suprafaţă de pădure obţinută prin retrocedare în baza Legii 18/1991. Am titlul de proprietate şi doresc să fac cadastrul şi intabularea. La documentaţia pentru acestea am nevoie, între altele, de adeverinţă de ROL agricol şi de planul parcelar aprobat de primar.
Vă rog mult să-mi spuneţi care este perioada de valabilitate a adeverinţei de ROL agricol (cea de la Taxe şi Impozite am înţeles că are o valabilitate de 30 de zile din momentul emiterii, deci s-a schimbat reglementarea care spunea că este valabilă doar în luna în curs).
De asemenea, vă rog să-mi spuneţi de unde şi cum se poate obţine acel plan parcelar solicitat la documentaţia pentru cadastru.
Vă mulţumesc mult
Va multumesc. Am trimis astazi prin posta solicitare de legalizare, deoarece domiciliez in celălalt capăt al ţării faţă de oraşul în care s-a judecat procesul. După ce am trimis am citit pe acest site că există posibilitatea ca să nu se fi trimis comunicarea şi m-am cam speriat. De aceea am întrebat dacă sunt anumite motive pentru care comunicarea nu se face simultam către toate părţile. Vă mulţumesc
Bună ziua,
Vă rog mult să mă ajutaţi cu lămurirea următorului aspect. Am avut un proces care s-a judecat pe fond. Am primit acasă comunicarea hotărârii, unde se preciza "cu apel în 30 de zile de la comunicare". Au trecut aproape două luni şi partea adversă nu a depus apel. Acum am citit pe un alt topic că "sunt frecvente situaţiile în care părţilor nu li se comunică hotărârea în acelaşi timp". Vă adresez rugămintea să-mi spuneţi, pentru situaţiile respective, de ce nu se face comunicarea în acelaşi timp, deci care ar fi motivele pentru care părţilor nu li s-ar comunica simultan hotărârea.
Vă mulţumesc mult
Va rog mult sa ma ajutati cu o clarificare a urmatoarei probleme. Am avut un dosar care s-a judecat la instanta de fond. S-a emis "sentinta civila", cu mentiunea "cu drept de apel în 30 de zile de la comunicare". Dat fiind faptul că s-au scurs deja cca 50 de zile si partea adversă nu a depus apel, doresc să fac cerere de legalizare a sentintei emise de instanta de fond (de Judecătorie). Problema este că nu ştiu dacă trebuie să scriu în cerere că doresc să se menţioneze pe copia legalizată că sentinţa a rămas "definitivă" (sau "irevocabilă" sau "definitivă şi irevocabilă") şi, de asemenea, va rog sa-mi spuneti care este diferenta juridică între aceşti termeni şi care este, din acest punct de vedere, "statutul" sentinţei din dosarul meu.
Vă mulţumesc foarte mult