avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 366 soluții astăzi
Forum Activitate ZahariaIonut

Activitate ZahariaIonut

Buna seara,

Am urmatoarea speta:
1. O firma din Romania platitoare de TVA presteaza servicii privind tehnologia informatiei (CAEN 6209) catre o firma din Anglia pentru un proiect cu scop clar definit de analiza si automatizare procese. Firma din Romania factureaza fara TVA catre firma din Anglia
2. Firma din Romania subcontracteaza o parte din servicii (CAEN 6209) dedicate proiectului de mai sus de la un subcontractor platitor de TVA din Romania

Intrebarile sunt:
1. Subcontractorul factureaza cu sau fara TVA catre firma din Romania?
2. In ce conditii subcontractorul NU factureaza TVA-ul catre firma din Romania?

Multumesc,
Numai bine,
Ionut
Buna ziua,

Exista in comunitate un avocat din Craiova care ma poate ajuta cu depunerea unui dosar si sustinerea cazului la instanta din Craiova? Am deja un avocat pe specilitatea cazului doar ca suntem in Bucuresti. Avem nevoie de cineva local. Expertiza va fi furnizata de catre noi acolo unde este cazul.

Multumesc,
Ionut
Urgent:
Buna ziua,
Va scriu referitor la un topic urgent. Termenul de depunere al dosarului fiind luni (07.06.21).
Scriu referitor la achizitiile din cadrul proiectelor pe fonduri europene. Ordinul care reglementeaza procedura este Ordinului MFE nr. 1284/2016, privind aprobarea Procedurii competitive aplicabile solicitantilor/beneficiarilor privati pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrari finantate din fonduri europene, cu modificarile si completarile ulterioare.
Am participat la o licitatie in care au fost 2 ofertanti. Castigatorul a fost cealalta firma. Ca urmare am solicitat nota justificativa din cere reiese modul de evaluare si punctare al ofertelor.
Mi s-a refuzat acest lucru. Raspunsul a fost ca ambele firme au indeplinit conditiile tehnice si ca intr-un final s-a mers pe principiul economicitatii (pret).
Stiu ca firma castigatoare nu avea cum sa fie identica din punct de vedere tehnic. Stiu ca au depus oferta 25 de minute dupa ce am depus-o eu. Ofertele s-au solicitat doar in format hard copy. Codul lor CAEN nu corespunde in totalitate si nici angajati nu au (cf mfinante.ro). De asemenea, diferenta de pret e foarte mica.
Intrebarea mea este: ce sanse de castig am in cazul unei contestatii? Termenul de depunere este luni (07.06). Ma puteti ajuta cu sfaturi.
In caietul de sarcini nu este detaliata modalitatea de evaluare. Spune doar:
“Desemnarea ofertei castigatoare se face in conformitate cu prevederile Ordin MFE nr. 1284/2016
Sectiunea a 4-a Derularea procedurii competitive, punctul 4.2 Analiza ofertelor si elaborarea notei
justificative de atribuire, oferta castigatoare va fi desemnata in urma elaborarii Notei justificative
de atribuire.
In vederea respectarii principiilor economicitatii, eficientei si eficacitatii, se va alege oferta cu cele
mai multe avantaje pentru realizarea proiectului, evaluarea ofertelor realizându-se exclusiv pe
baza informatiilor prezentate in fiecare oferta si raspunsurile la clarificarile solicitate, daca este
cazul (conform cap.3, sectiunea 3 din cadrul Ordinului MFE 1284/2016).
Achizitorul va evalua modul în care fiecare ofertă îndeplinește cerințele de participare la
procedură și cerințele tehnice specificate în documentație. Analiza documentelor prezentate de
ofertanți nu angajează din partea Achizitorului nicio răspundere sau obligație față de acceptarea
acestora ca autentice și nu înlătură răspunderea exclusivă a ofertanților sub acest aspect.
După analizarea tuturor documentelor și informațiilor prezentate în oferte, Achizitorul va stabili
care este cea mai avantajoasă ofertă tehnică și financiară primită, în raport cu celelalte oferte
primite și cu specificațiile tehnice din documentație, conform prevederilor Procedurii competitive
aplicată solicitanților/beneficiarilor privați pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau
lucrări finanțate din fonduri europene, cu modificările și completările ulterioare.
Achizitorul va alege oferta cu cele mai multe avantaje pentru realizarea scopului acestei achiziții, în
concordanță cu scopul proiectului aprobat și cu cel mai bun raport calitate/preț. Ofertanții vor
prezenta o propunere tehnică, în cadrul căreia vor descrie modul în care vor realiza serviciile,
astfel încât să ofere achizitorului o imagine clară asupra rezultatului final al serviciilor care fac
obiectul achiziției.
La finalul procedurii, în termen de 5 zile calendaristice de la semnarea contractului de achiziţie cu
ofertantul castigator, beneficiarul are obligatia, conform prevederilor Ordinului 1284/2016, sa
completeze anunţul pe pagina web www.fonduri-ue.ro cu informaţii despre câştigătorul
contractului.”

De asemenea, am inteles ca taxa de timbru pentru asemenea situatii este de 2% din valoarea contractului. Asa este?
Sunt deschis sa discut cu cei cu experienta pe acest domeniu si eventual sa stabilim un fee daca ma puteti ajuta intr-un termen atat de scurt.
Multumesc,
Ionut
Buna ziua,

Imi puteti spune care este numarul de zile lucratoare pe an pe persoana conform codului muncii?

Imi trebuie aceasta informatie pentru a analiza diferite optiuni de schimburi / ture per pozitie.

Multumesc,
Ionut
eu sunt clientul
Buna ziua,

In calitate de SRL, de la ce valoare trebuie incheiat un contract pentru Servicii de asistenta juridica? In alte cuvinte, de la ce valorea am nevoie si de contract pe langa factura?

Multumesc,
O zi buna,
Ionut
Buna ziua,

Daca am depasit pragul de 300.000 RON in luna Noiembrie 2018 pot presupune ca (urmand pasii de inregistrare a firmei cu scop TVA) voi incepe sa facturez cu TVA abia in Ianuarie 2019? Sau este posibil si in Decembrie 2018 sa mi se ceara acest lucru? M-ar avantaja mai mult daca as emite prima factura cu TVA in Ianuarie, 2019.

As aprecia foarte mult un raspuns rapid. Multumesc!
Ionut
Discuție Cota TVA 2019
Buna ziua,

Aveti vreo informatie actuala cu privire la reducerea/cresterea TVA-ului actual de 19% in 2019?

Multumesc,
Numai bine,
Ionut
Buna ziua,

In calitate de prestator de servicii, va adresez urmatoarea intrebare: ma puteti ajuta cu informatii cu privire la care sunt cele mai eficiente instrumente de garantare a platii de catre un beneficiar? Aici ma refer atat la garantare cat si la asigurarea incasarii banilor la termenele stabilite in contract.

Multumesc,
O zi buna,
Ionut
Multumesc pentru raspuns!