1. subinginerii apar in COR, dar in ce lege sunt incadrati ca ingineri diplomati sau licentiati, pentru ca "asa se aude prin popor" daca este adevarat cum se procedeaza la schimbarea diplomei-statut ?
2. subinginerii pot sa se insrie la master?
3. pun aceste intrebarii deoarece eu am absolvit 4 ani de facultate la seral in perioada 1988-1992, am diploma de subinginer si nu mi-se permite de catre intreprinderea la care lucrez sa ma inscriu la masterat, explicandu-mi ca numai inginerii pot face masterul.
cum se poate demonstra ca, dupa nationalizare mi-a fost luata o parte din terenul proprietate si a fost construita o cladire pe aceea suprafata mentionez ca data cu aproximatie a construirii cladirii a fost 1958.
fisa SSM terminat cum se completeaza instructajul introductiv general, sau sa fiu mai clara ex. persoana care este angajata de mai de mult timp, iar fisa SSM unde are completat instructajul general introductiv, cel la locul de munca si admis la lucru, Cum se procedeaza in situatia cand acesta lucrator are completata a alta fisa SSM (una noua pentru ca cea veches-a terminat) la acelasi angajator si functie, dar au trecut 10 ani de cand sau efectuat instructajele mentionate mai sus, ce scrie in dreptul acestor instructaje si la admis la lucru?
Am citit recomandarile dvs si am ajuns la concluzia ca cei care sunt subingineri au ramas pe dinafara continuare nu se mai poate face pentru cei care lucreaza numai dimineata program 8-16 nu pot sa se insrie nici la master pentru ca nu are puncte suficiente de credit, deci suntem considerati casi cand am fi absolvit doar liceul.
-Subinginerii se pot inscrie la mastrat?
-Daca, da in baza carei legii?
-ce statut au subinginerii???
-cine imi poate explica coerent???
-cum imi pot continua studiile daca sunt subinginer termoenergetician, facultate absolvita la seral in perioada 1988-2002?
Va multumesc.
Eu nu am stiut cum sa aleg codurile de activitate si am ales :
pentru activitatea principala codul 7490
pentru activitate secundara am ales codurile : 7830, 8299 si 9609.
In cazul meu alegerea inseama ca este grestia pentru PFA, eu doresc sa dau consultanta in domeniul securitatii muncii, fiind abilitata ca coordonator serviciu prevenire si protectie in carul serviciului extern.
Va rog daca se mai poate spuneti-mi si mie pasii pentru a include si acest cod CAEN, S-AU CE MA SFATUITI?
Pentru a va face PFA trebuie sa fiti abilitat de Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, adica sa fiti coordonator serviciu extern de prevenire si protectie, conform art 37 din HG 1425/2006. ATENTIE - experienţa de cel puţin 5 ani în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă - articol care prevede:
Art. 37. - In vederea abilitării pentru activităţile de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, solicitanţii vor transmite un dosar care va cuprinde următoarele documente:
a) cerere de abilitare pentru servicii externe de prevenire şi protecţie, conform modelului prezentat în anexa nr. 8;
b) copie de pe certificatul de înregistrare la registrul comerţului şi, după caz, copie de pe actul constitutiv;
c) copii de pe documentele care atestă pregătirea profesională şi nivelul de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, conform prevederilor art. 31 şi 32;
d) curriculum vitae pentru personalul care va desfăşura activităţile de prevenire şi protecţie;
e) documente care atestă experienţa de cel puţin 5 ani în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă pentru personalul care va desfăşura activităţile de prevenire şi protecţie;
f) memoriu de prezentare din care să rezulte mijloacele materiale şi resursele umane de care dispune;
g) copii de pe decizia de numire şi contractul individual de muncă pe perioadă nedeterminată pentru conducătorul serviciului extern;
h) copii de pe contractele individuale de muncă ale personalului de execuţie din serviciul extern;
i) declaraţii ale personalului serviciului extern privind păstrarea confidenţialităţii, în timpul şi după încetarea desfăşurării activităţilor de prevenire şi protecţie, asupra informaţiilor la care are acces.
Art. 187. - Pentru avizarea documentaţiilor elaboratorul va transmite prin poştă Comisiei de abilitare şi avizare prevăzute la art. 186 o cerere conform modelului prevăzut în anexa nr. 24, însoţită de un dosar care cuprinde:
a) copie de pe certificatul de înregistrare la registrul comerţului şi, după caz, anexa la acesta; în situaţia prevăzută la art. 186 alin. (2), elaboratorul va depune documentul echivalent eliberat de statul de origine sau de provenienţă.
b) un scurt memoriu de prezentare a documentaţiei;
c) două exemplare din documentaţia supusă avizării;
d) în cazul diapozitivelor şi diafilmelor se vor transmite: originalul şi două copii pe suport hârtie.
, iar in baza abilitatii urmati prevederile OUG 44/2008, publicata MO 328 din 25.04.2008, care in anxa prevede:
1. Documentatia de sustinere a cererii de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii PFA
1.1. Carte de identitate sau pasaport - fotocopie certificata olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul
1.2. Document care sa ateste drepturile de folosinta asupra sediului profesional, precum contract de inchiriere, comodat, certificat de mostenitor, contract de vanzare-cumparare, declaratie de luare in spatiu sau orice alt act juridic care confera dreptul de folosinta etc. - copie legalizata
1.3. Declaratie pe propria raspundere care sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii
1.4. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atesta pregatirea profesionala, daca aceasta este ceruta, potrivit unor prevederi legale speciale
1.5. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atesta experienta profesionala, daca este cazul
2. Documentatia de sustinere a cererii de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii intreprinderii individuale
2.1. Carte de identitate sau pasaport al titularului intreprinderii individuale - fotocopie certificata olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul
2.2. Document care sa ateste drepturile de folosinta asupra sediului profesional, precum contract de inchiriere, comodat, certificat de mostenitor, contract de vanzare-cumparare, declaratie de luare in spatiu sau orice alt act juridic care confera dreptul de folosinta etc. - copie legalizata
2.3. Declaratie pe propria raspundere care sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii
2.4. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atesta pregatirea profesionala, daca aceasta este ceruta, potrivit unor prevederi legale speciale
2.5. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atesta experienta profesionala, daca este cazul
3. Documentatia de sustinere a cererii de inregistrare in registrul comertului si autorizare a functionarii intreprinderii familiale
3.1. Carte de identitate sau pasaport al fiecarui membru - fotocopie certificata olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul
3.2. Document care sa ateste drepturile de folosinta asupra sediului profesional, precum contract de inchiriere, comodat, certificat de mostenitor, contract de vanzare-cumparare, declaratie de luare in spatiu sau orice alt act juridic care confera dreptul de folosinta etc. - copie legalizata
3.3. Declaratie pe propria raspundere a reprezentantului, care sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii
3.4. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atesta pregatirea profesionala, daca aceasta este ceruta, potrivit unor prevederi legale speciale
3.5. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atesta experienta profesionala, daca este cazul
3.6. Acordul de constituire si procura speciala, prevazute la art. 29
4. Documente care atesta pregatirea sau experienta profesionala
Pregatirea sau experienta profesionala se atesta, dupa caz, cu documente cum sunt: diploma, certificatul sau adeverinta, prin care se dovedeste absolvirea unei institutii de invatamant, certificatul de calificare profesionala sau de absolvire a unei forme de pregatire profesionala, organizata in conditiile legii, in vigoare la data eliberarii acestuia, certificatul de competenta profesionala, cartea de mestesugar, carnetul de munca al solicitantului, declaratie de notorietate cu privire la abilitatea de a desfasura activitatea pentru care se solicita autorizarea, eliberata de primarul localitatii respective.
SUCCES
La un contractul de prestari servicii in domeniul securitatea muncii (serviciu extern), ca furnizor de servicii, la capitolul obiectul contractului este corect stipulat urmatorul continut:
Obiectul prezentului contract consta in realizarea de catre prestator a urmatoarelor servicii de consultanta sau (aici nu stiu ca formulare) asistenta tehnica de specialitate in scopul organizarii activitatii de securitatea muncii pentru:
- identificarea echipamentului individual de protectia muncii, conform HG 1048/2006;
- instructiuni proprii conf. HG 1425/2006;
- etc...
si am inteles ca orice document emis de mine va fi semnat si de beneficiar - administrator sau patron sau persoana imputernicita (nici asta nu stiu de catre cine - de cel cu care voi semna contractul sau alta persoana?), iar in dreptul meu pot scrie "Consultanta PFA si imi trec numele semnez si pun stampila alturi de persaoana din partea beneficiarului".
- pentru emitere de decizii specifice pentru securitatea muncii se procedeaza la fel ca si actele mentionate mai sus.
Va rog raspundeti-mi urgent.
Pentru a presta servicii indomeniul securitatii muncii trebuiesc indeplinite cerintele art.37 din HG 1425, dupa aceea se intocmeste dosarul conform Ord 44/2008 si se depune la registru comertului. Pentru a profesa iti trebuie minim 5 ani experienta in domeniul SSM.