avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 821 soluții astăzi
Forum Activitate luiza2023

Activitate luiza2023

Buna seara. Am rugamintea de a ma ajuta, ma aflu in urmatoarea situatie:

in perioada octombrie 2010-ianuarie 2010 m-am aflat in concediu de maternitate. pentru un numar de 42 de zile ( raportate la zilele din doua lunii-nov. si dec.) din acest concediu angajatorul a suportat diferenta pana la 100% din salariu, conform contractului colectiv de munca valabil la nivel national pentru perioada 2007-2010. Redau textul de lege Art. 66. - (1) in cazul in care salariata se afla in concediu de maternitate, unitatea va compensa, pe o anumita perioada, diferenta dintre salariul de baza individual avut si indemnizatia legala la care are dreptul.
(2) Perioada pe durata careia se acorda compensarea va fi stabilita prin contractele colective de munca la nivel de unitate, dar nu mai putin de 6 saptamani.
(3) Diferentele de salarii vor fi acordate din fondul de salarii.

Dupa finalizarea concediului de maternitate m-am aflat in concediul de crestere a minorului pana la data implinirii varstei de doi ani a acestuia, ulterior m-am intors la munca pentru o luna pentru ca mai apoi sa intru in somaj.
Intrebarea mea este urmatoarea: este normal ca in perioada ce se ia calcul la stabilirea indemnizatiei sa intre si cele doua luni in care angajatorul a suportat diferenta de pana la 100%, mai ales ca eu in aceasta perioada ma aflam in concediu medical? am inteles ca zilele de concediu medical nu se iau in calcul la stabilirea somajului. doresc sa formulez o contestatie privitoare la modul de calcul. credeti ca interpretarea mea este corecta?
Amcunostinta de aceste reglementari, insa asta nu ma ajuta cu nimic. In acest moment eu sunt singurul angajat si sunt platita din ce produc, cand am sa intru in concediu ( maxim 2 luni ) societatea nu va mai produce nimic. Pe mine ma intereseaza cum pot incasa sumele cuvenite pe care in final le suporta statul chiar daca angajatorul vireaza sumele.
In cazul meu nu va fi un refuz nejustificat de plata din partea angajatorului iar in situatia in care nu achita deoarece nu este solvabil nu poate fi sanctionat.

Deci pot sau nu sa fac ceva sa incasez banii direct de la stat?
Buna ziua,

Doresc sa stiu ce se intampla in situatia in care angajatorul nu are bani pentru a-mi plati indemnizatia cuvenita pe perioada concediului de maternitate ( pre si postnatal ).
Stiam ca angajatorul isi recupereaza sumele achitate angajatei aflate in concediu de maternitate, m-ar interesa daca exista o maniera de a-mi fi achitate mie aceste sume direct de catre FNUASS.
eu inteleg ca se iau in calcul veniturile din cele 12 luni calendaristice anterioare nasterii.
doream sa stiu daca exista cineva care a avut probleme cu indemnizatia datorita faptului ca taxele nu au fost platite de catre angajator.

o alta intrebare pe care am uitat sa o adresez ar fi daca exista posibilitatea sa fiu obligata sa suport singura spitalizarea si nasterea din moment ce nu sunt platite contributiile la fondul de sanatate??

Multumesc
Buna ziua,

Caut si raspuns la urmatoarele doua intrebari:

1. In situatia in care angajatorul meu nu a achitat contributiile sociale pe ultimele 12 luni calendaristice pot beneficia sau nu de indemnizatia de crestere a copilului?

2. In situatia in care nu voi putea beneficia o valoare procentuala din veniturile nete, voi putea lua macar minimul de 600 Ron ?
Răspuns la discuția Mandat administrator
va multumesc tare mult pt. raspunsuri, in mare stiu ce documente sa depun, insa exista doua situatii si nu stiu daca sa le fac pentru prelungire sau pentru numire avand in vedere ca mandatul administratorului este expirat.
vreau sa stiu daca este posibil ca registrul sal imi scoata ochii ca a trecut prea mult timp de la data expirarii mandatului si daca ma duc cu acte pentru numire sau pentru prelungirea mandatului.
:(
Răspuns la discuția Mandat administrator
eu stiam si de constitutiv actualizat :-/
Buna ziua,
Am si eu cateva intrebari referitoare la mandatul administratorului unui SRL:

1. Conform legislatiei acesta trebuie prelungit in termen de 15 zile de la data expirarii. In cazul in care termenul de depasire a celor 15 zile este foarte mare, se mai poate face prelungirea sau se numeste ca si cum ar fi administrator nou.
2. In cazul in care se poate prelungi vechiul mandat mai am nevoie de specimen de semnatura sau declaratie pe proprie raspundere?
in speranta ca ma veti putea ajuta.....
va multumesc.

Luiza
Buna ziua,

Considerati ca este posibila ( legala) incheierea unui contract/conventie intre angajator si angajat conform caruia angajatul sa foloseasca un automobil in interes de serviciu, iar dupa un anumit numar de ani ( ex 2 ani), angajatul sa achizitioneze automobilui ( proprietatea angajatorului ) la valoarea reziduala de 20% din valoarea initiala. ce fel de valoare si ce implicatii ar avea un astfel de contract?

:kissing:multumesc tare mult!!!!!! sper sa nu mai am vreo nelamurire. v-am stresat cumplit