Descarcarea de gestiune se va face folosind coeficientul K, necesar pentru determinarea adaosului comercial folosit.
K = (SI378+RC378)/(SI371–SI4428+RD371–RC4428)
Adaos comercial = K x Rulaj in luna cont 707
Costul marfurilor care se scot din gestiune.
Cost marfuri = Rulaj in luna cont 707 – adaos comercial
Descarcarea de gestiune: 607 % 371
378
4428
Emiterea facturii :
4111 % 704 100
4427 24
5121.1 % 4111 114 - incasare in cont curent
5121.2 % 4111 10 - incasare in cont garantie
In acest caz studiati problema din punct de vedere al acordarii de bunuri in mod gratuit pentru stimularea vanzarilor. Aici va sugerez sa aveti in vedere OG 99/2000. Practic trebuie sa faceti un regulament privind organizarea unei campanii promotionale care sa cuprinda ce va intereseaza pe dvs.
Pentru a scoate din evidenta stocurile la care faceti referire trebuie sa :
- intocmiti un proces verbal de constatare a deprecierii in care sa faceti propunere de casare cu motivarea acesteia, ( stocuri deteriorate, stocuri fara miscare);
- sa eminteti o decizie de numire a membrilor comisiei de casare;
- sa intocmiti un proces verbal de casare in care sa aratati modul de valorificare a acestora, respectiv predarea acestora la firmele de colectare a deseurilor care sa fie aprobata de catre conducatorul unitatii;
In aceste conditii cheltuielile cu scoaterea din evidenta precum si TVA aferent sunt integral deductibile.
Se emite factura pentru toata suma incasata.
Aceasta se inregistreaza pe venituri in avans urmand ca, lunar, sa recunoasteti la venituri valoarea lunara a chiriei.
Sincer nu am prea inteles intrebarea.
Impozitul pe constructii speciale a aparut in Codul fiscal. Ulterior, prin Ordin al MFP s-a modificat D010 si D100 prin introducerea acestui impozit in cele doua declaratii.
Impozitul pe constructii speciale se declara prin D100 sectiunea Impozite si taxe care nu se platesc in contul unic pozitia 55.
Totodata persoanele juridice care datoreaza acest impozit completeaza D010 ( asta in cazul in care nu ati facut-o deja )
2678 % 401.
OMFP 3055/2009 prevede la Capitolul VII : Functiunea conturilor, a treia fraza faptul ca "functiunea conturilor prezentate in acest capitol nu este limitativa ..."
Este interesant de citit si fraza urmatoarea.
In concluzie creditati 401 sau, daca vreti sa respectati intocmai OMFP 3055, utilizati contul 462.
Mergeti la finante cu persoana pe CUI-ul careia s-a facut plata. Da o declaratie ca nu este beneficiara de drept a sumelor achitate si se face corectie.
La infiintarea unei societati comerciale, pe langa comisionul la care faceti referire, se fac mai multe cheltuieli.
Dupa parerea mea, atat comisionul cat si celelalte cheltuieli pe care le faceti ( taxe ORC, etc. ) cu inregistrarea societatii se gestioneaza printr-un decont de cheltuieli intocmit de asociatul societatii dupa infiintarea acesteia. Practic, pentru toate documentele referitoare la inregistrare, inclusiv comisionul bancar, se intocmeste decont de cheltuieli care se inregistreaza : 201 = 542, sau mai detaliat 201 = 401 si 401 = 542.
Pentru capitalul social se fac inregistrarile :
-subscriere capital social in baza actului constitutiv : 456 = 1011
- varsare capital social conform foii de varsamant de la banca si a extrasului de cont privind varsarea capitalului social : 1011 = 1012 , 5121.01 = 456
Dupa infiintarea societatii, mergeti la banca pentru deschiderea contului curent, ocazie cu care cei 200 lei vor fi virati din contul de capital in contul curent.
Acum puteti retrage banii din cont.
Cheltuielile de constituire se amortizeaza cu ocazia constituirii acestora sau intr-o perioaqda de maxim 5 ani conform deciziei asociatilor in acord cu politicile contabile adoptate de societate.
De retinut faptul ca, in cazul in care cheltuielile de constituire se amortizeaza pe o perioada de timp, profitul obtinut poate fi distribuit la dividende numai in situatia in care suma rezervelor si a profitului reportat este cel putin egala cu cea a cheltuielilor de constituire neamortizate.