avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 946 soluții astăzi
Forum Activitate x_iara

Activitate x_iara

Buna ziua, sunt proprietare unei garsoniere si robinetul care opreste apa pe impbil a fost blocat, am sunat la firma cu care avem contract pe bloc sa faca o verificare, in urma verificarii nu am fost contactata de catre presator pentru a ma informa cu privire la tarifele practicate pentru a avea posibilitatea de a accepta sau refuza aceste costuri înainte de efectuarea lucrărilor, au mers la imobil unde aveam un chirias si au efectuat lucrarea, si apoi au emis o factura pe asociatia de proprietari pe suma de 1135 lei, in care era mentionat ca au facut lucrari la imobilul meu si care mi-a fost alocata la cheltuielile lunii spetembrie. Cand am vazut ce valoare mare am la cheltuieli am intrebat adimistratorul de ce am 1270 lei si mi-a trimis o poza a facutrii de la prestator in val de 1135 lei. Mentionez ca nu am fost informata anterior efectuarii cu privire la costuri si ce implica reparatia in sine si nu am avut posibiliatea de a accepta sau a refuza lucrarea. Va rog sa ma ajutati ca am facut o adresa catre ei si ca raspuns am primit:
"Buna ziua,
ca urmare a verificarilor efectuate revenim cu urmatoarele clarificari:
1. înregistrările telefonice indica faptul ca in data de 12.08 ne-ati solicitat o intervenție de pe nr de tel: xxxxxx, deoarece nu se pot citii contoarele de apa dupa care legatura a fost ținută cu un bărbat, ( Mxxxx Ixxx, dupa cum apare pe documente ) cu nr de tel: xxxxxx. ( este vb despre chiarias)
2. echipa noastra a făcut deplasarea si constatarea inscrisa si pe bc42353 in data de 13.08, deplasare efectuata gratuit in baza contractului (contract ce il avem pe bloc)
3. in data de 26.08 s-a executat lucrarea înscrisă pe bc42374, lucrare care nu intra ca si gratuitate deoarece nu respecta pct 5.2 din contract
4. in data de 28.08 s-a mai efectuat o lucrare in acelasi apartament înscrisă pe bc42381, lucrare ce nu se regaseste la pct 5.1 din contract
5. toate lucrările si bonurile de comanda au fost receptionate si semnate de către beneficiarul ( Mxxx Ixxxx ), lucrările se pot verifica deoarece sunt in ap.14, iar costurile lucrarilor sunt următoarele: bc42374, modificat poziție contor, inlocuit rob înainte de contor si rob coltar, 783 ron (308 materiale + 475 manopera si bc42381, reparat derivatie dupa contor si resigilat apometre, 352 ron, ( 72 materiale + 280 manopera ) Total: 1135 ron ( Prima ora de manopera este 150 ron iar următoarele 130 ron )
6. lucrările deservesc doar apartamentul 14"

Multumesc antipicat.

Răspuns la discuția deces angajat
Este vorba despre ajutorul de deces acordat în baza Legii 263/2010. Ma intereseaza daca poate ridica cineva din familie ajutorul de inmormantare de 31301 lei fara implicarea societatii unde a lucrat persoana decedata
Discuție deces angajat
Daca un angajat decedeaza, cum procedeaza societatea cu privire la ajutorul de deces? Ce acte sunt necesare?
Multumesc.
Discuție deces angajat
Buna ziua, daca la o societate cu 5 angajati decedeaza un salariat din motive de sanatate, ce obligatii are aceasta fata de familia decedatului? Precizez ca nu exista CCM. Cine trebuie sa ridice ajutorul de deces de la stat? Societatea sau familia angajatului?
Multumesc anticipat.
Discuție Pontaj
Buna ziua,
am o intrebare legat de cum se poate ponta un angajat in urmatoarea situatie?
O firma de paza are un contract de gardare tren de marfa, angajatul exercita activitate doar cand trenul stationeaza. De ex: stationeaza 2h apoi este in mers urmatoarele 5 ore dupa care iar stationeaza 3h..... O gardare poate dura 5 zile de la preluare pana la predare tren.
Multumesc anticipat.
Care este numarul maxim de zile consecutive de regulă ce le poate lucra un angajat între cele două ture de repaus? (Lăsând la parte excepția de 14 zile). Multumesc.
Repausul saptamanal de 48h se raporteaza la saptamana de luni pana duminica?
La ce se refera mai exact legea cu unitatea "saptamana" ?
Intreb asta deoarece exista tot felul de discutii ca de exemplu ca dupa 5 sau 6 zile lucrate un angajat trebuie sa primeasca 48h libere....asta si daca inseamna duminica-luni.

Se poate ca un angajat sa primeasca liber de exemplu luni-marti apoi sa lucreze pana saptamana viitoare si urmatoul liber sa fie sambata - duminica (adica el lucreaza 10 zile dar ar avea 48h/sapt libere)?

Multumesc anticipat.
Repausul saptamanal poate fi acordat de exemplu duminica si luni? cum ne raportam la saptamana? de luni pana duminica? Multumesc mult.