avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 805 soluții astăzi
Forum Activitate elizastochita

Activitate elizastochita

Discuție Umbrire imobil
Buna ziua, am o mare nelămurire legată de însorirea unei case. Problema este urmatoarea: Vecinul are fațada sudica însorita 40 min la solstițiul de iarna in situația data. Deci sub 1ora și 30 min. In cazul in care fac o construcție cât de mică pe terenul meu, insorirea lui se va diminua cu 10-15minute. Cum se va lua in considerare studiul de insorire in cazul acesta? Exista vre-o lege care vine și in apărarea mea sau fiecare după cum vine primul? Casa vecinului prin forma pe care o are se autoumbreste si de aici acele 40 min pe care le are pe 22 decembrie. Acum ma amenință pe mine cu judecata desi casa lui nu respecta oricum insorirea minima.
Incerc sa inteleg diferenta dintre obiecte de inventar si mijloace fixe: o imprimanta pe care o folosesc mai mult de 1 an, cu pretul de 1000 lei este mijloc fix si trebuie amortizat, mijoc fix dar se deduce, sau obiect de inventar deductibil ? Saru-mana! eu am clasificat-o drept obiect de inventar si am dedus-o integral deoarece pretul< 2500lei. este corect?
Răspuns la discuția Necesitate bon fiscal?
Slava domnului!!! Multumesc mult!!!!!!
Buna ziua si multumesc mult pentru disponibilitatea de pana acum. Problema mea este urmatoarea: am o factura emisa de x si un bon de plata cu cardul.. ( copie comerciant) din acela pe care scrie tranzactie aprobata etc.. si atat. Pot face inscrierea in RJIP pe baza acelui bon? comerciantul a fost extrem de distrat iar eu total necunoscatoare la data respectiva iar suma nu e deloc de neglijat pentru ca reprezinta mai mult decat profitul pe intregul an :(.
Răspuns la discuția Inregistrari in rip- pfa
Multumesc mult pentru lămuriri!
In registrul incasari si plati, pentru o incasare pe baza facturii scriu ca document justificativ factura emisa de mine sau chitanta , respectiv referinta extrasului de cont? Multumesc mult.
Buna seara, am o mare nedumerire legată de o achiziție pe care am facut-o pe biroul de arhitectură infiintat anul acesta. Din lipsa de fonduri pe cardul biroului , am achiziționat un laptop de aprox 20000 lei cu cardul soțului nefacandu-mi nici o grija. Mare greșeală!! In momentul de față nu stiu cum pot repara si cum pot baga in contabilitate si suma si produsul în cauza, ce trebuie amortizat la rândul lui. Precizez ca am fost sfătuită de o firmă de contabilitate sa fac un contract de împrumut cu soțul însă din moment ce împrumutul nu intra in firma cum se poate soluționa treaba aceasta? Va rog frumos daca puteti sa ma sfătuiți cumva. Multumesc tare mult!
Răspuns la discuția Este necesar NIR?
Multumesc tare mult pentru raspuns! Va mai deranjez cu o întrebare: întocmesc deci NIR pentru 10 dosare și 10 pixuri de ex și le bag și in registrul inventar? Sau acela se completează doar la sfârșit de an? Iar atunci când aceste consumabile se “consuma” cum procedez? Mulțumesc mult încă o data pentru amabilitate!
VA rog frumos, daca ma puteti ajuta cu o nelamurire. Cumpar laptop pe Pfa in sistem real, si primesc facture si chitanta. Se inregistreaza direct in Registrul de incasari si plati apoi in Registrul de Inventar sau mai este nevoie sa intocmesc alte acte. Ma baga in ceata acel NIR si inca cateva documente gen fisa operatiuni diverse. Multumesc tare mult daca aveti o farama de timp sa ma lamuriti si pe mine.
Buna ziua, nu reusesc sa ma dumiresc daca pentru un pfa, partida simpla( birou arhitectura) este nevoie sa intocmesc NIR pentru orice produs cumparat pe baza de factura de genul ( dosare, coli a4, stick USB, capsator etc.). In esenta, cand trebuie intocmit NIR-ul si cand nu trebuie? Multumesc anticipat!!