Buna ziua, initial aveam de gand sa intreb despre pasii de urmat in acordarea riscului maternal, dar am intrat pe discutiile din forum si m-am elucidat. Am totusi o intrebare: daca eu ca angajator nu am cum sa ii acord angajatei un alt loc de munca si sunt de acord ca ea sa stea in risc maternal, dat fiind faptul ca atributiunile ei de serviciu au fost deja impartite intre colegele de birou, deoarece ea a fost mai mult in medicale, mai trebuie anuntat ITM-ul, pentru o eventuala ancheta?Mentionez ca sarcina este rezultatul a mai multor interventii medicale, iar medicul specialist a zis ca ii da referat pentru risc maternal, cu recomandare de repaus total. Multumesc anticipat.
Buna ziua, Am urmatorul caz: am o angajata cu timp partial 2 ore /zi din data de 25.07.2018. Ea mai are un contract fulltime cu o alta firma din data de 01.05.2018. La inceputul lunii a prezentat un concediu medical pentru perioada 01.09.2018-30.09.2018. cum ii calculez baza pentru CM , dat fiind faptul ca are 2 contracte iar pana la data de 01.05.2018 a fost studenta la cursuri de zi.
Sunt sigura ca d-na de la Resurse Umane nu a remis bancii adresa de poprire. Executorii trimit si la banci si la firma unde lucreaza persoana ce urmeaza a fi executata. Si eu sunt Inspector RU si contabil salarii, am destui angajati cu probleme, dar nu am ezitat niciodata sa trimit adrese bancilor ca am luat act de un titlu executor. Nu inteleg de ce d-na de la RU nu vrea sa elibereze acea adresa, nu o costa nimic, poate doar 5 min sa o editeze si sa o tipareasca. Singura solutie ar fi sa mergeti la banca, poate gasiti o persoana mai binevoitoare si sa va elibereze banca o adresa catre firma ca aveti poprire pe cont. In rest nu exista nici o reglementare in acest sens care sa o oblige pe d-na de la RU sa va elibereze adresa. Toate reglementarile se refera strict la adeverinte de vechime , sporuri si alte miscari care trec prin REVISAL.
Buna ziua. La noi in oras, cum de altfel mai peste tot in tara, s-a gasit o doamna "binevoitoare"" care a ""ajutat""mai multe persoane sa obtina pensie necuvenite, adica ori le-a trecut mai multi ani pe cartea de munca, ori a facut pe cineva care nu a muncit niciodata cu carnet de munca si chiar cu vechime sufienta pentru a primi pensie. Una dintre aceste persoane credule a fost chiar unchiul meu. Bineinteles ca pana la urma a iesit totul la iveala si a dat inapoi cat a luat. Problema acum este ca el chiar are varsta de pensionare si anii necesari, dar carnetul de munca i-a fost retinut, din cate am inteles, de catre cei care au facut ancheta si i s-a spus ca nici nu o va mai primi inapoi. In cazul acesta cum va reusi el sa isi depuna dosarul de pensionare daca nu are cum sa faca dovada anilor munciti. Ce trebuie sa facem? Are acasa o copie veche a carnetului de munca corect, dar la dosar ii trebuie si originalul. Poate sa imi ofere cineva o solutie? Multumesc.
Buna ziua,
am un salariat caruia i-a venit decizia de pensionare partial anticipata. Dupa ce s-a gandit mai bine a ales sa munceasca in continuare,Pentru anulare stiu ca in termen de 30 de zile de la data comunicarii, poate face o cerere de anulare a deciziei. Intrebarea este: daca se razgandeste ,dupa cat timp mai poate sa isi redepuna dosarul, dat fiind faptul ca abia peste 3 ani ar iesi la limta de varsta? va multumesc anticipat!
Multumesc frumos! de ce imi era frica nu am scapat! nu sunt "decat"' 50 de salariati pe acea sectie.Problema e ca mai nou actele aditionale se inregistreaza anterior datei la care intra in vigoare modificarea, si el a decis asta ieri pentru octombrie.
Vechea firma nu are nici o obligativitate in acest sens. Ea avea obligatia sa ii retina si sa va vireze pensia atat timp cat fostul d-voastra sot a fost angajatul lor. Cel mai bine este sa mergeti chiar d-voastra la actuala firma cu hotararea judecatoreasca.
Buna ziua,
va rog sa ma ajutati cu un raspuns daca se poate. In baza unui referat intocmit de un sef de sectie, administratorul a decis ca incep[and din aceasta luna, salariatii acelei sectii sa primeasca un spor de cond nocive pentru timpul efectiv lucrat in acea sectie(mentionand ca in CCM sau CIM nu este prevazut).Intrebarea mea este daca sunt obligata sa il inregistrez in revisal si daca trebuie sa fac acte aditionale. va multumesc!