De obicei nu solicita sume in plus decat daca sunt prevazute in contract. Verificati contractul ,solicitati ifn sa va explice ce reprezinta suma solicitata in plus ,daca nu este stipulata in contract apoi puteti face o plangere catre anpc ,(protectia consumatorului) pentru recuperarea sumei.
Mai exista o varianta, din ce inteleg eu aveti contract semnat pentru incasarea ratelor la domiciliul , comisionul este foarte mare , va sfatuiesc sa sunati la provident si sa solicitati sa efectuati urmatoarele plati prin virament bancar , la ghiseul bancii , si sa solicitati recalcularea ratei si soldului creditului .
Sunati in call center , nu agentul ! In mod normal dupa recalculare ar mai ramane de plata cam 3000 de lei,
Aveti dreptul sa renuntati la acest serviciu extrem de costisitor comf contractului. Succes !!!
Practic in loc sa vina agentul saptamanal sa incaseze ,veti merge la banca BRD la ghiseu lunar si achitati rata .
Ceea ce relatati Dvs., legat de functionarea si procedurile IFN-urilor, este total pe langa subiectul discutat in acest caz.
Posibil sa va inselati , daca sunt totusi pe langa subiect ,poate imi explicati dumneavoastra ce dovada de venit a prezentat doamna cu probleme de schizofrenie ? Cum iti poate rambursa cineva creditul dintr un venit de 500 lei cat reprezinta pensia de invaliditate? Va spun sigur ca au umflat veniturile pentru a putea obtine aprobarea creditului , este pur matematic.
Happy credit alias credit pentru fiecare ifn , au copiat modul de lucru al providentului si au ajuns in mai putin de 6 luni de la infintare sa depaseasca un numar de 6000 de clienti , dupa ce au terminat resursele au concediat toti agentii care efectuau incasari si s-au trezit clientii ca nu mai vine nimeni sa incaseze ratele ,normal penalitatile curgeau si dansii in loc sa trimita agentii sa incaseze trimiteau mesaje in care clientii erau indrumati sa achite la sucursala bancii x , in conditiile in care in contractele semnate erau stipulate clar metodele de incasare ,numerar la domiciliul clientului , se poate verifica pe portalul just ca au dosare de executare de ordinul sutelor aproape de mie. Penalitati de 1% pe zi plus cheltuieli de judecata plus dae cat cuprinde ,plus dobanda pana la achitarea sumei executate ajung clientii sa ramana fara nimic. Demonstreaza tu ca si client ca nu esti rau platnic in conditiile date . Cati dintre clienti isi permit sa faca o contestatie la executare ,cati stiu ca pot face asta ? Vorbim de oameni simpli fara studii superioare si din pacate si multi pensionari si persoane cu dizabilitati care din pacate nu pot accesa credite bancare.
De ce sa mai platesc agenti pentru incasari cand pot pune poprire si totul pe cheltuiala debitorului? Pai pe bune orice manager ar gandi asa nu ? Pana la urma ne raportam la profit....ce ma intereseaza daca este just sau nu si sa nu mai spunem ca este si conform legii (: Pai va spun sincer ca tot auzeam termenul de camatar ,pai acestia ar trebui sa ia notite de la managerii si de la practicile acestor ifn .
Am intalnit cazuri in care apareau plati de 1 leu facute de angajati doar pentru mentinerea numarului de clienti activi . Intre 1 pana la 99 clienti primeau o norma de doua ore si un salariu raportat la orele acelea , pentru 200 clienti aveau contract de 4 ore si pentru 250 + aveau contract de opt ore si un fix de minim pe economie plus comisioane. Normal ca aveau interes sa plateasca din buzunar 1 leu pe luna... nereguli foarte mari.
Am depus petitii peste tot inclusiv Bnr si diicot , am anexat probe , nimeni nu sa obosit sa faca nimic.Am primit un raspuns gen fiecare institutie functioneaza dupa regulile si regulamentului intern ...trist (:
Plangerile au fost formulate in calitate de angajat al institutiei ,nu de oricine de pe "strada" care a auzit el si vrea sa faca o plangere si tot nu au fost luate in seama ,informatii clare si din interior..
Nu este deloc asa , intradevar se fac training-uri in care ti se spune ce si ce nu trebuie sa faci ,dar dupa finalizarea acestora te intorci in teren si trebuie sa indeplinesti un target. Raportezi zilnic si daca pe saptamana x nu ai dat cel putin un client nou sau o refinantare sau un paralel esti mustrat de catre superiori. Nu trebuie sa gandesti prea mult important este sa vinzi , la inceputul colaborarii cu acest ifn gandeam si actionam ca un ofiter de credite ,tineam cont de mai multe aspecte ,grad de indatorare etc dar la finalul lunii cand am tras linie am ramas cu o suma infima de incasat in timp ce colegii mei care nu luau in calcul decat cat vor incasa la finalul lunii primeau sume importante de bani. Totul este de fatada , important este sa vinzi alfel zbori .
Si ca sa va faceti o imagine asupra activitatii acestui ifn va spun atat accepta si declaratii de venit fara stampila emitentului, deci fiecare declara ce doreste ,cand vine vorba de incasari hai da' zece lei sa imi fac targetul de clienti incasati si dai tu mai mult cand ai ..... Si cand reclami ce se intampla institutiilor statului te lovesti de un mare zid de indiferenta si normal nu intra in atributiile nimanui aceasta reclamatie ca o concluzie....
Am intalnit cazuri in care clientii nu puteau semna chitanta pentru ca nu stiau sa scrie ! Si tin minte un aliniat al contractului care suna asa : "am citit si am luat la cunostiinta termenii contractului" pai ce stia clientul sau cat intelegea cat va inapoia creditorului? Dar cum poate sa isi faca dreptate cineva in asemenea cazuri cand in caz de neplata se ajunge la judecata si se judeca fara citarea partilor ,intr o camera de consiliu? Cum se poate apara ,cum ? Solutie poprire pana la adanci batreneti...si nu este normal sa profite ifn de acest lucru?acorda credite pe banda rulanta.
.
Am urmatoarea situatie : primesc mail de la un creditor in care sunt imformat ca am de plata 2000 lei , mi se comunica sa il contactez , ii sun imi spun ca nu dansilor trebuie sa le achit , desi in mail asa scria,ci unei firme de recuperare creante, ei imi trimit dupa incheirea apelului un mesaj cu numele si nr de telefon al firmei de recuperare,ii sun si imi spun ca nu figurez la dansii si ca de fapt am fost cesionat catre ei dar cerut inapoi de creditor. Sun din nou creditorul verifica si imi spune ca revin dansii , la cateva zile ma suna imi spun ca de fapt lor trebuie sa le platesc 908 lei ,nu 2000 cum solicitau in mailul trimis . Imi trimit sms cu noua suma de plata , apoi intru in contul meu de client si acolo imi apare de plata 1820 lei .
Intrebarea mea este ce fac ? Fac o medie a sumelor ? Este foarte neplacuta situatia si sincer nu mai stiu ce sa cred.
Care ar fi solutia legala in acest caz ?
Mentionez ca am pastrat si mailulu si sms si discutiile,balbaielile cu creditorul.
Din pacate nu exista o solutie legala pentru cazul dumneavoastra ,in mod normal bancile care v-au acordat imprumuturile trebuiau sa ia in calcul gradul de indatorare si faptul ca aveti si doua persoane in intretinere ,dar atata timp cat bancile urmaresc doar sa faca profit au plecat de la premiza ca oricum isi vor recupera banii conform clauzelor contractuale.