Este posibil sa se faca succesiunea dupa tata fara a se face mai intai cea dupa bunic, urmand ca aceasta sa se faca ulterior? Multumesc!
In cazul in care a decedat bunicul ( tatal tatalui) apoi tatal, pentru a se face succesiunea dupa tata este necesar a se face mai intai succesiunea dupa bunic? Multumesc!
Este obligatoriu ca inainte de deschiderea succesiunii sotul supravietuitor sa ceara numirea sa ca tutore al mostenitorului minor? Multumesc!
O scoala a primit somatie de plata prin care se solicita plata obligatiei in termen de 1 zi. Poate executorul judecatoresc sa puna poprire pe conturi imediat sau trebuie sa astepte un termen de 6 luni? Multumesc!
art 4 alin 3 din ORDONANTA DE URGENTA Nr. 96 din 16 august 2002
privind acordarea de produse lactate si de panificatie pentru elevii din clasele I - VIII din
învatamântul de stat si privat, precum si pentru copiii prescolari din gradinitele de stat si
private cu program normal de 4 ore:
(3) Plata produselor si a serviciilor contractate se efectueaza, la solicitarea
furnizorilor, pe baza documentelor de receptie calitativa si cantitativa, întocmite de
unitatile de învatamânt si aprobate de presedintii consiliilor judetene si de primarii
sectoarelor municipiului Bucuresti, respectiv de primarii comunelor, oraselor si
municipiilor, dupa caz.
art 5 alin 5 din OUG 24/2010 privind implementarea programului de incurajare a consumului de fructe in scoli:
(5) Plata fructelor si a serviciilor contractate se efectueaza, la solicitarea furnizorilor de fructe si de servicii, pe baza documentelor de receptie calitativa si cantitativa, intocmite de unitatile de invatamant si aprobate de presedintii consiliilor judetene si de primarii sectoarelor municipiului Bucuresti, respectiv de primarii comunelor, oraselor si municipiilor, dupa caz.
Conform art ART. 88 din HG nr. 925/2006 garantia pentru participare, constituită de ofertantul a cărui oferta a fost stabilită ca fiind câstigătoare, se restituie de autoritatea contractantă în cel mult 3 zile lucrătoare de la data constituirii garantiei de buna executie.
ART. 89 din HG nr. 925/2006:
(1) Garantia de buna executie a contractului se constituie de către contractant în scopul
asigurării autorităÑii contractante de îndeplinirea cantitativă, calitativă si în perioada
convenită a contractului.
(2) Autoritatea contractantă are obligatia de a stabili în documentatia de atribuire
modalitatea de constituire a garantiei de buna executie, precum si cuantumul acesteia,
care însă nu trebuie sa depăsească 10% din pretul contractului, fără TVA.
(3) În cazul atribuirii unui contract de furnizare sau de servicii - cu exceptia serviciilor
de proiectare -, a cărui valoare estimată este mai mica decât valoarea prevăzută la art. 124
din ordonanta de urgenta, precum si în cazul unui contract atribuit în urma aplicării
procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunt de participare, autoritatea
contractantă are dreptul de a nu solicita contractantului constituirea garantiei de buna
executie.
ART. 90
(1) De regulă, garantia de bună executie se constituie printr-un instrument de
garantare emis în conditiile legii de o societate bancară sau de o societate de asigurări,
care devine anexă la contract. Prevederile art. 86 alin. (2) – (4) se aplică în mod
corespunzător.
(2) În cazul în care valoarea garantiei de buna executie este redusă ca valoare,
autoritatea contractantă are dreptul de a accepta constituirea acesteia prin depunerea la
casierie a unor sume în numerar.
(3) Dacă părtile convin, garantia de buna executie se poate constitui si prin retineri
succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. În acest caz contractantul are
obligatia de a deschide un cont la dispozitia autoritătii contractante, la o banca agreată de
ambele părti. Suma initială care se depune de către contractant în contul astfel deschis nu
trebuie sa fie mai mica de 0,5% din pretul contractului. Pe parcursul îndeplinirii
contractului, autoritatea contractantă urmează sa alimenteze acest cont prin retineri
succesive din sumele datorate si cuvenite contractantului pana la concurenta sumei
stabilite drept garantie de buna executie în documentatia de atribuire. Autoritatea
contractantă va dispune ca banca sa înstiinteze contractantul despre vărsământul efectuat,
precum si despre destinatia lui. Contul astfel deschis este purtător de dobanda în favoarea
contractantului.
Puteti notifica mai intai autoritatea contractanta cu privire la faptul ca in mod gresit au declarat oferta dvs inacceptabila deoarece ILG este mai mare de 98%:
Oug 34 "Art. 2561*) - (1) Înainte de a se adresa Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, persoana vătămată notifică autoritatea contractantă cu privire la pretinsa încălcare a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice şi la intenţia de a sesiza Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Dispoziţiile art. 205 şi 2562 rămân aplicabile. (2) Lipsa notificării prevăzute la alin. (1) nu împiedică introducerea cererii în faţa Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. (3) Notificarea prevăzută la alin. (1) nu are ca efect suspendarea de drept a procedurii de atribuire. După primirea notificării, autoritatea contractantă poate adopta orice măsuri pe care le consideră necesare pentru remedierea pretinsei încălcări, inclusiv suspendarea procedurii de atribuire sau revocarea unui act emis în cadrul respectivei proceduri. (4) Măsurile adoptate potrivit alin. (3) se comunică în termen de o zi lucrătoare atât persoanei care a notificat autoritatea contractantă, cât şi celorlalţi operatori economici implicaţi. (5) Persoana vătămată care a notificat autoritatea contractantă potrivit dispoziţiilor alin. (1) se poate adresa de îndată Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, fără a fi obligată să aştepte comunicarea măsurilor luate de autoritatea contractantă potrivit alin. (3). (6) Persoana vătămată care, primind comunicarea prevăzută la alin. (4), consideră că măsurile adoptate sunt suficiente pentru remedierea pretinsei încălcări va transmite autorităţii contractante o notificare de renunţare la dreptul de a formula contestaţie în faţa Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau, după caz, o cerere de renunţare la judecarea contestaţiei."
Evaluarea ofertelor nu se face in cadrul sedintei de deschidere a acestora. Urmeaza ca in sedinte ulterioare autoritatea contractanta sa evalueze fiecare oferta in parte.
Art 181 din O.U.G. nr. 34/2006 prevede:
"Art. 181 - Autoritatea contractantă are dreptul de a exclude dintr-o procedură pentru atribuirea contractului de achiziţie publică orice ofertant/candidat care se află în oricare dintre următoarele situaţii: a) a intrat în faliment ca urmare a hotărârii pronunţate de judecătorul-sindic; b) *** Abrogată de O.U.G. nr. 76/2010 c) nu şi-a îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România sau în ţara în care este stabilit; c1) în ultimii 2 ani nu şi-a îndeplinit sau şi-a îndeplinit în mod defectuos obligaţiile contractuale, din motive imputabile ofertantului în cauză, fapt care a produs sau este de natură să producă grave prejudicii beneficiarilor acestuia; d) a fost condamnat, în ultimii trei ani, prin hotărârea definitivă a unei instanţe judecătoreşti, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greşeli în materie profesională; e) prezintă informaţii false sau nu prezintă informaţiile solicitate de către autoritatea contractantă, în scopul demonstrării îndeplinirii criteriilor de calificare şi selecţie."
Ofertantul la care se refera acest articol este firma care a depus oferta si nu administratorul acesteia. In opinia mea ofertantul a fost exclus fara un temei legal.
Art. 6 alin 3 din HG nr. 625 se refera doar la contractele de furnizare sau de servicii care au caracter de regularitate si a caror durata normala de indeplinire expira la 31 decembrie, prelungirea putandu-se face doar daca sunt indeplinite cumulativ anumite conditii:
(3) Autoritatea contractantă are dreptul de a prelungi durata contractelor de furnizare
sau de servicii cu caracter de regularitate, încheiate în anul precedent si a căror durata
normală de îndeplinire expira la data de 31 decembrie, dacă se îndeplinesc, în mod
cumulativ, următoarele condiÑii:
a) în documentaÑia de atribuire, elaborata cu ocazia atribuirii contractului iniÑial, s-au
prevăzut posibilitatea de suplimentare a cantităÑilor de produse si servicii deja
achiziÑionate, precum si nivelul maxim pana la care va fi posibila o astfel de
suplimentare;
b) în documentaÑia de atribuire, precum si în contract este prevăzută în mod explicit o
clauza prin care dreptul autorităÑii contractante de a opta pentru suplimentarea cantităÑilor
de produse sau de servicii este condiÑionat de existenta resurselor financiare alocate cu
aceasta destinaÑie;
c) valoarea estimată a contractului iniÑial s-a determinat prin luarea în considerare a
variantei în care autoritatea contractantă optează pentru suplimentarea la nivelul maxim
prevăzut a cantităÑilor de produse sau servicii;
d) prelungirea contractului iniÑial nu poate depăsi o durata de 4 luni de la data expirării
duratei iniÑiale de îndeplinire a acestuia.