avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 905 soluții astăzi
Forum Activitate

Activitate

Răspuns la discuția Asociaţii de proprietari
codul caen este 9499 activitati ale altor organizatii
ACCES GRATUIT ȘI PENTRU PROPRIETARI, NU DOAR PENTRU ORGANELE DE CONDUCERE, LA CONFERINȚA DIN 19.10.2023, ora 17
Buna ziua, va asteptam sa participati dvs, presedintii asociatiilor dvs, comitet sau simpli proprietari interesati de probelmele administrative ale blocului

Organizatorii EuroAdmin Serv SRL si EuroCont Serv SRL cu sprijinul PRIMARIEI SECTOR 3 au precizat că au acces la conferință toți cei interesați de acest eveniment. Prin urmare, alături de președinți, administratori și cenzori pot participa și proprietarii.
Numărul de locuri este limitat la 130 de persoane.

Ora de începere a conferinței: ora 17.00 - data 19.10.2023
Locație: Colegiului Tehnic Mihai Bravu, sala amfiteatru, et.1.
Adresa: Șos. Mihai Bravu nr.428, Sector 3
Durată conferință: 3 ore
Invitati: Primar Sector 3 Bucuresti – dnul Robert Sorin Negoita (se asteapta confirmarea)
- un reprezentant din cadrul Serviciului de Relatii cu Asociatiile de Proprietari din cadrul Primariei Sector 3;
- Puscas Gelu Gabriel – avocat.

ATENȚIE!! Toți cei care doresc să participe la eveniment sunt rugați să transmită la adresa de mail: contab@rocontab.ro, numele (pentru proprietari) și numele, funcția și denumirea asociației (pentru persoanele care reprezintă o asociație de proprietari) alte relații la telefon 0722.309.651- pentru înscrieri dl Petcu Mircea.
Locurile sunt limitate la 130 de participanți (nu se fac rezervări a locurilor, regula fiind primul venit la eveniment primul intrat în sală, în limita locurilor disponibile).

Tema centrala abordata de catre Av. Gelu Puscas - „PROCEDURILE ÎN CADRUL ASOCIAȚIILOR DE PROPRIETARI” cu tratarea posibilitatilor presedintelui, administratorului dar si cele ale proprietarului. Aspecte generale dar si aspecte punctuale.

Timp dedicat de catre organizator intrebarilor participantilor si exemple si raspunsuri din partea invitatului Gelu Puscas, avocat.
Distribuiți cât de mult se poate. Este gratis și să distribuim și să participăm. Poate această coferință ajută pe cei implicați în activitatea curentă din cadrul asociației: pune umărul să ajungă informația și la ei.
Multumesc si va asteptam - 19.10.2023, ora 17 la Colegiul Mihai Bravu, sos Mihai Bravu nr.428, sector 3
**urmariti si pagina de facebook [ link extern ] /
PFA nu este cu personalitate juridica.
Am subliniat cele trei conditii: organizare proprie (care la PFA lipseste), patrimoniu propriu (care nu exista la PFA, exista doar patrimoniul persoanei fizice, chiar daca este afectat meseriei respective) si scop propriu (numai asta exista la PFA).
multumesc, daca face dovada intr-un final, deci ii putem elibera copii dupa contractele cu furnizorii si prestatorii? desi am vazut la unele ca au clauza de confidentialitate.
buna ziua,
si eu sunt cenzor si as dori sa ma indrumati, deoarece nu am intalnit pana acum ca un proprietar- desi inca nu a facut dovada ca este proprietar-cu actul de vanzare-cumparare si Ci, doreste sa i sa dea in copie toate contractele pe care asociatia le are si anume cu furnizorii de utilitati si cu prestatorii de servicii- administrator, cenzor, ct de mandat ale comitetului, ct cu firmele care au executat anumite lucrari de reparatii. Precizez ca are si o mare restanta la cotele de intretinere si administratorul a inceput sa ii trimita notificari de plata. Conform GDPR ce copii xerox ii putem da, dupa ce face dovada ca este proprietar. Fireste presedintele reprezinta asociatia si el trebuie sa dea actele solicitate, dar m-a intrebat si nu stiu ce trebuie sa facem cu contractele, restul de documente facturi furnizori, explicatii mod de calcul liste cote, etc le dam sa dovedim ce am calculat in liste cu acte justificative. multumesc si zi cu spor.
Răspuns la discuția Semnatura lista de intretinere
Va rog puteti indica o reglementare, lege ca poate semna in pdf sau alt mod de a aplica o semnatura si stampila? ar fi util de stiu. Multumesc mult.
Răspuns la discuția Buget an 2020 - aprobat cum?
Intrebare: cei care nu ati putut tine in termen pana pe 30 martie 2020 adunare generala cum procedati? Inca nu se pot tine adunari,,,sedinte,,cele de comitet cu 3-5 persoane le-am tinut online pe telefon, dar o adunare generala in care trebuie aprobate atatea puncte din ordinea de zi, in special Bugetul?? Ce sfat aveti ?
Multumesc mult, sanatate tuturor!

a scris:

Buna ziua,
Daca o asociatie de proprietari nu a facut sedinta- ad gen pana pe data de 16 martie 2020 cand s-a interzis conform ordonantelor de urgenta- adunari, sedinte, etc, ce poate face acum cand credem ca tot nu se va putea tine adunari cu multi oameni prea curand. Cum se fac cheltuieli pentru reparatii, investitii,etc? Nu punem problema furnizorilor de utilitati - apa, gaze, lumina- acestea se achita si se recupereaza in liste cote lunar, dar alte necesitati urgente si necesare sau salariile la femeile de serviciu cum se pot majora fara a avea un buget aprobat si discutat in adunarea generala a proprietarilor?

Buna ziua,
Daca o asociatie de proprietari nu a facut sedinta- ad gen pana pe data de 16 martie 2020 cand s-a interzis conform ordonantelor de urgenta- adunari, sedinte, etc, ce poate face acum cand credem ca tot nu se va putea tine adunari cu multi oameni prea curand. Cum se fac cheltuieli pentru reparatii, investitii,etc? Nu punem problema furnizorilor de utilitati - apa, gaze, lumina- acestea se achita si se recupereaza in liste cote lunar, dar alte necesitati urgente si necesare sau salariile la femeile de serviciu cum se pot majora fara a avea un buget aprobat si discutat in adunarea generala a proprietarilor?
Da, este o problema demisia unui presedinte, nu se mai implica in nimic si nici adunarea generala nu convoaca cu comitetul, sa aiba un termen.
Administratorul /firma de administrare si cenzorul/comisia de cenzori sa aiba obligatoriu polita de asigurare/garantie, daca este pers fizica.
art 60 alin 1 si 2 = În cazul în care cenzorul/membrii comisiei de cenzori sunt persoane fizice, acestea trebuie să aibă cel puţin studii medii în domeniul economic sau studii în domeniul juridic.
(2) În cazul în care cenzorul este persoană juridică, acesta trebuie să aibă domeniul de activitate contabilitate, audit financiar sau consultanţă în domeniul fiscal, conform legislaţiei în vigoare.
Va rog sa fie mai clar acest articol fara discriminare = adica daca esti din bloc trebuie sa ai studii medii = contract de mandat, sau daca esti angajat cu contract de munca ca si pers fizica din exterior (desi un ct de munca nu isi are rostul - un cenzor verifica lunar si participa la sedinte de comitet si ad generala) = deci nu se justifica un ct pt care sa achiti ca si asociatie toate taxele aprox.50%, si daca esti extern sa fi persoana juridica (studii+ atestate)!! Sa fie mai clara regula de angajare a unui cenzor - pot fi si PFA nu doar pers fizica si juridica. Sa nu fie discriminare de studii, sa fie o regula sau sa se specifice cu indeplinirea conditiilor de studii medii sau licenta/master, indiferent daca este intern sau extern.


I0nutz83 a scris:

Ar trebui reglementata clar problema demisiei presedintelui si al unui membru din comitetul executiv.

Momentan legea spune ca trebui sa isi exercite atributiile pana la alegera unui nou membru/presedinte, dar daca nimeni nu vrea sa preaia ce faci?

Obligi omul sa presteze activitatea pe viata?

Trebuie trecut clar in lege un termen si ce se face in situatia in care nu se gaseste un inlocuitor pentru membrul demisionar.

Sa stiti ca sunt situatii in care nimeni nu vrea sa se implice, deci nu este ceva de domeniul fantasticului.

Da, este o problema demisia unui presedinte, nu se mai implica in nimic si nici adunarea generala nu convoaca cu comitetul, sa aiba un termen.
Administratorul /firma de administrare si cenzorul/comisia de cenzori sa aiba obligatoriu polita de asigurare/garantie, daca este pers fizica.
art 60 alin 1 si 2 = În cazul în care cenzorul/membrii comisiei de cenzori sunt persoane fizice, acestea trebuie să aibă cel puţin studii medii în domeniul economic sau studii în domeniul juridic.
(2) În cazul în care cenzorul este persoană juridică, acesta trebuie să aibă domeniul de activitate contabilitate, audit financiar sau consultanţă în domeniul fiscal, conform legislaţiei în vigoare.
Va rog sa fie mai clar acest articol fara discriminare = adica daca esti din bloc trebuie sa ai studii medii = contract de mandat, sau daca esti angajat cu contract de munca ca si pers fizica din exterior (desi un ct de munca nu isi are rostul - un cenzor verifica lunar si participa la sedinte de comitet si ad generala) = deci nu se justifica un ct pt care sa achiti ca si asociatie toate taxele aprox.50%, si daca esti extern sa fi persoana juridica (studii+ atestate)!! Sa fie mai clara regula de angajare a unui cenzor - pot fi si PFA nu doar pers fizica si juridica. Sa nu fie discriminare de studii, sa fie o regula sau sa se specifice cu indeplinirea conditiilor de studii medii sau licenta/master, indiferent daca este intern sau extern.


I0nutz83 a scris:

Ar trebui reglementata clar problema demisiei presedintelui si al unui membru din comitetul executiv.

Momentan legea spune ca trebui sa isi exercite atributiile pana la alegera unui nou membru/presedinte, dar daca nimeni nu vrea sa preaia ce faci?

Obligi omul sa presteze activitatea pe viata?

Trebuie trecut clar in lege un termen si ce se face in situatia in care nu se gaseste un inlocuitor pentru membrul demisionar.

Sa stiti ca sunt situatii in care nimeni nu vrea sa se implice, deci nu este ceva de domeniul fantasticului.