Buna ziua. Sunt functionar public la o primarie de oras si in urma cu două luni am cerut primarului-conducătorul instituției să îmi aprobe mutarea pe o altă funcție în aparatul primăriei. Menționez că dețin pregătirea și vechimea necesare pentru a ocupa funcția pe care am solicitat mutarea. Nu am primit niciun fel de răspuns la cererea mea. Ce trebuie sa fac? Cum să actionez mai departe în această speță?
cum adica temei? este vorba despre o amenda care trebuie anulata fie ea platita sau nu. Prim aria motiveaza „neanularea” pein faptul ca in cazul meu exista o sentinta judecatoreasca. Ce sa contest?
La data de 07.01.2022 am fost sanctionat de catre DSP Harghita cu amendă de 3000 de lei pentru ca nu am completat formularul la intrarea in tara. Amenda am contestat-o la Judecatorie. Judecătoria mi-a admis în parte contestația și a transformat amenda de 3000 lei in amenda de 500 lei. Primarisa mi-a comunicat ca sunt dator si la data de 22.08.2022 a emis un titlu executoriu pentru suma de 500 de lei pentru că, deh, hotărâre judecătorească. Mi s-a comunicat, deocamdată verbal, de la primărie că nu pot anula amenda (conform cu oug 22/2022, respectiv legea nr. 257/2022 ) deoarece există o sentință judecătorească. Ce am de făcut? Cum pot scăpa de acest titlu executoriu emis de Primărie?
Am cumpărat un imobil şi am făcut actele la notar cum se face. Am aflat întâmplător că pe aceiaşi stradă mai există, la distanţă de vreo zece case un imobil cu acelaşi număr. Întrebând pe celalalt proprietar mi-a spus ca e vorba de o greseala a primeriei. Care sunt procedurile de atribuire a numerelor de imobil? cum imi pastrez numarul de imobil? daca se schmba nr. de imobil cine suporta cheltuielile de schimbare a documentelor (carte de identitate, permis de conducere, carte funciara, etc)?
Buna ziua. Ma numesc Dimitrie Handoca si sunt într - o situație asemanatoare cu a persoanei de mai sus. in perioada 2015 - 2017 am incasat nejustificat (conform deciziei curtii de conturi) venituri salariale in valoare de 15 000 lei. La aceasta suma se adauga penalizari de 3700 lei. am citit raspunsul dumneavoastra „În cazul în care salariatul căruia îi incumbă obligaţia de restituire este de bună-credinţă, justificând nerestituirea la timp, el nu poate fi obligat la plata de dobânzi, penalităţi” si va rog sa îmi raspundeți daca exista vreun temei legal pentru o eventuala scutire de plata a acestor penalitati. va multumesc.
nu cunosc modul de calcul al penalitatilor. astfel, mi se pare prea mare suma calculata pentru mine. la 21 000 lei brut - penalizari 6000 lei, la 14 000 lei - penalizari 3700. as vrea sa aflu temeiul legal al acestor penalizatati, penalizari, dobanzi, ce - or fi ele si modul de calcul. va multumesc.
Buna ziua. Ma numesc Dimitrie Handoca si sunt functionar public la Primaria orasului Balan, judetul Harghita. Curtea de Conturi a stabilit ca in perioada mai 2015 - martie 2017 am beneficiat de venituri salariale incasate necuvenit in cuantum de 21950 venit brut cu penalizari de 6079 lei. Compartimentul Contabilitate mi - a comunicat ca va trebui sa restitui suma neta si penalizarile la aceasta. Mi se calculeaza astfel venituri nete in cuantum de 14400 lei si penalizari de 3700 lei. Mi - am insusit incasarea necuvenita a banilor si accept restituirea sumei, dar nu pot fi de acord cu penalizarile. Mai ales ca de la Contabilitate cand am solicitat temeiul legal si modaul de calcul al acestor penalitati mi s - a comunicat ca „asa calculeaza curtea”. As dori sa aflu temeiul legal al aplicarii acestor penalitati si modul de calcul al acestora. Va multumesc.
sunt interesat de actele legislative care reglementeaza tipul de echipament (salopete, cizme, manusi, casti, etc) pentru activitatile de tratare si distribuire apa potabila, canalizare, salubritate, statii de epurare. va multumesc.
in luna mai 2011 am sustinut examenul de licenta in specializarea administratie publica. in luna august am intrat in posesia adeverintei eliberata de universitate. la 20 august am depus cerere la conducatorul institutiei pentru promovare in functie superioara. de la biroul resurse umane mi s-a explicat ca este nevoie de organizarea unui concurs. dispozitia primarului pentru organizarea concursului numirea comisiei, organizarea concursului.toate aceste etape trebuiesc avizate de ANFP. din pacate, se taraganeaza lucrurile si nu a fost emisa nici dispozitia pentru organizarea concursului. primarul ma trimite la secretar, secretarul la resurse umane si viceversa. intr-o eventuala actiune impotriva celor care taraganeaza procedurile de avansare se poate invoca aprobarea tacita? va multumesc frumos!
articolul 32 din ordonanta de urgenta nr. 18/2009 referitor la reabilitarea termica a blocurilor spune: Certificatul de urbanism şi autorizaţia de construire pentru executarea lucrărilor de intervenţie se eliberează, în regim de urgenţă, cu scutire de taxă, prin exceptare de la prevederile legale în vigoare.
articolul 11 din legea nr. 50/1991 privind autorizarea lucrarilor de construire - modificat de oug nr. 214/2008 spune: Se pot executa fara autorizatie de construire urmatoarele lucrari care nu modifica structura de rezistenta si/sau aspectul arhitectural al constructiilor:
...............................................................................................................................
h) reparatii si inlocuiri la finisaje interioare si exterioare - tencuieli, placaje, altele asemenea lucrari de reabilitare energetica a anvelopei si acoperisului daca nu se schimba sistemul constructiv al acestuia - terasa/sarpanta -, la trotuare, la ziduri de sprijin si la scari de acces, fara modificarea calitatii si a aspectului elementelor constructive;".
intrebarea mea este: se emite sau nu se emite autorizatie de construire pentru lucrari de reabilitare termica?