Asta totusi suna oarecum absurd: "In situația in care nu exista proces verbal de receptie la finalizarea lucrărilor certificatul de atestare a edificării se va emite de către primarie in urma depunerii cererii pentru emiterea certificatului de edificare, autorizației de construcție in original și a documentației cadastrale."
Pai certificatul asta de edificare e necesar tocmai PENTRU a putea face cadastrul ... deci cum este pana la urma?
Mai este necesar certificatul de edificare al unei constructii vechi in vederea realizarii cadastrului?
Exista o initiativa legislativa in acest sens (de prin primavara 2024), dar a fost aprobata sau zace in continuare prin sertarele parlamentului?
Daca s-a aprobat, ce numar are noua lege / ordin sau ce-o fi si unde o gasesc?
Multumesc
Urmatoarea situatie: un spatiu figureaza la primarie ca avand destinatie comerciala si a fost inchiriat unei firme care l-a folosit ca punct de lucru (deci nici un sediu de firma nu a fost inregistrat acolo). S-a reziliat contractul de inchiriere si se pune intrebarea de ce ar fi nevoie in 2024 pentru a schimba destinatia din spatiu comercial in spatiu inregistrat pe persoana fizica?
Proprietarul e persoana fizica, spatiul cu pricina nu se afla intr-un bloc, este o locuinta individuala avand separat acest spatiu comercial stradal.
Daca e prea complicata procedura, si ramane trecut in continuare ca spatiu comercial, se poate inchiria de catre proprietarul persoana fizica catre o alta persoana fizica ? (nu pt. a presta activitati comerciale).
Buna ziua,
Am o problema cu o achizitie de pe emag.
A comadat mai multe produse odata, cateva livrate de emag, unul de alt furnizor. Problema e ca 2 dintre furnizori erau externi.
in loc de o factura pe care sa fie toate produsele (doar de platit le-am platit catre emag pe toate odata) am primit niste facturi defalcat, si dupa parerea mea total anapoda.
De ex, unul dintre produse era vandut de furnizorul X si livrat de emag si a fost prins in factura emag cu furnizor Dante International (adica emag).
Altele au aparut cu niste facturi dubioase externe, emise chipurile de firme din UE dar in RON! Una a inclus TVA, cealalta a modificat ulterior achizitiei si pretul si a emis factura fara TVA.
Precizez ca facturile trebuiau / au fost scrise pt un PFA (inregistrat ca atare platforma emag).
Intrebari:
1. Cum e posibil sa fie emise facturi in RON cu furnizor aparent din Germania, fara ca respectivul sa aiba un sediu in RO? Eu zic ca cel mult putea fi emisa factura in EUR, moneda lor nationala. Asa este sau exista alte reglementari?
2. Cum e posibil sa mi se emita factura fara TVA de catre un furnizor chipurile din afara Romaniei, daca nu am trecut niciunde ca as detine un nr. de tva intracomunitar?
3. Ce se poate face impotriva emag, pentru a evita pe viitor astfel de situatii? Evident problemele sunt cauzate de ei, atata vreme cat nu ai cum sa stii in avans de unde iti aterizeaza de fapt factura - dupa cum am scris mai sus, pt unii furnizori externi preia emag facturarea, pt altii nu, si de aflat care si cum, afli abia cand ai primit factura)
Pe toate facturile emise de ei apare la mine doar CIF-ul de Romania (neplatitor TVA), pt ca doar atat se poate introduce in fomularul lor.
Sincer, nu inteleg cum poate fi emag complet degrevat de raspundere! Noi cumparam de la ei tocmai pt ca brand-ul (speram noi cel putin, in naivitatea noastra) ne ofera o minima garantie de seriozitate. Ceea ce se pare ca nu mai este deloc cazul!
In momentul in care emag accepta un comerciant X pe platforma, are obligatia sa verifice cu cine are de-a face, sunt convins ca exista si legi UE impotriva unor astfel de vanzari de obiecte contrafacuta made in China sau oriunde altundeva.
Sigur emag opereaza astfel de "colaborari" cumva la limita daca nu chiar in afara legii.
Ceva trebuie sa se poate face pentru a proteja consumatorul si nu numai!
Unde apare rubrica destinata veniturilor din dobanzi in declaratia unica? (e vorba de eventual acel CAS)
Eu nu gasesc nimic (varianta din 4 oct 2023) !!!
Daca sa zicem am un PFA si obtin 35900 venituri anuale, si pe langa asta mai am 1000 venituri anuale din dobanzi bancare, unde trec pe declaratia 212 dobanzile alea? Sau nu este cazul?
Pentru cazul de mai sus, trebuie sa platesc si contributia la pensie ??? Ar fi chiar culmea!
Multumesc! Si la PFA este la fel? Adica cei sa zicem 18000 / 36000 se considera ca venit cumulat cu chiriile in cazul de fata sau sunt 18000/36000 separat doar pe pfa atunci cand se calculeaza contributiile sociale? Deci daca am 35000 din PFA si 3000 din chirii cum se calculeaza ?
Pt. contributia la pensie ce se ia in considerare? Doar venitul pe PFA sau se cumuleaza si acolo cu chirii, dobanzi si altele?
Cand plătesc și asigurări de sănătate la venitul din chirii in 2023? Se cumuleaza cu alte venituri sau se considera separat?
Daca mai am de ex si un PFA sau micro, si am si un imobil inchiriat, cum se considera venitul la care platesc (sau nu) impozitul acela pe sanatate in cazul chriei (luata separat doar chiria, ar fi sub cele 6 salarii minime, dar cumulat cu venitul din PFA ar depasi)
Buna ziua,
Mai incerc si aici ... poate cineva sa imi spuna ce cod CAEN trebuie folosit in cazul intermedierii vanzarii de software pt aparatura medicala?
Deci e vorba doar de servicii de vazare de la distanta, fara cumparare / revanzare a soft-ului respecti de catre mine.
Practic vazare (prin telefon de ex. ) de la distanta / remote, Contractul (in cazul vanzarii) se incheie direct intre dezvoltator si beneficiar.ul final.
Caut de o saptamana si nu am gasit nimic potrivit ...
Multumesc frumos! Acolo scrie insa "in magazine specializate", ceea ce la mine nu este cazul, totul va avea loc remote, prin telefon, email etc. Mai este valabil si in acest caz?
Cel cu ridicata nu cred ca merge deloc, este practic vorba de vanzari la distanta, nu intru eu in posesia software-ului, transferul se face direct de la dezvoltator la beneficiar fara sa treaca prin mainile mele cum s-ar spune.