Buna ziua,
As vrea sa va cer opinia in urmatoarea speta:
O reprezentanta din Romania are angajati al caror contract de munca este incheiat in valuta. In cartile de munca salariile au fost inregistrate tot in valuta si atat timp cat au fost carti de munca totul a fost OK(si la ITM si la Adm Fiscala)
De cand s-au desfiintat cartile de munca am intampinat mai multe dificultati.
In primul rand raportarea salariului in REVISAL - salariul in lei este diferit in fiecare luna in functie de cursul euro. Pe luna mai de exemplu, statul se intocmeste pe 2-3 iunie folosind pentru calculul salariilor si al contributiilor cursul euro valabil in ziua de 31.05.
Asadar , desi salariul calculat este valabil pe luna mai (deci cu 01.05) valoarea exacta o putem stii dupa incheierea lunii iar raportarea in revisal nu se poate face in termen de 20 de zile asa cum ar fi legal (pe 20.05).
De asemenea, modificand lunar valoarea in lei a salariului , nu stim daca ar trebui intocmit si cate un act aditional in fiecare luna(?!)
Acum, mai nou am primit instiintare de la banca ca nici plata salariului nu se mai poate face efectiv in valuta ci doar in lei
In aceste conditii ne puteti spune care ar fi in acest moment reglementarile legale in vigoare privind modul de angajare , plata si declarare in REVISAL pentru salariatii reprezentantelor straine in Romania?
Buna ziua,
V-as ruga un sfat sau o parere pentru urmatoarea situatie:
O societate nou infiintata a achizitionat un teren pe care un constructor a ridicat o constructie (hala+birouri) pe care a achizitionat-o tot aceasta societate.
La momentul cand s-au demarat lucrarile si s-a inceput constructia societatea nu era inca infiintata asa ca societatea "mama" din Germania a platit sub forma unui avans structura metalica care a fost inclusa in constructie. Constructorul a facturat avansul catre societatea din Germania cu TVA romanesc pentru ca imobilul se gaseste in Romania. Societatea din Germania doreste sa-si recupereze banii dati , asa ca , dupa ce firma din Romania si-a inceput activitatea i-a refacturat acesteia costul structurii metalice la valoarea totala primita de la constructor (inclusiv TVA-ul romanesc) fara a aplica si ea TVA (normal).
Problema acum este: cum consider eu aceasta factura venita din Germania? Fac taxare inversa sau platesc TVA -ul. E o achizitie sau o prestare?
Buna ziua, As dori sa stiu daca se pot compensa in fisa sintetica a unei societati datorii ale Bugetului de asigurari sociale cu sume ramase nerepartizate in contul Bugetului de stat?
Buna ziua,
As dori sa ma ajutati cu niste coduri/subcoduri de activitati pentru recuperare de TVA din Bulgaria . Am incercat toate variantele pe care eu le-am considerat a fi ok dar primesc mereu mesaj de eroare legat de faptul ca aceste coduri/subcoduri nu sint corecte.
Am urmatoarele activitati -
cazare - am pus 6 fara subcod food&beverages - am pus 7 fara subcod servicii golf - am incercat cu 9 (activitati de divertisment ) fara subcod sau cu cod 9.7 organizare eveniment - care cuprinde sala pentru conferinta, sonorizare, etc - aici am incercat 10 fara subcod dar cu explicatie - care e necesara- "EVENT" sau "CONFERENCE"
Aveti idee ce ar trebui sa schimb?
mesajul de eroare pe care il primesc este:
60459 Eroare Cererea contine informatii eronate si nu a fost transmisa catre statul membru de rambursare. Va rugam corectati. 18/08/2011
60460 - Pentru una sau mai multe achizitii/prestari servicii nu s-a precizat codul/subcodul de clasificatie sau acesta este incorect
As vrea sa ma ajutati in urmatoarea problema: am primit o factura de "servicii organizare conferinta" de la o societate din Moldova neplatitoare de TVA.
Nu stiu unde sa incadrez acest serviciu. Trebuie sa platesc eu TVA in Romania prin taxare inversa? La ce articol din CF m-as incadra? Mentionez ca eu sint persoana juridica impozabila. Multumesc foarte mult
Un furnizor din Franta livreaza bunuri catre o firma din Malta care le revinde catre o firma din Romania. Transportul are loc direct din Franta in Romania si este platit de catre beneficiarul din Romania. Este operatiune triunghiulara? Cum se inregistraza in decont si cum se declara in 390?
Buna ziua!
As dori sa ma ajutati cu privire la taxele (ale firmei si ale salariatului) pe care trebuie sa le platesc pentru un salariat care a castigat o excursie in valoare de 5000 ron (suma e orientativa) oferita de firma in urma unui concurs privind vanzarile facute in timpul anului. M-ar interesa inclusiv contributiile sociale care trebuie platite
Multumesc