avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 412 soluții astăzi
Forum Activitate Bogdan52

Activitate Bogdan52

Buna ziua,

Colaborez ca PFA cu un client din interiorul Uniunii Europene si un proiect viitor implica achizitionarea unor piese de calculator pe care s-a oferit sa le deconteze (sa-mi acopere partial/integral suma cheltuita, pe baza bonului fiscal/facturii).

Am achizitionat deja o parte din ele ca persoana fizica, si as avea nevoie de cateva clarificari legate de legalitatile din jurul unui posibil decont, fiindca nu as vrea sa fac o greseala in sensul acesta. Stiu ca cel mai probabil intervin legi de ambele parti.

1. Daca colaborarez cu el prin intermediul PFA-ului, ar fi posibila decontarea bunurilor achizitionate ca persoana fizica, tinand cont ca eu sunt titularul PFA-ului, sau exista o separare clara care impiedica acest lucru (cel putin in RO)?
2. Daca cumpar restul partilor prin PFA, va face mai usor un posibil decont (tinant cont ca nu voi considera cheltuielile ca fiind deductibile in contabilitate)? Trebuie/e destul sa existe un contract de comodat intre mine si PFA care sa acopere calculatorul?
3. Exista limite in ceea ce priveste sumele care pot fi decontate?
4. Trebuiesc intocmite documente aditionale/inregistrate intr-un mod anume in RJIP?
5. In general, ar fi mai indicat sa sugerez clientilor sa achizitioneze ei cele necesare?
6. Mai sunt alte aspecte legate de decontari pe care le-am omis?

Multumesc anticipat.
Buna seara,

Am doua intrebari legate de plata obligatiilor prin SPV:

1. E indicat ca impozitul pe venit/CAS/CASS sa fie platite separat (in trei operatiuni bancare) pentru a fi mai usor de observat pe extrasul de cont/trecut in RJIP? SPV-ul permite marcarea casutelor in dreptul fiecarui tip de obligatii, insa nu stiu daca le si separa automat.

2. Pentru a fi asigurat pentru lunile ramase ale anului 2021, trebuie platit doar CASS-ul aferent anului acestuia (anume, cel care are data scadenta 25.05.2022 in SPV)?

Multumesc anticipat.
In cazul acesta, ar trebui trecuta suma (6690, la plafonul de salariu minim) in campul 2 al sectiunii I.4 din Declaratia Unica? Multumesc.
Buna seara,

Detin un PFA prin care prestez servicii pentru un client din interiorul UE si revizuind contabilitatea si documente in vederea depunderii declaratiei unice, am cateva neclaritati:

1 Facturez in valuta iar plata de regula se face la cateva zile dupa ce trimit factura clientului. In registrul de incasari si plati trebuie sa trec factura la data la care a fost emisa (trimisa clientului), sau la data in care au intrat banii in contul de PFA? De asemenea, de cursul BNR al carei zile trebuie sa tin cont?

2 In contextul unei potentiale erori in registrul de incasari si plati e destul sa tai sectiunea cu o linie si sa rectific ulterior? Care sunt sanctiunile pentru completarea necronologica, atata vreme cat totul este la zi?

3 In SPV apar ca datorand doua sume de bani in baza declaratiei unice depuse pentru 2019; ele sunt trecute ca "Obligatii principale". Din neatentia proprie, una a depasit data scadentei primind somatie, cealalta nu. Am initiat plata pentru prima prin ghiseul.ro, primit confirmare ca se proceseaza de cateva zile, insa datoria tot apare in SPV ca fiind neachitata. Trebuie sa mai fac vreun pas ca sa confirm plata?

De asemenea, e vreo modalitate de a afla originea concreta a sumelor respective? E posibil sa fie o eroare? Am platit procentele datorate imediat dupa depunerea declaratiei unice anul trecut.

4 Registrul inventar trebuie completat la sfarsit de an doar in cazul in care s-au facut achizitii noi prin contul de PFA? De asemenea, Registrul de evidenta fiscala e necesar la norma de venit? Trebuie sa includa doar venitul total si cheltuielile deductibile?

Stiu ca e serie mai lunga de intrebari, insa as aprecia oricat ajutor e posibil. Multumesc anticipat.
Multumesc pentru raspuns!
Este vorba de venituri din activitati independente. Clientul este situat intr-un alt stat al UE, eu lucrez din Romania pentru un proiect al dansului, iar plata se face in USD intr-un cont deschis la o banca romaneasca.

De asta sunt putin confuz daca trebuie sa trec veniturile ca fiind "din Romania" sau "din strainatate". Nu gasesc nicaieri termenii definiti exact,

In cazul in care veniturile sunt din strainatate, iar eu nu lucrez cu clienti din Romania, mai e necesar sa depun declaratia rectificativa, tinand cont ca are de-a face doar cu veniturile din Romania?
Buna seara,

Detin un PFA inregistrat in Romania, de unde si lucrez, si obtin venituri din activitati independente realizate pentru un client din interiorul Uniunii Europene. Am cateva neclaritati legate de declaratia unica:

1. Sunt nevoit sa declar veniturile ca fiind realizate din Romania (Sectiunea I.1) sau din strainatate(Sectiunea I.2)?

2. Anul trecut am estimat venituri 0, anul acesta am avut venituri pe PFA. Sunt obligat sa depun o declaratie rectificativa in situatia mea? Daca da, trebuie depusa ca un document separat (bifand casuta si dedicand intreaga declaratie rectificarii) sau ca parte a Declaratiei Unice in care declar veniturile?

Este vreo problema daca depun Declaratia Unica si platesc impozitul aferent fara sa rectific suma intai?

Multumesc anticipat.
Răspuns la discuția Contabilitate comision SHA
Multumesc pentru raspuns!
Buna ziua,

Lucrez sub forma de PFA cu un client din interiorul Uniunii Europene care in ultimele luni ale anului trecut a schimbat modalitatea de plata din Paypal in transfer bancar.

Plata se efectueaza in USD si in fiecare luna suma primita e mai mica decat cea facturata. Intreband la banca, am aflat ca e vorba de un comision SHA care atribuie taxele ambelor parti. Problema e ca nu figureaza pe extrasul de cont.

Am reusit, insa, sa obtin documente de la banca in care sunt detaliate tranzactiile, aparand si comisionul SHA alaturi de suma perceputa.

Astfel, am doua intrebari:

1. E in regula daca trec comisionul SHA ca atare in registrul de incasari si plati, calculand suma in ron la cursul BNR al zilei in care a fost perceput?

2. Daca documentele nu sunt extrase de cont dar poarta stampila bancii si semnatura personalului, le pot folosi ca sa justific suma lipsa in cazul unui control?
E un raspuns foarte tarziu, insa mi-ati fost de ajutor din nou si am reusit sa completez si sa depun declaratia inaintea termenului :) Va multumesc.