Va multumesc pentru raspuns!
Poate nu m-am exprimat eu cum trebuie, desi am incercat. Asadar:
-fondul de reparatii este diferit, cotizam lunar pentru el (desi nu beneficiem de el, de fiecare data cand e nevoie se strang bani separat, nu se pun pe langa acest fond!)
-"taxa" aceasta, a fost afisata la lista de intretinere, fara a cere acordul proprietarilor, fara a se fi decis in comitet
Si ca sa va raspund:
-bineinteles ca sunt de acord cu repararea terasei
-daca se hotara acest lucru in adunarea generala sau se incheia un contract, bineinteles ca nu mai aveam aceasta nemultumire.
Ca si locatar al blocului, am contribuit de fiecare data la orice cheltuiala, nu intarziem absolut niciodata, dar niciodata cu plata intretinerii. Nemultumirea este mai mult la adresa administratorei, deoarece, nu este prima data cand afiseaza deja in calculul intretinerii o plata in plus, pentru care nu s-a cerut acordul (de ex. este aproximativ un an de cand ne-a "inserat" tot asa in plata intretinerii, o taxa pentru verificarea apometrelor... apometre care nu au fost verificate nici pana in ziua de azi, desi toti locatarii au dat banii... si multe astfel de situatii).
De asemenea, administratora nu afiseaza niciodata facturile de plata la avizier, ci trece doar sumele, desi cam toti i-am solicitat acest lucru.
Asadar, ca sa revin cu intrebarea:
Este legal sa impuna penalitati pentru neplata acestei "rate" (in cazul de fata de reparatie al terasei) fara a ne cere acordul, fara a exista macar o hotarare a cenzorilor/adunarii generale sau vreun ante-contract cu vreun prestator (mentionez ca presedintele face de multe ori lucrurile cam cum il taie capul, spre ex: de curand am instalat la bloc sistem de inchidere al usilor cu carduri magnetice, fara interfon; tot blocul vrea interfon, mai putin presedintele, pt. ca "il strica copiii")?? Pe mine nu ma intereseaza prea tare ca a impus aceasta plata ci pentru ca impune acum penalitati (practic mai mult de jumatate de bloc va fi "penalizat")
PS: rog un raspuns cu temei legal, nu doar "pareri"; de asemenea articolele respective, am mai specificat o data faptul ca le-am citit.
Buna ziua,
Incepand din luna iunie 2015, administratora blocului ne-a impus o taxa lunara de 100 lei pt a reface terasa. Aceasta nu era in baza niciunui contract cu vreo firma sau in urma vreunei Adunari Generale a Asociatiei, ci atunci cand am intrebat-o a spus ca mai intai strangem bani, apoi vorbim cu vreo firma. Din 40 de apartamente, 15 apartamente nu au platiti nicio rata (inclusiv ultimul etaj), iar restul au achitate 1-2 rate. Problema mea este ca incepand cu luna ianuarie a afisat o lista cu penalitati la aceste rate neplatite, in baza Legii 230/2007 si HG 1588/2007 conf Cap VI art 46 si 49. Am citit aceste articole, este vorba de dreptul Asociatiei de a percepe penalitati.
Insa... e legal ca sa impuna anumite taxe (stiu ca reparatiile partilor comune sunt obligatorii) fara un ante-contract cu o firma sau fara o hotarare a Adunarii Generale?
Multumesc anticipat.
Buna ziua,
Am o intrebare, va rog: urmeaza sa nasc la inceputul lui martie 2016 si din ce am inteles, dupa noua lege, in anul urmator, am dreptul la concediul de odihna integral nu direct proportional cu lunile lucrate. Intrebarea mea este: pot primi banii pe concediul neefectuat? Pentru ca de la munca mi s-a spus ca daca nu mi-l iau acum, acesta se reporteaza pentru atunci cand ma voi intoarce la munca si ca nu se plateste...
Daca se poate, un raspuns cu art. din lege.
Multumesc anticipat.
Cel caruia i-am vandut.o eu, a vandut.o la randul sau, cu tot cu nr mele, noul cumparator neinmatriculand.o (initial mi.a spus ca i le.a oprit la politie, dar se pare ca era doar o minciuna). Politia nu imi poate elibera dubluri, deoarece in evidentel lor apare neradiata si ca se circula cu ea...
Buna ziua,
In luna sept am vandut un auto pe care aveam placute cu nr preferential (pe care l-am folosit anterior la alte 5 masini). Noul cumparator refuza sa imi inapoieze placutele, initial mi-a spus ca i le-a oprit la politie atunci cand a inmatriculat masina, ulterior spunandu-mi ca a vandut masina mai departe in alt judet si ca nu mai are datele de contact ale noului cumparator. Mentionez ca pe talon am completat rubrica "instrainat catre", am scos masina de la taxe si impozite, am platit la politie taxa pastrare nr. (cum am procedat de fiecare data)... Cum fac mai departe sa imi recuperez aceste placute??
Multumesc anticipat.
Buna ziua,
Va multumesc pentru raspuns. Se poate, va rog, mai multe detalii referitoare la pasii pe care tb sa ii urmez?
1.De asemenea, mentionez ca singura "datorie" pe care o are societatea este impozitul de forfetare... Trebuie sa il platesc pe acesta mai intai, apoi pot dizolva societatea?
2.Ce se intampla daca luna aceasta nu mai depun declaratia fiscala aferenta perioadei?
Multumesc anticipat.
Buna ziua,
Am si eu o societate cu activitate 0 de la infiintare si pana in prezent. Cum sa fac ca sa scap de ea fara sa ma coste nimic? Daca nu mai depun nicio declaratie fiscala (tb sa depun trimestrial si anual 100 si 300) ce se intampla? Nu vreau sa ma trezesc cu vreo amenda dar in acelasi timp as vrea sa mi se radieze societatea din oficiu.
Va rog mult sa ma ajutati cu cateva raspunsuri. Va multumesc anticipat.
Buna ziua,
Doresc sa vand un apartament cu 2 camere. As vrea sa stiu daca este obligatoriu sa fac cadastru acestuia sau se poate vinde si fara (si ma inteleg cu noul proprietar).
Va multumesc.
Impozitul de forfetare, nu l-am platit, dar am depus declaratiile pe 0, doar vreo 2 dintre ele, cei de la ANAF spun ca nu le au (le-am transmis prin posta si e posibil sa se fi deteriorat CD-ul).
Pe mfinante apare asa:
Data inregistrarii ultimei declaratii: (*) 08 August 2012
Data ultimei prelucrari: (**) 31 October 2012.
Insa, de fiecare data, inclusiv la ghiseu, mi-au primit Declaratiile, fara sa imi spuna cum ca ar fi inactiva societatea...
Va multumesc pt. raspuns. La ce bilant va referiti? Cumva la exercitiul financiar? pt. ca eu nu depun acest bilant, ci declaratie pe propria raspundere la ANAF cum ca nu am inregistrat activitate de la inceput pana in prezent (nu se mai depune la Registrul Comertului ci la ANAF). Iar de curand am primit o notificare cum ca pt 2014 nu am depus exercitiul financiar (incepand din acest an, exista un formular tip care se completeaza electronic si se depune ca si restul declaratiilor). Deci, daca am inteles gresit, va rog sa ma corectati: daca nu mai depun exercitiul financiar timp de 2 ani, se radiaza din oficiu. Insa... restul declaratiilor obligatorii 100 si 392, in cazul meu, mai tb depuse (pe 0) sau deloc?
Imi cer scuze daca nu m-am exprimat eficient, dar nu ma pricep deloc.
Multumesc anticipat.