avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 574 soluții astăzi
Forum Activitate Ioanid Ioan

Activitate Ioanid Ioan

Buna ziua.

Eu lucrez ca sofer in Germania. Lucrez acolo de peste 1 an de zile.
Sunt in tara pentru 2 saptamani(vacanta), urmeaza ca in 10 zile de ma reintorc la munca.

Zilele astea am fost prins baut la volan in tara (0,20) si mi-a fost suspendat dreptul de a conduce pe o perioada de 3 luni.

Cum pot rezolva problema asta. Am nevoie de permis ca sa lucrez in Germania, in caz contrar pierd locul de munca. Daca pierd locul de munca cei 4 copii ai mei vor avea probleme si nu vreau asta.

Am inteles ca se poate da o declaratie la notar ca nu conduc in tara si mi se da permisul inapoi, e adevarat? Daca da, ce fac cu declaratia de la notar, unde o duc? In ce lege scrie toate astea?

Va multumesc mult.
Buna ziua!

În urma cu 2 luni s-a produs un accident de masina în urmatoarele situatii:
Unul dintre soferi(eu) nu a acordat proritate de dreapta, intrand intr-o intersectie nesemnalizata cu 30 km la ora.
Al doilea sofer, care mergea pe drumul cu prioritate cu o viteza de 80 km la ora(viteza maxima admisa era de 50 de km la ora pe portiunea respectiva) a intrat in primul sofer, care a patruns in intersectie fara sa se asigure.

În acest caz, este culpa comuna?

Ma intereseaza daca este culpa comuna, intrucat s-a ajuns in instanta. Numai ca in dosarul ce se afla la instanta apare ca vinovat exclusiv soferul care nu a acordat prioritate de dreapta(adica eu). Mentionez ca la dosarul din instanta exista doar poza cu bordul soferului care nu a acordar prioritate(în poza acul este blocat la 30 km ora).
În expertiza s-a stabilit ca soferul care nu a acordat prioritate de dreapta mergea cu 30 km la ora, iar soferul de pe drumul cu prioritate cu 52 km la ora. Prin urmare, limita fiind de 50 km la ora, este culpa exclusiva a soferului ce nu a acordat prioritate de dreapta(adica a mea).