Va multumesc pentru raspuns!
Dar transcrierea aceea care costa 50 de lei, trebuie facuta ca urmare a concesionarii sau poate bunicul sa nu faca concesionarea doar transcrierea propriu zisa a locului, el fiind singurul mostenitor ramas in viata?
Bunicul meu (din Cluj-Napoca) a primit o hartie de la primarie cum ca are de platit 100 lei/mp si alte taxe de 300 de lei pentru locul de veci din Cimitirul Central. El a depus acum 3 saptamani o cerere de concesionare a acestui loc de veci, in urma decesului mamei sale. Mama lui a decedat in urma cu 2 luni si ea la randul ei a facut toate actele necesare atunci cand mama ei a murit pentru ca acel loc sa fie legal al ei. Taxele si impozitele sunt platite pana in 2018, asa scrie in acte. Bunicul meu, pemsionar fiind si ruda de gradul 1 al decedatei, este obligat sa plateascaaceste taxe? Nu exista o cale prin care el poate intra in posesia acestul loc de veci fara a plati asa taxe mari? pe internet am gasit o stire despre aceste taxe ridicate in anul 2010 de consiliul local Cluj : "Noua taxă pentru concesionarea unui loc de veci este de 100 de lei pe mp, pe o perioadă de 20 ani, taxa pentru închirierea capelei atinge 20 de lei pe zi, taxa de staţionare a decedaţilor este de 2 lei / oră, pentru amenajarea unui mormânt se cer 70 de lei, iar amenajarea cavourilor şi a gropilor betonate costă 1.300 de lei pentru fiecare lucrare. Întretinerea şi curaţenia unui loc de veci costă 10 lei pe an şi transcrierea unui loc de veci costă 50 de lei." transcrierea unui loc de veci rudelor de gradul I si II costa 50 de lei, as mai completa de pe un alt site care cita stirea. Deci bunicul meu ar putea intra in posesia locului de veci platind doar o taxa de 50 de lei avand in vedere ca alte taxe de intretinere si altele au fost achitate pana in 2018 de catre regretata lui mama. Sau poate exista o reducere pentru pensionari?
Va multumesc anticipat!
O zi buna
Daca doresc sa imi deschid o ceainarie, cafenea in care sa comercializez si mici prajituri facute de mine(gen cookies si muffins) am nevoie de bucatarie separata pentru prepararea lor sau este suficienta partea din spate a barului? Avand in vedere ca as avea nevoie doar de un mixer, un cuptor si chiuveta. Este nevoie de aprobari speciale daca faci si aceste prajituri in ceainaria respectiva? Daca da, cat ar costa acestea?
Ma puteti ajuta si pe mine cu o informatie va rog? Cum anume se dobdandeste statutul de artist liber- profesionist si ce presupune el? Mi-ar fi de folos? Am terminat facultatea de arte plastice, sectia grafica publicitara, sunt ultimul an la masterat, aceasi sectie. Cum as putea sa imi desfasor eu activitatea de artist (un web-design, un tablou vandut, o pictura pe pereti) fara sa imi fac PFA sau firma, pentru ca venitul totusi nu este unul constant si garantat lunar, doar ocazional. Ar trebui sa ma inscriu in Uniunea Artistilor Plastici si sa declar veniturile la sfarsit de an si sa platesc cei 16%?
Sunt studenta la Masterat in cadrul Universitatii de Arta si Design.Am obtinut diploma de grafician, graphic-design, in urma absolvirii studiilor universitare. Doresc sa imi infiintez un PFA pentru a presta servicii de web-design, productie materiale publicitare, vanzari obiecte de arta create de mine. Dar ma gandeam la infiintarea unei Asociatii Familiale, pentru a putea angaja sa ma ajute si pe logodnicul meu(daca o asemenea angajare este defapt posibila in cazul Asociatiei Familiale , daca logodnicul meu nu are experienta/diploma in arte vizuale, arte plastice)
Doresc sa ma ajutati cu cateva informatii:
1. Daca imi fac PFA , ce anume am de platit la stat, ce taxe si impozite trebuiesc platite in decursul unui an?
2.Daca infiintez PFA-ul si nu am nici o comanda in sase sau mai multe luni, cum se procedeaza cu plata taxelor si impozitelor?
3.Dar despre cea de a doua optiune cu Asociatia Familiala , ce taxe si impozite am de platit in cazul in care imi infiintez o Asociatie Familiala si il angajez pe logodnicul meu?
4.Trebuie sa fim casatoriti ca sa putem face parte din aceeasi Asociatie Familiala?
5.Acceasi intrebare, dar daca nu primesc nici o comanda sau foarte putine comenzi, in decurs de mai multe luni, cum se procedeaza atunci cu taxele si impozitele, ce as avea de platit in cazul in care nu as castiga nimic?
Daca exista 2 asociati, unul cu 10% si altul cu 90%, asociatul cu 90% poate sa faca hotarare AGA si sa semneze singur pentru suspendarea activitatii? In situatia in care asociatul cu 10% nu este deacord cu suspendarea activitatii, dar nici nu contribuie la plata impozitului forfetar sau a altor datorii, poate doar asociatul cu 90% sa decida suspendarea activitatii pe 3 ani?
*mentionez ca amandoi asociatii sunt administratori
multumesc anticipat
*intrebare despre suspendare activitate (scuzati greseala de la subiect)
Am o intrebare, daca ma puteti ajuta cu un raspuns as fi recunoscatoare.Exista o firma, cu 2 asociati, unul are 90% iar celalalt 10%. Cum poate asociatul cu 90% sa desfiinteze firma, in conditiile in care asociatul cu 10% nu vrea nici sa preia firma, nu vrea nici sa desfiinteze firma, nici sa o cedeze celuilalt asociat. Acum a sosit clipa in care trebuie platit impozitul forfetar, iar asociatul cu 10% nu contribuie cu nimic, nu-i pasa de nimic, iar asociatul cu 90% trebuie sa scoata bani din buzunar pentru a plati acel impozit, pentru ca firma nu a avut profit si incasari de mult mult timp. Este o situatie neplacuta pentru asociatul cu 90% pentru ca are multe datorii si se bazeaza doar pe salariul primit de la o alta firma la care este angajat, firma pe care o detine neavand profit deloc.
Ce se poate face in cazul acesta, cu o cheltuieli minime?
Avem o firma care se ocupa cu comercializarea ceaiului, ceai importat din Cehia. Ce acte si autorizatii ar fi necesare pentru a ne deschide o mica ceainarie, cu cateva mese, unde sa se consume doar sucuri,cafele, ceaiuri si apa, fara bauturi alcoolice? Si ce taxe trebuie platite pentru autorizatiile respective.