avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 790 soluții astăzi
Forum Activitate carmenbucur

Activitate carmenbucur

Amnistie fiscala persoana fizica- care sunt pasii de urmat ? Am cont in Spatiul Virtual
Asa speram si eu.... dar o alta persoan , jurist, mi a zis ca termenele de prescriere se tot suspenda (poate nu e cea mai corecta exprimare) prin faptul ca primesc cu Posta instiintari de plata dobanzi si accesorii. Ma puteti lamurii ? Multumesc.
Intr-o seara, orele 21.40 , fiul meu si un grup de tineri, prieteni, in preajma unui bloc vorbeau mai tare, fapt ce a deranjat un locatar, care a sesizat Politia Locala, ca au incalcat linistea publica, Agentii veniti au consemnat in proces verbal, incheiat la ora 22.05 si au aplicat o amenda contraventionala de 500 lei fiecaruia dintre tineri.
Analizand PV, am sesizat un scris diferit, fata de prima parte si rubrica “Alte mentiuni” unde pare ca a consemnat (o alta persoana)ca “nu sunt obiectiuni” cu privire la cele semnalate in procesul verbal, dupa semnatura fiului meu.
Avand in vedere ora mentionata in PV si scrisul diferit de pe PV sunt sanse de exonerarea de la plata amenzii daca o contest la Judecatorie?
Buna sera, In anul 2018 am depus la ANAF o declaratie pentru plata asigurarilor de sanatate pentru fiul meu, fara venituri. Am platit 2-3 rate, apoi am omis sa mai platesc. Am primit anul trecut cu posta un plic cu un debit de platit de 140 lei , pe care l am achitat. Anul asta am primit iar un plic cu un debit in suma de 68 lei, donanzi accesorii. M am interesat de ce tot vin plicuri si am aflat ca de fapt avem de platit o suma de 650 lei - neplata asigurarii de sanatate , la care s-au strans in acesti ani dobanzi si accesorii, ajungand la sfarsitul anului 2023 la un debit de aproximativ 1000 lei. Precizez ca fiul meu nu are venituri de moment. Sunt sanse sa se prescrie datoria ?
Care este varsta maxima aderare de aderare la un fond privat de pensii pilon 2 ?
Cred ca m-am edificat :
-10 zile sunt pt evaluarea documentatiei de atribuire ( se ataseaza fisiere cu caiet de sarcini, formulare, clauze contractuale,iar fisa de date se opereaza in formularul online existent)
Evaluarea efectuata de A.N.R.M.A.P. nu are in vedere caietul de sarcini sau documentatia descriptiva.
- 3 zile sunt pentru verificarea invitatiei de participare.
As dori o confirmare a celor de mai sus.
De asemenea as dori orice informatie de ajutor referitoare la procedura in SEAP prin cerere de oferta servicii din anexa 2B oug 34/2006 pentru autoritate contractanta institutie publica in cadrul unui proiect POSDRU.
Multumesc.
Suntem o institutie publica, partenera in cadrul unui proiect Posdru. Trebuiesc achizitionate servicii formare profesionala din anexa 2B in val>30 000 euro.
Intrebari:
1. In conformitate cu art 16 respectarea oug 34 se rezuma la anumite articole (care fac referire la caietul de sarcini ) dar care trebuie coroborate cu art 2 alin 2: transparenta....etc.. Concluzia ar fi ca e tot o cerere de oferta publicata in SEAP, etc.
2. Neclaritate:
referitoare la art 33.1...
(1)Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice evalueaza, inainte de transmiterea spre publicare a invitatiei de participare/anuntului de participare, conformitatea cu legislatia aplicabila in domeniul achizitiilor publice a documentatiei de atribuire aferente contractelor de achizitie publica care intra sub incidenta prevederilor prezentei ordonante de urgenta, fara ca aceasta evaluare sa aiba in vedere caietul de sarcini sau documentatia descriptiva, dupa caz.
(2)In termen de maximum 10 zile de la data primirii documentatiei in SEAP, Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice:
a)emite autoritatii contractante acceptul in vederea initierii procedurii de atribuire; sau
b)informeaza autoritatea contractanta asupra neconformitatilor constatate la nivelul documentatiei de atribuire si a motivului pentru care acestea nu sunt in concordanta cu prevederile legale privind achizitiile publice.
(21)Documentatia de atribuire retransmisa de autoritatea contractanta ca urmare a incidentei prevederilor alin. (2) lit. b) este evaluata de catre Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice in termen de maximum 3 zile de la data repostarii acesteia in SEAP.
deci 10 zile
dar la art.49 :
1)Operatorul SEAP are obligatia de a asigura Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice accesul nerestrictionat la anunturile/invitatiile transmise de catre autoritatile contractante, inainte de publicarea acestora.
(2)Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice verifica:
a)fiecare anunt de intentie/participare transmis de catre autoritatea contractanta pentru publicare in SEAP, in masura in care anuntul respectiv este in legatura cu aplicarea procedurii de atribuire a unui contract cu o valoare estimata egala sau mai mare decat pragurile valorice prevazute la art. 124;
b)fiecare invitatie/anunt de participare transmis de catre autoritatea contractanta pentru publicare in SEAP, cu o valoare estimata mai mica decat pragurile valorice prevazute la art. 124.
c)erata la anuntul/invitatia de participare ce modifica/completeaza informatiile publicate in anuntul/invitatia de participare.
(21)In termen de 3 zile lucratoare de la data primirii anuntului/invitatiei in SEAP, Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice are obligatia:
a)fie sa emita catre operatorul SEAP acceptul de publicare pentru anuntul/invitatia respectiv/respectiva, in cazul in care in urma verificarii nu se constata erori/omisiuni de completare;
b)fie sa respinga publicarea anuntului/invitatiei, in cazul in care se constata erori/omisiuni de completare, informand totodata autoritatea contractanta asupra acestei decizii, precum si asupra modului in care erorile/omisiunile pot fi remediate.
deci 3 zile.

Intrebare....ANRMAP verifica si delibereaza in 10 zile sau in 3 zile?
Cred ca e ceva care imi scapa.... trebuie intocmit calendarul achizitiei.
Va multumesc.
O insitutie publica, partener intr-un proiect POSDRU trebuie sa faca achizitii de produse si servicii ale caror valori sunt sub pragul de 30 000 euro.
Conform Instructiunea 26, GHID anexa 4 , pasii de urmat sunt:
- nota de estimare a valorii contractului de achizitie
- dosarul achizitiei publice
- proces verbal receptie produse
Conform OUG 34/2006 art 19 : Achiziţia se realizează pe bază de document justificativ.
Deci, care sunt pasii de urmat ?
Va multumesc.
Va prezint urmatorul caz: este vorba de o conventie in baza legii72/2007 ( elevi si studenti care lucreaza pe perioada vacantei si primesc 50% din val.indicatorului social ).
Intrebarea este: se plateste subventia si pentru ultima zi ?

Concret: unul din contracte stipuleaza angajarea persoanei de la 15.07 la 01.09.

Angajatorul sustine ca ii plateste ultima zi - 01.09 si sustine ca ar trebui pentru ultima zi sa primeasca subventia ... DAR oricum in REVISAL a incetat contractul de munca tot cu 01. 09.
Este corect ca ziua de 01.09 sa fie si zi platita si zi de incetare ???
Noi am apreciat ca nu se plateste subventia si nici firma nu ar fi trebuit sa plateasca......
M-ar intresa cadru legislativ.....vor justificare de ce nu li se acorda subventia
Multumesc,
Carmen
Va multumesc pt sugestii...creditul e pe 10 ani teoretic....intentia e sa-l mai re ...re...dupa ceva timp, daca vor apare credite mai avantajoase fata de alegerea mea.
Sincer...inclin spre dobanda fixa...oricum trebuie sa vad ca sunt si foarte "eligibila"la suma necesara....salariu net, cheltuieli intretinere familia, etc
Inca ceva: am mai intrebat aici in forum, vis-a-vis de noul proiect al BNR de restrictionare a creditelor de consum aplicabil de la ...nu se stie inca....inteleg ca vizeaza doar creditele noi, in special cele in valuta si ca acele conditii restrictive nu se vor aplica refinantarilor de credite vechi.
Corectati-ma daca gresesc !