avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 793 soluții astăzi
Forum Activitate stefb

Activitate stefb

Buna ziua,
M-ar interesa interpretarea voastra pentru urmatorul pragraf dintr-un contract de inchiriere locuinta cu un termen de 2 ani:
"Rezilierea nu va avea nici un efect asupra obligatiilor deja scadente intre parti. Prevederile acestui contract nu inlatura raspunderea partii care in mod culpabil a cauzat incetarea contractului."

Contractul prevede o perioada de notificare de 30 de zile pentru incetarea contractului.
Intrebarea este daca paragraful citata mai sus implica obligatia partii care solicita incheierea inainte de termen a contractului a restului de contract ramas pana la scadenta de 2 ani.
Mai precis daca paragraful obliga chiriasul la plata restului de contract incepand de la data intrarii in vigoare a rezilierii si pana la data scadentei de peste 2 ani, in conditiile in care acesta (chiriasul) solicita rezilierea inainte de termen.

Ar fi foarte interesanta si utila parerea dumneavoastra in acest caz.

Concret spatiul este detinut de proprietar in cota de 85%, aceasta apare desigur si in actele de proprietate.
Ceea ce nu apare explicit este cine detine restul de 15% din spatiu, cei din Asociatia de Proprietari au asumat ca restul de 15% este cota comuna.

Problema este ca, asumand ca acei 15% sunt cota comuna de proprietate, asociatia de proprietari se comporta ca si cum intregul spatiu este cota comuna si se aplica in principal Legea Asociatiilor de Proprietari, iar in consecinta doar Asociatia decide ceea ce se intampla cu spatiul.

Lucrul acesta imi pare incorect, dupa mine ar trebui ca detinatorul cotei majoritare sa ia aceste decizii, aplicand articolele referitoare le coproprietate din Codul Civil.

Foarte concret este vorba despre o singura incapere, cu iesire directa in holul proprietate comuna al blocului. Aceasta incapere contine chiuveta si vas wc iar proprietarul doreste reamenajarea acesteia, adaugarea unui dus si mutarea vasului wc.

Intrebarea este daca ati mai intalnit o asemenea situatie si care va este opinia in acest caz?


ynocentta a scris:

Concret despre ce spatiu este vorba ,unde discutati despre proprietar majoritar asupra unui spatiu care necesita acordul tuturor proprietarilor din condominiu?
Proprietarul pretins majoritar detine document legal care sa ateste calitatea sa asupra spatiului in discutie ?

In ce modalitate se pot lua deciziile privind un spatiu detinut partial si majoritar de catre un proprietar si partial ca parte comuna a cladirii?

Aici exista articolele referitoare la proprietatea detinuta in comun existente in Codul Civil(CC), in acelasi timp existand si Legea Asociatiilor de Proprietari cu prevederi privitoare la proprietatea comuna.

Din CodCiv acest spatiu as zice, v-as ruga sa ma contraziceti daca pare gresita afirmatia, ca acest spatiu are regim de coproprietate, respectiv exista doi detinatori de cote parti:
1) proprietarul persoana fizica care detine si cota majoritara de proprietate;
2) partea de proprietate detinuta ca parte comuna, respectiv de catre toti posesorii de cote de spatii comune din respectiva cladire.

Conform CodCiv, din ce am citit, deciziile privitoare la modificarea coproprietatii se iau in functie de cotele parti detinute la care se adauga "în măsura în care nu schimbă destinația și nu aduce atingere drepturilor celorlalți coproprietari."
De aici am spune ca proprietarul persoana fizica va lua deciziile la modificarea spatiului in calitate de detinator al unei cote majoritare de peste 50% dis spatiul res[ectiv.

Numai ca in acest caz detinerea cotelor minoritare ale spatiului de locuit, in cota mai mica de 50% din spatiu, face parte din "proprietatea comuna" reglementata si prin Legea Asociatiilor de Proprietari, care prevede atributii ale Asociatie de Proprietari, Comitetului executiv si acorduri ale proprietarilor individuli pentru modificare sau administrarea spatiilor comune ale cladirii.

Aici intervine intrebarea, in ce modalitate se pot lua deciziile referitoare la modificarea acestui spatiu?
Presedintele asociatiei sustine ca spatiul se incadreaza ca regim de administrare si modificari constructive la spatiile comune ale cladirii iar in consecinta Asociatia de Proprietari ar trebui sa decida in privinta modificarilor contructive ale spatiului.

Mai concret este vorba despre un spatiu care contine in prezent chiuveta si vas WC si pentru care proprietarul cotei majoritare doreste adaugarea unui dus si amplasarea in alt loc a vasului WC, deci as zice ca nu modificarile nu ar schimba destinatia spatiului si in cosecinta nu ari fi nevoie de acordul celorlalti proprietari detinatori de spatii comune ale cladirii.
Suntem doua persoane fizice care dorim infiintarea unei asociatii non-profit avand ca scop acordarea de burse scolare si avem urmatoarele doua intrebari.

Cum se face inchirierea sediului pentru constituirea unei organizatii non-profit? Mai precis care este partea/partile care incheie contractul cu proprietarul spatiului atata timp cat organizatia non-profit nu este infiintata?
As presupune ca trebuie incheiat un contract de inchiriere intre unul sau amandoi membrii care vor sa infiinteze asociatia non-profit, in care sa se specifice ca inchirierea se face in vederea inregistrarii sediului social al asociatiei.

Exista vreun impediment ca sediul pentru constituirea asociatiei non-profit sa fie inchiriat de la unul dintre cei doi membri care doresc sa infiinteze asociatia?
Salutari,
M-ar interesa din experienta voastra cat de mari pot fi costurile pentru o constestare de amenda data de Politia Locala, serviciul Disciplina in Constructii.
Exista o taxa de 20 lei dar pe langa aceasta m-ar interesa daca apar costuri suplimentare, mai ales in cazul pierderii contestatiei, de exemplu:
- costuri suplimentare pentru o posibila expertiza
- costurile de judecata in cazul respingerii contestatiei
Răspuns la discuția Teren in Indiviziune
Cred ca matusa poate vinde cui crede de cuviinta dreptul pe care il are asupra terenului, mai precis procentul pe care il detine din suprafata totala a terenului in indiviziune. Acest lucru nu ar trebui sa afecteze drepturile celorlalti proprietari i terenului, fiecare isi pastreaza procentul de teren in indiviziune pe care il are.

Nicu16nds a scris:

Cum pot sa i- mi revendic un teren in indiviziune daka matusa il are abuziv.

O sa solicit ajutorul unui avocat dar as avea nevoie sa stiu pe ce idee sa merg,

Una dintre idei este de a solicita in instanta inscrierea ca sarcina in cartea funciara a apartamentului cu proprietar decedat, in felul acesta viitorii mostenitori vor fi obligati sa achite sarcina respectiv cheltuielile pentru reparatie inscrise de catre al doilea proprietar.

Cea de mai sus e una dintre idei, m-ar interesa, inclusiv sau mai ales dintre avocati cine are cunostinta de aplicarea acestei idei in alte cazuri. Cu alte cuvinte cat este de fezabila ideea in instanta, mai ales prin prisma existentei unor sentinte anterioare.

Prefer sa nu merg pe ideea de a solicita cautarea mostenitorilor din mai multe motive, motivul principal este ca gasirea si finalizarea procesului de mostenire ar putea sa dureze destul de mult iar reparatiile sunt urgente.

Multumesc si m-ar bucura raspunsuri cu idei de dezbatut.

Ionut.ion a scris:

Solicitati ajutorul unui avocat si chemati proprietarul, prin mostenitori, in instanta.

La modul general cei desemnati ca mostenitori vor primi ceea ce ramane dupa decedat. Deci primul pas ar trebui de facut succesiunea.

Legat de polita de asigurare depinde si ceea ce e inscris in ea, daca de exemplu dumneavastra sunteti inscris(a) explicit ca beneficiar al politei in cazul decesului matusei..
Caut ajutor privind modalitati de recuperare a cheltuielilor pentru reparatii efectuate pe spatiul comun de catre un proprietar atunci cand al doilea proprietar nu are mostenirea facuta si nu exista asociatie de proprietari.

Situatia este ca intro casa cu 2 proprietati separate (apartamente) si spatii comune unul dintre proprietari a decedat cu 5 ani in urma si nu s-a facut sau inceput mostenirea, neexistand nici macar cadastru pentru apartamentul persoanei decedate. Casa necesita reparatii costisitoare pe spatiile comune - subsol, fatada, acoperis, instalatii comune.
In situatia in care acum nu exista nici un proprietar in viata al unuia dintre apartamente, ce se poate face pentru ca viitorul proprietar sa trebuiasca sa achite partea din cheltuielile urgente si necesare efectuate asupra spatiilor comune de catre celalalt proprietar?
Problema e ca "al treilea" proprietar nu vrea sa contribuie la nicio cheltuiala, si in Legea 196/2018 a asociatiilor de proprietari lucrurile sunt specificate mai clar referitor cel putin la partea asta a cheltuielilor. Acesta e motivul pentru care ceilalti 2 proprietari de apartamente in cladire doresc infiintarea unei asociatii de proprietari..

latka a scris:

Nu va faceti asociatie de proprietari si functionati conform articolului :
Articolul 7
In cazul unitatilor de proprietate imobiliara cu mai mult de un proprietar, raporturile de coproprietate sunt reglementate potrivit dreptului comun.

din aceeasi lege.