avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 523 soluții astăzi
Forum Activitate mada9238

Activitate mada9238

14 zile de la semnarea contractului!

Mihăilă Sebastian a scris:

Cele 14 zile in care puteti renunta sunt de cand ati semnat contractul sau de cand au inceput cursurile? Vedeti in contract acest aspect si momentul cand ati notificat firma pentru reziliere. Daca nu mai sunteti in acest termen, iar firma doreste sa va cheme in judecata, angajati un avocat care sa analizeze contractul si sa va faca apararile. La prima facie, acea prevedere in contract ar putea avea natura unei clauze abuzive.

Buna ziua! Am încheiat un contract prin mail, deci online, pe 24 Decembrie 2022 cu o firma care prestează servicii - cursuri de formare IT. Cursurile au început pe 10 Ianuarie, conform contractului, dar efectiv au început pe 12 Ianuarie. Eu am participat la 2 cursuri (12 și 13 ian), mi-am dat seama ca nu sunt de mine si modul de predare nu era pe placul meu, si am renunțat. La 5-6 zile după m-a sunat un formator sa ma întrebe ce părere am despre curs, dar i-am spus ca vreau sa renunț, el insistând sa continui altfel trebuie sa plătesc, conform unei clauze din contact, încă 4.500 lei (pe lângă 1.000 lei plătiți deja in avans pentru prima luna de curs) .

In contract scrie ca pot renunța in termen de 14 zile (dar nu precizează dacă sunt calendaristice sau lucrătoare), dar nu si după ce si-au îndeplinit integral serviciul - nu s-a întâmplat.


Întrebările mele ar fi : este aceasta o clauza abuziva (ma gândesc la companiile de televiziune/telefonie care au asemenea clauze abuzive, iar consumatorii câștiga procesul de fiecare data atunci când renunța unilateral la contract) - si ma gândeam si la politica de renunțare la un produs in nu știu ce termen daca nu ne convine.
A doua întrebare : credeți ca as avea posibilitatea de a câștiga in instanța cazul? Realistic vorbind. Dacă nu il voi câștiga voi plăti si penalități (ajung la suma de aprox 20.000 lei) si chiar nu as vrea sa risc. Am înțeles ca firma aceasta a mai dat câțiva cursanți care au renunțat in judecata, iar mare parte din cazuri au fost câștigate, dar ma gândeam la cazurile care nu au fost câștigate- oare ce argumente au avut?
Mulțumesc frumos!
Mulțumesc! Pârâta este, de fapt, firma de asigurări, dar eu am primit comunicarea adresei. Trebuie sa predau dosarul primit firmei de asigurări sau trebuie sa depun eu personal întâmpinarea în numele meu? Multumsc.
Buna ziua ! În urma săvârșirii unui accident rutier, după ce cazul s-a clasat în urma cu câteva luni, doi dintre pasagerii celuilalt autovehicul cer acum despăgubiri pentru daune morale din partea firmei de asigurări a mașinii pe care o conduceam, respectiv 255.000E plus penalități.
Cum s-a desfășurat evenimentul? Mă aflam pe A2 București-constanta, iar circulația se făcea pe un singur sens de mers, pe banda 1 și banda 2. La km 20 am făcut o întoarcere pe celălalt sens de mers - ilegală, ce e drept, iar din spatele meu șoferul celuilalt autovehicul, nerespectând de departe limita de viteza de 60 km/h, a intrat în mine. Doi dintre pasagerii mașinii au avut răni, dar nu și-au pierdut niciun simt, nu au rămas cu handicap, nu le-a fost afectată funcția locomotorie, absolut nimic. Au necesitat 5, respectiv 60 zile de spitalizare.
După ce cazul a fost clasat, aceștia s-au gândit ca vor despăgubiri pentru daune morale, invocând motivul : "fiindu-mi profund afectată modalitatea de relaționare cu membrii familiei, prietenilor etc". Mi se par absolut absurde pretențiile și motivele ridicate de aceștia.
Totuși, eu trebuie sa depun o întâmpinare, deoarece cu siguranță nu echiesez la pretențiile lor. Cum pot formula, destul de succint, dar la subiect, apărare în drept? Mulțumesc mult!
Buna tuturor! Care sunt pașii pentru depunere a unei cereri în anulare? Primul pas este făcut, am redactat-o. Ce urmează ?
deci nu putem ataca decizia în niciun fel? măcar sa cerem plata eșalonată sau o amânare a plății
Buna ziua! Reprezint în funcția de consilier juridic o firma de construcții, însă nu sunt înscrisă la Colegiul Consilierilor juridici încă, sunt și fără o experiență practica vasta, cu facultatea terminată de 2 ani, însă abia de o luna am găsit acest post pe domeniul meu. Am nevoie de o informație. Firma pe care o reprezint are câteva facturi neplătite fata de o firma, de aceea am fost și chemați în judecata de aceasta. Instanța s-a pronunțat, a admis în parte cererea creditoarei de a le acorda sumele cerute, iar în textul instanței se precizează ca avem 10 zile pentru a depune o cerere în anulare. Din câte știam eu la facultate, în legătură cu hotărârile pronuntate în prima faza a judecății, decizia se va ataca prin apel. Șeful mi-a spus ca vrea sa atace soluția și, desi știm ca vom plăti într-un final, vrem sa amânăm aceasta plata pana când vin încasările. Deci...urmează întrebarea: trebuie sa depun cerere în anulare sau sa intentez apel? Care este diferența între cele doua?
mulțumesc! am înțeles ca cei din America nu au buletin, ci permis de conducere, dar nu este echivalentul unui act de identitate valabil în România. cum putem proceda în acest caz?
Acestea sunt lucruri de care trebuie sa țineți cont în semnarea unui contract. De asemenea și dumneavoastră puteați avea pretenția de a Adaugă clauze contractului. Dacă acest contract este înregistrat la ANAF cu aceste clauze ale dansului, din păcate nu se poate ataca decât în instanță. În cazul în care contractul este făcut între părți, tacit, puteți pleca fără nicio problema. Cred ca puteți rezolva aceasta problema și pe cale amiabila, căutând un proprietar nou care sa vina în locul dvs și astfel chiria este plătită în continuare către proprietar, pe care, în mod evident, îl interesează doar banii.
Buna ziua! Locuiesc într-un imobil alături de părinții mei, dar al cărui proprietar este unchiul meu, adică fratele mamei, care acum locuiește în America. Acum 12 ani a fost întocmită o procura administrativa condiționată legalizata, prin care mama mea are dreptul sa administreze acest imobil, dar fără drept de vânzare, înstrăinare sau însușire. Eu vreau sa înființez o asociație și sa am aceasta adresa a imobilului ca sediu social, eu fiind administrator alături de mama și Tatal meu. Este posibil acest lucru doar cu aceasta procura valabilă (pana când alte instrucțiuni vor fi date de proprietar, lucru precizat în procura) plus celelalte documente (CI, etc) sau e nevoie și de alte documente ?