Buna ziua!
Nu stiu ce inseamna ca este "doar pe numele d-voastra"....
Ca acte:
b) ÎN CAZUL MINORILOR CU DOMICILIUL ÎN ROMÂNIA, CARE NU AU ÎMPLINIT VÂRSTA DE 14 ANI:
- certificatul de naştere al minorului, in original;
- document(e) de identitate ale părinţilor sau al unuia dintre părinţi, al reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, aflate în termen de valabilitate, în original;
- dovada achitării taxelor şi a tarifului suplimentar pentru emiterea paşaportului, completate pe numele minorului, în original;
- în situaţia în care cererea pentru eliberarea paşaportului simplu temporar este formulată de un singur părinte/reprezentant legal/persoană împuternicită, aceasta trebuie însoţită, după caz, şi de:
- procură specială sau declaraţia privind acordul celuilalt părinte, în original, ori duplicat de pe actul original pentru procura specială şi declaraţia celuilalt părinte, autentificate şi eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013;
- procură specială, pentru cererile formulate de persoana împuternicită, în original, sau duplicat de pe actul original pentru procurile speciale autentificate şi eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013;
- hotărârea judecătorească de încredinţare a minorului, rămasă definitivă şi irevocabilă, ori hotărârea judecătorească în temeiul căreia părintele exercită singur autoritatea părintească, rămasă definitivă şi irevocabilă sau rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013, în original;
- hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă ori hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 prin care instanţa a suplinit acordul celuilalt părinte pentru eliberarea paşaportului, în original;
- actul de desemnare a reprezentantului legal, numai pentru cererile formulate de acesta, în cazul minorilor care la data punerii sub interdicţie nu se află sub ocrotirea părinţilor;
- act de deces al părintelui, pentru cererile formulate de părintele supravieţuitor ori pentru cele formulate de persoana împuternicită de acesta, în original;
- documente emise de instituţia care organizează studiile sau concursul, documente emise ori avizate de o autoritate administrativă română cu competenţe în domeniu sau, după caz, documente emise ori avizate de o autoritate medicală română, din care să rezulte perioada şi statul sau statele în care se vor desfăşura studiile, concursurile oficiale ori tratamentul medical, în original, pentru cererile formulate de unul dintre părinţi, chiar dacă nu există acordul celuilalt părinte, numai pentru situaţiile prevăzute la art. 171 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 248/2005, cu modificările şi completările ulterioare;
paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există.
NOTĂ:
documentele se depun de către ambii părinţi/un singur părinte/reprezentant legal/persoana împuternicită;
documentele emise de instituţia străină care organizează studiile sau concursurile ori care urmează să efectueze tratamentul medical trebuie să fie însoţite de o traducere legalizată;
la ridicarea paşapoartelor minorilor cu vârsta sub 14 ani este necesară prezentarea certificatului de naştere al minorului, în original, alături de actul de identitate al părintelui/persoanei imputernicite prin procură specială să ridice documentul, în original.
hotarârile judecatoreşti pronunţate în străinatate trebuie să fie însoţite de o traducere legalizată şi să îndeplinească condiţiile prevăzute de lege pentru recunoaştere şi punere în executare.
Taxe:
in conformitate cu Legea 1/2017 privind eliminarea unor taxe şi tarife, începând cu data de 1 februarie 2017 NOILE TAXE pe care le vor achita cetățenii pentru eliberarea pașapoartelor românești (în cazul cererilor depuse în țară) vor fi următoarele:
Pentru pașaportul simplu electronic
(cu valabilitate 5 ani, eliberat persoanelor peste 12 ani): 258 lei
Pentru pașaportul simplu electronic
(cu valabilitate 3 ani, eliberat persoanelor sub 12 ani ): 234 lei
Pentru pașaportul simplu temporar:
(cu valabilitate 1 an): 96 lei
Taxele se platesc la Posta Romana (mandat postal, dar trebuie sa stiti contul Trezoreriei din localitate) sau la Trezorerie.
Numai de bine!
N.M.
Buna ziua!
Inainte de autorizatii, verificati HG nr. 741/2016 - aprobarea Normelor tehnice şi sanitare privind serviciile funerare, ca sa stiti ce fel de conditii trebuie sa indeplineasca spatiul pe care il veti folosi si personalul pe care il veti angaja (ma refer aici la etapa de dezvoltare a afacerii d-voastra). Pt prima etapa, veti fi doar un magazin comercial, nu va fi nevoie de prea multe autorizatii; sigur nu de mediu, nu vreau sa spun prostii despre celelalte.
Numai de bine!
N.M.
Sa stiti ca nu am vorbit "din carti". Asa am facut eu o cerere, pt intreaga vechime lucrata. Am avut nevoie de ea pt un dosar si nu aveam cartea de munca.
Este posibil sa fie situatii diferite in functie de judet?
Later edit: Haideti ca am cautat adeverinta mea, ca sa nu ramana informatia "in coada de peste". Este eliberata de Casa Judeteana de Pensii, Directia Economic, Stagii de cotizare si Arhive. Eu am depus cererea in cladirea cunoscuta in Constanta sub numele generic de ITM. Presupun ca sunt mai multe institutii care impart aceeasi cladire, de unde si informatia incompleta. Imi cer scuze pt eventuale neplaceri.
Freelis, multumesc de atentionare! [:)
Buna ziua!
Faceti o cerere la ITM si vi se elibereaza o adeverinta de vechime.
Numai de bine!
MEG
Buna seara!
Chiar daca o treceti pe numele d-voastra nu ar fi o problema. Este casa d-voastra si puteti face ce doriti. O puteti vinde, sa traiti cu cortul si sa plecati pe lumea cealalta fara sa lasati bunuri in urma. Atata timp cat sunteti in viata, va fi liniste.
Pe viitor analizati ce doriti sa se intample dupa decesul d-voastra (chiar daca suna cinic). Daca va hotarati sa va refaceti viata si sa intemeiati o noua familie, eventual si cu alti copii....pot aparea drame daca nu analizati corect situatia.
In cazul unui deces al d-voastra, in lipsa unui testament care sa spuna clar ce si cum, copii din prima casatorie vor avea dreptul la o parte din bunurile d-voastra. S-au intalnit cazuri in care cea de-a doua sotie s-a trezit, dupa o viata in care a locuit intr-un apartament, sa se trezeasca cu inca 2-3 co-proprietari "mosteniti".
Numai de bine!
MEG
Din cate stiam, la luarea in spatiu nu este nevoie de toti proprietarii, e suficient unul...
In ceea ce priveste contractele de utilitati, si acestea se pot incheia de catre oricare dintre proprietarii apartamentului....
Prezenta tuturor proprietarilor este obligatorie in caz de vanzare...
Numai de bine!
MEG
Buna seara!
Daca nu exista PUZ pentru parcela d-voastra iar terenul este extravilan/ arabil sau cu orice alta menire decat cea de "curti-constructii" nu aveti cum sa obtineti in mod legal o autorizatie de constructie pt locuinta.
Construirea caselor din vecinatate poate avea mai multe explicatii:
- fie vecinii d-voastra s-au unit si au facut PUZ de schimbare a regimului de incadrare pt terenurile respective;
- fie au cerut autorizatie de constructie pt anexa agricola (ceea ce inseamna, de fapt, o constructie provizorie), dar au construit case (pe barba lor) - a fost o practica larga raspandita intr-o perioada si cred ca inca mai sunt zone in care se practica;
- fie au construit ilegal....
Numai de bine!
MEG
Buna seara!
Musai in instanta. Inarmati-va cu rabdare. Daca va permiteti, analizati posibilitatea de a contracta un avocat. Sunt cateva hopuri si v-ar fi de folos, doar ce am trecut printr-un proces asemanator...
Numai de bine!
MEG
Buna seara!
Daca nu au modificat nimic in legislatie de la 1 iulie 2016 pana in prezent....atunci:
- Pe perioada de suprapunere între cele 2 situații se acordă ICC (85% din media veniturilor nete realizate timp de 12 luni în ultimii 2 ani anteriori datei nașterii primului copilul) la care se adaugă suma suplimentară (la nivelul indemnizației minime – 1063 lei)
- După finalizarea CIC pentru primul copil se continuă cu CIC pentru următorul copil, fără suma suplimentară.
Numai de bine!
MEG