avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 386 soluții astăzi
Forum Activitate Dorina56

Activitate Dorina56

Nu stiu cind vom intelege ca suntem pusi sa platim ceea ce de fapt nu consumam. Avem incalzire proprie, pe orizontala si obligati sa facem echilibrare, desi aceasta este produsa de cei care au ramas la consum centralizat si isi inchid caloriferele. Asa se creeaza presiune pe tevi. Eechilibrarea se face cu toate caloriferele deschise, calorifere care ulterior sunt inchise si se alege praful de echilibrare. Si mai platim ceva ca sa-si rotunjeasca veniturile unii. Agentul termic se trimite pentru cei ce vor sa ramina la centralizat. Asa zisele economii ale lor le platesc toti ( ma refer la cei care au repartitoare si le tin inchise). De ce? Am eu nevoie de caldura? Comunism. Nu am vazut un mod de calcul pentru cei care au consum centralizat si zero pe repartitoare. Platesc la fel ca mine care platesc si caldura proprie inclusiv pierderea proprie.
Da, aveti dreptate, asociatia este cumparatoarea, dar sa nu uitam ca furnizorul are obligatia sa incheie conventii individuale, la care face referire pe fiecare factura dar face tot posibilul sa nu le incheie. Care o fi cauza? Apoi un proprietar cu centrala proprie plateste 220 lei gaz si mai plateste o cota la asociatie egala cu cel care are incalzire centralizata, sau chiar mai mare. Cu ce se incalzeste respectivul proprietar? Mie cine imi plateste cedarea de caldura catre respectivul? Nu stiu de unde au luat acest sistem de calcul, dar e clar ca este o metoda de tine in spate pe altii. As fi curioasa daca am da in judecata pe cei care emit asemenea ordine, ce s-ar intimpla. O seara buna.
Răspuns la discuția plata energiei el.la lift
Inetresant punctul dumneavoastra de vedere si originala si ideea. Numai ca este irealizabila. Din curiozitate, v-as intreba cum a-ti imparti energia electrica consumata in apartament pe nr. de persoane care locuiesc in el? Sunt convinsa ca unii consuma mai mult(ex. stau mai mult la televizor decat celalalt, etc...) si unii mai putin, asa este si la comun. Exceptiile sunt cele semnalate, dar daca este o hotarire a adunarii generale, asta este. Referitor la acest aspect, nu sunt de acord cu el, pt ca nu exista proprietar care sa nu foloseasca liftul, idiferent la ce etaj locuieste(merge la vecini, pe terasa, etc...)
Răspuns la discuția penalitati de la furnizori
Multumesc.
O zi buna.
Buna ziua,

Am o problema referitoare la penalitatile de la furnizori, mai exact energie termica incalzire.
Societatea ne-a trimis o notificare prin care ne dadea termen pentru plata penalitatilor.
Noi suntem o echipa noua la asociatie. Am analizat si am vazut ca acele penalitati sunt de prin 2002,2003,2004.., iar data de achitare afisata de ei este de 30.11.2006 pentru toate facturile achitate cu intirziere si e incorecta,fara sa fie specificat nr.zile intirziere, coef...etc. Am trimis raspuns prin care am aratat neconcordantele si am specificat ca pe centralizatorul trimis figureaza si o suma totala care este prescrisa, mai mult pentru perioada respectiva asociatia nu are nici un contract incheiat, deoarece asociatia a facut obiectiuni, iar furnizorul a uitat sa mai trimita contractul. Asa ca de prin 2004 si pina in nov.2007, la aspciatie nu am gasit nici un contract, iar furnizorul nu a dat nici un raspuns in acest sens. Acum a trimis somatie de plata, noi nu am semnat-o. Am mai gasit in evidentele asociatiei si confirmari de sold trimise de furnizor, dar pe care cei din conducerea asociatiei nu le-au recunoscut motivindu-se ca nu este contract. Nu exista nici un litigiu intre parti. Ne poate obliga la plata ? Ar avea cistig de cauza in instanta?
Noi am vrea sa incercam sa le achitam pe cele care nu sunt prescrise si care se afla in perioada de contract, dar nu ne-au dat situatia pe facturi cu data exacta de achitare, cu nr.zile intirziere, etc...
Multumesc anticipat.
O zi buna.
Multumesc.
Buna ziua,

Va rog foarte mult, daca stie cineva, sa-mi spuna ce trebuie sa opresc pe statul de plata pe baza de contract de mandat, la cineva care este pensionar.
Am cautat, dar parerile sunt diferite. Unii spun ca trebuie numai impozit, deoarece este pensionar, altii ca ar trebui sa opresc si contibutie sanatate.Deasemeni angajatorul trebuie sa plateasca si el contrib.sanatate si 0,85%.
Va multumesc anticipat.
Buna ziua,

Multumesc foarte mult pentru raspuns. Referitor la suprafata, asa am procedat si noi la inceput, dar tot proprietarii au fost nemultumiti. Am revenit si am recalculat cota.Dumnealor nu au acceptat ca apartamentele, spre ex.cu 3 camere, in contract aveau suprafete utile diferite.Din punctul lor de vedere trebuiau sa fie la fel.
Acum toata lumea e multumita ca toti cu acelasi tip de apartament au aceeiasi cota.
O zi buna si succese.
Buna ziua,

Am urmatoarea problema:
In luna decembrie 2008 am avut un control de la primarie, in urma unei reclamatii facuta de un proprietar. Administratorul isi daduse demisia, iar atributiile administrative au fost preluate de mine, la hotarirea comitetului executiv. Eu eram membru in comitet. Au fost verificate listele de plata, caietul de procese verbale, hotariri si au fost gasite in regula, mai putin repartizarea salariului femeii de servici, care era repartizat pe nr. de persoane. Cei de la primarie mi-au atras atentia ca se repartizeaza tot pe cota, dar eu asa preluasem si nu citisem inca legea.230. Nu am primit amenda. O alta problema pentru care mi-a dat termen a fost intocmirea de contracte de munca cu timp partial nu contracte civile asa cum am functionat pina acum. Prin urmare am facut contracte de munca, dar nu stiu cum sa procedez in continuare, deoarece la parter am spatii comerciale, care nu au intrare comuna cu proprietarii.
Salariul femeii de servici il repartizez si la spatii, avind in vedere ca totul este pe cota, sau numai cele pentru administrator si presedinte?
Mentionez ca spatiile au sustinut intotdeauna ca partea de intrare in bloc inclusiv casa scarii nu sunt si in cota lor, intrucit nu le folosesc.
Multumesc.
Răspuns la discuția contoarele de apa
Buna ziua,
La multi ani tuturor utilizatorilor!
Eu am verificat apometrele in 2008, iar pe buletinul de verificare mi-a scris termenul de 5 ani valabilitate pentru apometrele de apa rece si de 4 ani pentru apometrele de apa calda.
Cred ca ar trebui sa vedeti ce termen v-a scris pe buletinul de verificare, sa faceti o copie si s-o predati la asociatie.
Atunci nu veti mai avea discutii. Oricum termenul nu poate fi mai mic de 3 ani. Nu stiu exact din ce an s-a schimbat termenul, dar cu aproximatie de prin iunie 2007.
O zi buna.