avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 514 soluții astăzi
Forum Activitate alin1971

Activitate alin1971

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dupa multi ani de contabilitate m-am trezit cu o frumusete de arhiva cu documentele contabile lasate la mine de diversi clienti. Cu acestia nu mai colaborez de foarte mult timp. Am incercat in toate modurile sa-i conving sa vina pentru a-si ridica actele, dar degeaba.
Mai mult, la unii am trimis pe curier , dar mi-au fost refuzata ridicare, binenteles ca am platit eu transportul.
Ce ati face dvs in locul meu? Am in momentul de fata peste 3 mc de arhiva, pentru care trebuie sa platesc chirie.
Multumesc!
Ma poate ajuta cineva cu modul de constituire a patrimoniului de afectatiune. Am gasit acest articol interesant www.avocatnet.ro/content/art...
Am extras din articol
incheierea unui act de catre persoana fizica prin respectarea conditiilor de forma si publicitate prevazute de lege

Nu am gasit nicaieri care sunt acele conditii de forma si publicitate prevazute de lege.
Răspuns la discuția Contabilitate SRL
Acea procura, probabil, este pentru ca contabilul sa poata depune electronic declaratiile.Se depune la ANAF (procura) !
Beneficiarul pune la dispozitia antreprenorului un plan propriu. Anteprenorul, tinand cont de planul primit si de ceea ce gaseste pe santier isi intocmeste si el un plan propriu!
Planul anteprenorului, nu este avizat de coordonatorul SSM care trebuia numit de beneficiar pe motiv ca acest coordonator nu exista. Deci anteprenorul este pasibil de amenda?!?!
Anteprenorul isi indeplineste toate obligatiile legale pentru acel santier (care tin de el), si are necazul unui accident de munca!
In ce masura i se poate imputa neindeplinirea obligatiilor de catre beneficiar la cercetarea acelui accident!
In ce masura se poate imputa (de catre inspectorii ITM) unui anteprenor, nenumirea de catre beneficiar a unui Manager de Proiect si a unui Coordonator SSM conform HG 300/2006?
Buna ziua!

Am un PFA cu sediul in Craiova (unde am si domiciliul). Aici nu am activitate ! Pe CUI-ul de la sediu sunt iinregistrat in scopuri de TVA. O sa deschid un punct de lucru in Mizil Prahova unde o sa am peste 5 salariati si o sa desfasor intreaga activitate. O sa obtin CUI pentru acel punct de lucru. Sunt inregistrat in scopuri de TVA.

Va rog sa ma ajutati cu raspunsul la urmatoarea intrebare:
Pe ce CUI trebuie sa platesc TVA, Impozit pe salarii si contributiiiile salariale?

Eu cred ca pe CUI-ul punctului de lucru trebuie sa platesc impozitul pe salarii, iar pe CUI-ul din Craiova sa platesc contributiile salariale si TVA.
Multumesc pentru raspuns!

Eu ma refeream ca castigul mediu lunar la care se calculeaza plafonul din 2015 pentru a verifica daca ai sau nu, obligatia de plata a pensiei..
Ce ati prezentat dvs se refera la valoare sumelor anticipate platite in 2016.
Conform art 148 alin.4
Persoanele fizice prevăzute la alin. (1) şi (2) se încadrează în categoria asiguraţilor obligatoriu în sistemul public de pensii dacă îndeplinesc următoarele condiţii, după caz:
a)venitul realizat în anul precedent, rămas după scăderea din venitul brut a cheltuielilor efectuate în scopul desfăşurării activităţii independente, exclusiv cheltuielile reprezentând contribuţia de asigurări sociale, raportat la numărul lunilor de activitate din cursul anului, depăşeşte 35% din câştigul salarial mediu brut, în cazul contribuabililor care desfăşoară activităţi impuse în sistem real;

Este undeva specificat din ce an trebuie ales castigul salarial mediu brut? Cel de anul precedent sau cel din anul in care se face declaratia?
Tinand cont de modificarile aduse ordinul 2634/2014
11.În condiţiile în care documentele financiar-contabile (documentele justificative şi documentele contabile) sunt întocmite şi preluate în contabilitate prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor, semnătura nu constituie element obligatoriu. În astfel de situaţii trebuie să se stabilească prin proceduri proprii modalităţi de identificare a persoanelor care au iniţiat, dispus şi aprobat, după caz, efectuarea operaţiunilor respective.
12.Documentele financiar-contabile pot fi prezentate ca documente pe suport hârtie sau în format electronic, cu condiţia întocmirii acestora potrivit prezentelor norme.

credeti ca ar mai fi vreun temei legal pentru care un comerciant care a intocmit NIR-ul intr-un program informatic corespunzator dpdv legal, sa mai fie amendat pentru ca nu a listat NIR-ul?
Buna ziua!

Reiese din vreo lege / comunicare ITM / etc, o perioada minima la care este obligatoriu un control intern SSM?
In afara de punctul 17 din normle L 319/2006, nu am gasit nimic referitor la acest lucru. Cei de la ITM spun (pe gura) ca trebuie macar odata la 6 luni. Ce parare aveti?