avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 296 soluții astăzi
Forum Activitate remyvrs

Activitate remyvrs

Buna ziua,
Am incheiat ca si PJ un abonament cu Vodafone in care exista o clauza ce suna in mare cam asa "Vodafone are dreptul de a modifica unilateral contractul cu informarea clientului cu cel putin 30 de zile inainte de operarea modificarii. In aceasta situatie clientul are dreptul la denuntare unilaterala a contractului fara obligatii sau penalizari".
Incerc sa relatez pe scurt, sper sa nu ratez vreun detaliu relevant...
Vodafone a inceput sa emita facturile cu un cuantum marit. Am platit fiecare factura la timpul ei in ideea ca sunt de buna credinta si probabil se va rezolva situatia prin reglare. Le-am facut o sesizare in acest sens insa mi-au dat primul raspuns dupa mai mult de 3 saptamani in care sustin ca "mi s-a trimis sms cu modificare si nu am raspuns si in consecinta s-a operat modificarea de contract". De cateva luni (in care am primit si achitat facturile cu valorea marita) ma tot chinui sa le explic ca nu am primit acel mesaj si nu sunt de acord cu vreo eventuala modificare iar ei imi spun foarte sec ca asa apare in sistem (fara sa imi fi oferit vreo proba in acest sens sau cumva data si ora la care as fi primit presupusul mesaj).
Ma puteti sfatui in aceasta situatie ? ce as putea face?
Fiind vorba de contract ca si PJ banuiesc ca nu e cazul de a putea reclama la ANPC insa se poate oare reclama la ANCOM ? sau altundeva?
Multumesc pentru raspuns!

CABINET AVOCAT NICULESCU IONUT a scris:

Nu exista o sanctiune pt faptele prezentate de dvs.Exista o obligatie de diligenta nescrisa a fiecaruia pt a evita sa cadem victime dar atat...

Exista contraventie (si amenda corespunzatoare) pentru fapta de a lasa lucruri de valoare la vedere ?
Spre exemplu pentru ca un laptop este lasat pe bancheta din spate a masinii sau un alt obiect lasat la vedere lasat in curte (vizibil de langa gard).
Intreb in sensul urmator: daca cineva este pagubit (evident prin furtul obiectului respectiv) si face reclamatie exista acest tip de prevedere in baza caruia sa fie amendat ?
Multumesc!
Buna ziua,
a existat la nivelul legislatiei bancare (sau poate al regulamentelor pentru protectia consumatorului) prevedere care sa oblige banca sa plafoneze comisioanele astfel incat sumele efectiv aduse aport intr-un cont sa ramana si doar dobanda sau alte venituri sa fie afectate de tarifele bancare ?
Stiu ca poate parea absurd insa cel putin la nivel de discutie cred ca a existat asa ceva in mass-media.
Buna ziua,

Am un contract individual de munca facut pe vremea cand preavizul minim era de 15 zile (2006). In contract este stipulat :
<<
Perioada de preaviz in cazul demisiei este de 15 zile calendaristice, conform Legii nr 53/2003 - Codul Muncii sau contractului colectiv de munca
>>

Este aceasta prevedere inca valida ?
Sau aceasta prevedere este suprascrisa de noile prevederi din Codul Muncii (respectiv 20 de zile lucratoare)
Multumesc foarte mult pentru raspuns!

Comerciantul imi raspunde ignorand argumentele aduse de mine deci, din pacate, nu imi ramane decat varianta de a apela la ANPC.
Ingrijorarea care apare acum este daca ei imi vor solutiona situatia in timp util si favorabil inainte de a se termina cele 14 zile in care pot totusi returna produsul pe cheltuiala mea (desi evident nu imi doresc deloc acest lucru fiind totusi o suma considerabila)

O zi buna!
Buna ziua,

Am achizitionat o masina de spalat iar dimensiunile ei sunt diferite de cele specificate pe site-ul vanzatorului lucru ce ma pune in imposibilitatea montarii ei in spatiul destinat. De mentionat ca si pe site-ul producatorului sunt specificate aceleasi dimensiuni gresite.

Am contactat vanzatorul si i-am spus ca doresc returnarea insa acesta vrea sa puna in responsabilitatea mea costurile transporului pt retur.

Din punctul meu de vedere este vorba de un produs ce nu este conform cu specificatiile prezentate si (cel putin moral) consider ca ar trebui sa isi asume responsabilitatea. Mai cu seama ca in legislatie am gasit specificat :

<<
Capitolul III - Drepturile consumatorului


Art. 9
Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele.

Art. 10
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse, in conditiile art. 13 si 14.

Art. 11
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
(2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanta lipsei de conformitate;
c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire.
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele.

Art. 12
Termenul fara plata, prevazut la art. 10 si 11, se refera la costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile postale, manopera si materialele.
>>

Rugamintea mea este : Ma poate sfatui cineva in aceasta privinta ?

Multumesc anticipat !
Multumesc f mult
dovezi clare nu am... decit aspecte care sa probeze afirmatiile mele:
-s-a facut lucrarea in doua etape si la prima etapa mi-a venit geam de 10 pe care evident nu l-am refuzat
-ei imi propun o noua calculatie care evident ar iesi mai mica la costuri ceea ce si dovedeste cele intimplate insa in cazul unui litigiu probabil nu le-ar fi greu sa faca niste hartii din care sa reiasa ca intreaga suma contractata a fost pentru acel geam pe care mi l-au adus (nu am niste amanunte cum ar fi pretul comparativ).
-am inregistrat una din discutiile ulterioare cu unul din cei doi angajati si in aceasta recunoaste in doua rinduri ce a spus inainte si mai aduce aminte in una sau doua situatii ca totusi nu putem dovedi dar fiind o inregistrare fara acordul persoanei presupun ca nu poate fi folosita (sau poate doar ca stenograma)

Un dezavantaj ar fi faptul ca ei au doi angajati care ar depune marturie ... insa eu si cu sotia presupun ca nu am putea amindoi sa contam ca martori ...
Buna ziua,
am facut un contract cu o firma care monteaza termopane si pe geamurile exterioare am ales sa pun geamuri antiefractie. Din prezentarea lor verbala ei nu aveau decit geam antiefractie de 10 MM dar mi-au adus si mi-au montat de 8 mm. Nu a fost specificata pe contract si nici pe schemele atasate la contract grosimea geamului antiefractie ci doar "AE" (deoarece "asa scoate programul ") iar acum ei pur si simplu spun ca nu pot sa dovedesc ... Inca nu le-am platit toti banii dar nu sunt interesat sa cumpar un geam mai subtire si as vrea tot geamurile de 10 insa ei nu sunt de acord.
Intrebarea principala pe care o am este : spune legea ceva in legatura cu obligativitatea specificarii dimensiunilor in cazul acesta? sau pur si simplu poate sa-mi aduca si un geam de 2 mm ?
ce ma sfatuiti?