Buna ziua! Am o nelamurire cu privire la perioada in care pot fi acordate zilele libere platite (in ideea in care, in contractul colectiv la nivel de unitate nu a fost specificat si acest aspect). Mai concret, in cazul decesului unuia dintre parinti, este prevazut in CCMU ca se acorda 3 zile libere platite. Salariatul a solicitat o singura zi dintre acestea, cu completarea ca va urma sa si le ia pe celelalte doua in scurt timp. Ideea este ca au trecut deja trei luni de la eveniment si el nu le-a mai luat. Oare mai pot fi acordate celelalte doua zile, in baza aceluiasi certificat de deces "initial" la trei luni dupa eveniment? Exista si o baza legala? Sau trebuie modificat CCMU? Va multumesc anticipat!
Domnule Vasile, va multumesc mult pentru raspuns! Am mentionat aspectul cu administratorii insa am omis sa precizez ca unul dintre ei nu locuieste in Romania si nici nu vine vreodata aici. Practic directorul general despre care vorbim, nu are pe altcineva pe aceeasi linie ierarhica sau mai sus.
Administratorul/Directorul general trebuie sa intocmeasca programare si cerere de concediu? Si daca da, atunci cine i-o aproba? Mentionez ca functia de director general o are ca angajat in baza unui CIM. In baza actului constitutiv sunt doi administratori (dintre care unul este si directorul general la care fac referire).
Multumesc frumos!
Aveam nevoie de inca o confirmare. :)
Buna ziua,
La 1 feb 2013 intra in vigoare HG 23 din 22 ianuarie 2013 prin care s-a stabilit un salariu minim de 750 lei.
Am si eu o cateva intrebari cu privire la acest aspect.
Care este modalitatea de calcul a salariului minim pentru muncitorii cu studii medii sau superioare?
Se mai tine cont de coeficientii minimi de ierarhizare, asa cum apareau in CCM 2007 - 2010? Mai exact, va trebui sa am un salariu de incadrare minim calculat astfel:
- pentru salariati cu studii medii = 750 lei * 1.2= 900 lei
- studii superioare = 750 lei * 2= 1500 lei ?
Ce se intampla cu salariatii firmelor ce nu incheiat un contract colectiv la nivel de unitate?
Multumesc anticipat pentru raspuns(uri)!
Asadar, ANGAJATORUL este obligat sa suporte cheltuielile cu examenul de medicina muncii.
Va multumesc frumos pentru raspuns!
Buna ziua,
As dori, daca se poate, un temei legal cu privire la plata examenului medical la angajare. TREBUIE sa plateasca angajatorul sau angajatul? Cine suporta aceste cheltuieli? Va multumesc!
Buna ziua,
Cum vad eu lucrurile:
1. Faptul ca un angajat fumeaza la locul de munca (desi nu are voie) este o abatere disciplinara (abatere de la disciplina muncii - trecuta in ROI).
2. Dar faptul ca un angajat nu face inventarul marfii (desi este specificat in Fisa Postului) reprezinta neindeplinirea unei sarcini de serviciu.
Totusi sunt reglementate separat aceste doua nereguli? Adica, stiu ca abaterile disciplinare sunt reglementate de Codul Muncii, dar neindeplinirea atributiilor si/sau sarcinilor de serviciu sunt reglementate prin acelasi capitol din Codul Muncii (Raspunderea disciplinara)?
Va rog tare mult sa ma ajutati in lamurirea acestui aspect.
VA MULTUMESC FRUMOS PENTRU RASP!
Bineinteles ca nu la declaratiile pentru Politie... sau privitoare la solutionarea cazului ma refeream. In fine... aspectul acesta nu conteaza foarte mult... Intrebarile erau altele. Dar... poate raspunsul dvs. a venit ca o OBSERVATIE. Crimson, iti multumesc oricum, dar daca se poate... as dori si un raspuns privitor la incetare, nu la suspendarea CIM. :worthy: