avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1041 soluții astăzi
Forum Activitate mayer

Activitate mayer

In urma decesului parintilor, am facut succesiunea (ca unic mostenitor). Am prezentat notarului si 2 certificate de actionar ale parintilor cu scopul de a le prelua. Notarul, a verifcat la Depozitarul central, dar nu s-au gasit la acesta. Urmare a acestu fapt certificatele mi-au fost restituite, nefiind asadar incluse in mostenire.
Mentionez ca certificatele sunt nominale, in care sunt specificate numarul de actiuni, precum si pozitia din registrul actionarilor, al societatii emitente. Societatea nu si-a schimbat denumirea si functioneaza si in prezent.
Cum as putea totusi sa beneficiez de acestea , ce ar trebui sa fac ? Ar fi util sa ma adresez societatii emitente pentru reconfirmare a valabiliatii si eventual demers pentru supliment mostenire?
Orice raspuns este binevenit ! Multumesc !
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca mama are pensie (defapt indemnizatie), presupun ca este inca in viata. In acest caz dvs.. nu beneficiati. Dupa decesul mamei, da, puteti beneficia, de prevderile legii la care faceti referire. (cateva detalii v-am trimis si in privat )
Trebuie sa ne spuneti si unde se afla masina in acest moment. Functie de acest aspect, sunt mai multe variante de raspuns.
Puteti veni cu masina pe roti in aceeasi zi, daca va intelegeti cu vanzatorul asupra urmatoarelor aspecte;
1. daca este dispus ca in ziua in care va prezentati la Iasi sa intocmiti contractul de v/c (acum se numeste contract de instrainare-dobandire...) si sa obtina in aceeai zi, viza de la Serviciul de taxe si impozite pe cele 5 exemplare ale contractului.
2. daca va inmaneaza documentele masinii ( cartea si cerificatul) fara alte pretentii*
3. daca este de acord sa circulati pe numerele sale de inamtriculare
4. daca este este de acord sa circulati pe RCA_ul si rovinieta sa.
Pentru punctele 3 si 4 am o explicatie mai detaliata asa cum ati cerut pas cu pas, pentru ca necesita acest lucru, insa nu pot sa v-o trimit in privat deorece apre o problema cu numele dvs de utilizator. Daca doriti trimiteti-mi dvs in privat adresa e de email, sa va pot da detalii.
Daca sotia defunctului, indelpineste conditiile de acordare a ajutorului prevazut in OUG 166/2022,(art 3. pct.1), atunci poate achita factura de energie, chiar daca nu este titular al contractului de furnizare, cu conditia ca domiciliul sotiei supravietuitoare sa fie acelasi cu adresa locului de consum (cel inscris in factura). Acest aspect este reglementat de art.3 pct 3 din OUG 166/2022., dar a fost reluat si in ghidul emis de MIPE,
Consider ca acest aspect va intereseaza, altfel la intrebarea dvs. pot spune ca a fi, sau a nu fi titularul contractului de furnizare energie electrica, nu constituie o conditie pentru acordarea ajutorului.
In ce priveste preluarea contractului de catre sotie, link_ul indicat, este binevenit
mayer a scris:

Buna ziua tuturor !
Sunt in situatia de a notifica arendasul despre refuzul de prelungire a unu contract de arendare ( teren agricol, care expira in martie 2022) respectand conditiile de incetare din contract precum si prevederile art 1848 Cod civil.
Problema este ca arendasul nu mai lucreaza terenul, am fost informat verbal despre asta, si mai ales faptul ca este plecat in Italia despre a carui domiciliu nu am cunostinte.
Intrebari : Care este modalitatea de notificare a arendasului, cunoscand doar adresa de domiciliu din Romania, (cea inscrisa in contract ) ?
Este suficienta expeditia prin scrisoare recomandata, avand in vedere ca sigur nu o va ridica nimeni de la oficiu postal ?
Trimit un exemplar al notificarii Primariei unde este inregistrat contractul ?
Altfel spus, cum pot face dovada ca am notificat arendasul ? se poate prin publicitate in presa locala ? se poate expedia notificarea printr-un birou avocat sau executor judecatoresc ?
Multumesc prntru eventualele raspunsuri/sugestii !

Scuze, am reeditat acest mesaj datorita unei greseli impardonabile, in care am folosit gresit notiunea de arendator cu cea de arendas. daca se poate rog moderatorul sa lase doar acest ultim post
Buna ziua tuturor !
Sunt in situatia de a notifica arendatorul despre refuzul de prelungire a unu contract de arendare ( teren agricol, care expira in martie 2022) respectand conditiile de incetare din contract precum si prevederile art 1848 Cod civil.
Problema este ca arendatorul nu mai lucreaza terenul, am fost informat verbal despre asta, si mai ales faptul ca este plecat in Italia despre a carui domiciliu nu am cunostinte.
Intrebari : Care este modalitatea de notificare a arendatorului, cunoscand doar adresa de domiciliu din Romania, (cea inscrisa in contract ) ?
Este suficienta expeditia prin scrisoare recomandata, avand in vedere ca sigur nu o va ridica nimeni de la oficiu postal ?
Trimit un exemplar al notificarii Primariei unde este inregistrat contractul ?
Altfel spus, cum pot face dovada ca am notificat arendatorul ? se poate prin publicitate in presa locala ? se poate expedia notificarea printr-un birou avocat sau executor judecatoresc ?
Multumesc prntru eventualele raspunsuri/sugestii !
O persoana (adult) incadrata cu handicap grav, cu insotitor, mai poate beneficia de indemnizatia de insotiror pe care o primeste in prezent, daca va fi internata intrun azil privat ?
Apare acesta siuatie datorita faptului ca persoana care il ingrijeste acum , nu mai poate continua, iar cativa apropiati ( bolnavul nu are parinti, copii, frati.rude apropiate) ar dori sa contribuie cu diferenta de bani la un asezamant privat daca desigur s-ar mentine indemnizatia de insotitor. Exista vreo prevedere legala care sa interzica acest lucru ? Se doreste ca acest aspect sa fie facut legal cu anuntarea Directiei de asistenta pentru a dirija indemanizatia respectiva catre centrul privat , iar diferenta sa fie asigurata de "binevoitori "
Multumesc !
Unei firme de taxi nu-i puteti inchiria masina dvs, pentru ca firma taxi ( indiferent ca este PFA, II, AF sau SRL) are obligatia legala de a executa servicii taxi doar cu autoturisme detinute in proprietatea lor sau in temeiul unui contract de leasing, deci exclus contractul de inchiriere./comodat.
Daca vizati activitatea de taxi , trebuie sa va infiintati ca PFA, II sau SRL sa obtineti toate aprobarile , care nu sunt chiar o bagatela si puteti efectua taxi cu angajati, daca nu doriti dvs personal.
Referitor la partea a 2 a intrebarii, cea cu firme de inchiriat masini, trebuie sa fiti mai explicit Vizati UBER, Rent a Car sau la ce anume va referiti ? ca aici situatia se schimba fata de activitatea de taxi. Poate fi vorba de venituri din cedarea folosintei bunurilor ( a se vedea codul fiscal)
Deasemeni, poate practica serviciul de transport taxi ( in conditiile expuse de dvs.) fara obligatia incheierii c..i.m.
In cazul unui control ITM , sa le spuneti sec cum au facut-o si ei cu dvs , ca sunteti administrator si va administrati singur afacerea din lipsa de angajati.
Daca totusi sotul, doreste sa incheie c.i.m. pentru a beneficia de vechime ..., etc... o poate face, dar nu este obligatoriu,