avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 888 soluții astăzi
Forum Activitate magdalena-lucretia

Activitate magdalena-lucretia

dariad a scris:

Am tot citit de cazuri PFA si profesii liberare care au trebuit sa plateasca retroactiv pe ultimii 5 ani, altfel sunt executati silit. Stie cineva vreun caz concret de executare silita daca nu au platit?


Da!
Răspuns la discuția Contributie pilonul 2 de pensie
Deductibilitatea la pensiile facultative si asigurarile voluntare de sanatate ajunge pana la 1300 euro angajat si angajator astfel:

1.pensiile facultative au deductibilitate maxima de 800 euro (400 euro - angajator, 400 euro - angajat) la urmatoarele contributii:
- impozit pe venit (16% la angajat)
- impozit pe profit (16% la companie)
- contributiile la asigurari sociale de stat (10,5% la angajat, 20,8% la angajator)
- contributia de accidente de munca si boli profesionale (0,15% la angajator)

2. asigurarile voluntare de sanatate au deductibilitate maxima de 500 euro (250 euro - angajat, 250 - euro angajator) la urmatoarele contributii:
- impozit pe venit (16% la angajat)
- impozit pe profit (16% la companie)

La un calcul comparativ intre o marire salariala de 1300 euro si contractarea unor astfel de programe de economisire cu optiune pensie facultativa si asigurari voluntare de sanatate, atat angajatul, cat si angajatorul au de castigat in ultima varianta. De aceea, propunerea catre angajatori de a motiva angajatii cu astfel de programe este mult mai viabila.
Pe lângă un regim fiscal foarte atractiv, pensiile facultative şi asigurările de sănătate facultative sunt un beneficiu eficient şi în vederea motivării, stimulării şi retenţiei forţei de muncă, întrucât creează o relaţie de încredere pe termen lung între companie şi salariat.
Cu multa stima
Răspuns la discuția Contributie pilonul 2 de pensie
Nu se face nici o discriminare intre categoriile de participanti la sistemul public de pensii, cele doua principii de egalitate si solidaritate intre generatii, mentionate la art. 2 lit. d) si f) se refera la constituirea fondului de pensii sociale, nicidecum la constituirea fondurilor de pensii administrate privat. Categoriile de varsta pentru participantii la fondurile de pensii administrate privat sunt instituite de art. 30 din legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Sunt stabilite aceste varste deoarece se are in vedere perioada investitionala a contributiilor depuse in aceste fonduri administrate privat.
Sistemul de pensii din Romania este multipilon: si anume Pilonul I - contributia la fondul public de pensii (7,5%), Pilonul II - contributia la un fond de pensii administrat privat (3%) si Pilonul III - contributia facultativa la un fond de pensii privat. Persoanele care au depasit varsta de 45 ani mai au o sansa de a-si suplimenta veniturile la pensie cu acest Pilon III, la care ar trebui sa fie o contributie destul de consistenta (undeva intre 60% - 67% din venit sa fie economisit in acest fel).
Art.1 alin. (2) din aceeasi lege nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare precizeaza in mod expres: "Scopul sistemului fondurilor de pensii administrate privat este asigurarea unei pensii private, distinctă şi care suplimentează pensia acordată de sistemul public, pe baza colectării şi investirii, în interesul participanţilor, a unei părţi din contribuţia individuală de asigurări sociale"
Cu multa consideratie
Răspuns la discuția Contributie pilonul 2 de pensie
In conformitate cu dispoziţiile art. 6 alin. (1) pct. I lit. a) şi c) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice în sistemul public de pensii sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii: persoanele care desfăşoară activităţi pe bază de contract individual de muncă, inclusiv soldaţii şi gradaţii voluntari, cadrele militare în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale.
Potrivit prevederilor art. 30 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare persoanele în vârstă de până la 35 de ani, care sunt asigurate şi care contribuie la sistemul public de pensii, trebuie să adere la un fond de pensii, de asemenea persoanele în vârstă de până la 45 de ani, care sunt deja asigurate şi contribuie la sistemul public de pensii, pot adera la un fond de pensii.
Cadrul legal pentru incheierea contractelor de pensie facultativa, asigurare de viata si asigurare voluntara de sanatate:
- Legea nr. 136/1995 privind asigurările şi reasigurările în România, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 32/2000 privind societăţile de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
Atât pensiile private facultative, cât şi asigurările de sănătate facultative reprezintă, de la 01 ianuarie 2011, cel mai atractiv beneficiu extra-salarial care poate fi acordat de companie angajaţilor ei, având cel mai favorabil regim fiscal. Potrivit legislaţiei în vigoare, contribuţiile plătite de companie în beneficiul salariaţilor ei la fondurile de pensii private facultative (Pilonul III) şi la asigurările de sănătate facultative sunt deductibile, în limita a 400 de euro pe an, respectiv 250 de euro pe an (circa 232 de lei pe lună), de la următoarele obligaţii fiscale:
- impozitul pe venit (16% la angajat);
- impozitul pe profit (16% la companie);
- contribuţiile de asigurări sociale de stat (10,5% la angajat si 20,8% la angajator);
- contribuţia de accidente de munca şi boli profesionale (0,15%-0,85% la angajator).
Cadrul legal pentru aceasta deductibilitate:
- Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice;
- Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare
Oricare din aceste contracte nu se pot incheia de catre angajator fara acordul semnat al angajatului. Discutam aici de "contracte" si "parti contractuale", care au drepturi si obligatii.
Răspuns la discuția terti popriti
Mare atentie!!!!! Societatea poate raspunde in mod solidar cu salariatii debitori. Va puteti trezi cu popriri pe conturile societatii. Daca sunt popriri de la Administratia fiscala aveti ca temei legal O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala si Codul de procedura civila.
=D>Este o idee excelenta pe care am imbratisat-o imediat. Imi este de mare folos, pentru ca am acces mai usor la site. FRELICITARI!!!!!!!! :clapping: Va multumesc!:yeah:
Referitor la somatia si titlul executoriu nesemnate, va rog sa va uitati in josul paginilor unde se face mentiunea ca aceste acte sunt emise in sistem informatic si sunt valabile fara semnatura si stampila, conform art. 43 alin (3) din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala. Din acest punct de vedere nu puteti face contestatie. In conformitate cu art. 172 alin (1) si alin (4) si art. 173 alin. (1) lit. a) din Codul de procedura fiscala, contestatia la executare se face in termen de 15 zile de la data luarii la cunostinta de catre dvs. a acestor acte. Aceasta se face la instanta judecatoreasca competenta, altfel, daca nu respectati acest termen dreptul la contestatie decade. Se poate contesta titlul executoriu, atunci cand acesta prezinta vicii de forma (nu cuprinde in continutul sau toate elementele obligatorii prevazute in Codul de procedura fiscala) si/sau vicii de fond (debitul restant nu corespunde cu cel din actele dvs. contabile si nu-l recunoasteti - pentru aceasta se va cere in instanta expertiza contabila).
Sfatul meu, incepeti sa achitati din creante si sa dati dovada de buna credinta si intelegere. Toata procedura de contestare cere argumente foarte serioase care sa stea in picioare in instanta, timp si bani (cheltuieli de judecata). In cazul respingerii contestatiei in instanta, puteti risca sa fiti obligat de catre organul de executare la despagubiri pentru pagubele cauzate prin intarzierea executarii, iar daca se dovedeste ca aceasta contestatie a fost facuta cu rea - credinta puteti fi obligat la plata unei amenzi.
In conformitate cu art. 25 alin.(1) lit.a) din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care statueaza expres faptul ca debitori devin mostenitorii care au acceptat succesiunea contribuabilului debitor, inteleg ca dvs sunteti debitor la AFP, in locul tatalui pentru plata impozitului pe venit. In ceea ce priveste prescriptia , aceasta se intrerupe in cazul in care sunt plati ulteriaore, astfel cei cinci ani se calculeaza de la data ultimei plati. Daca AFP are sa va returneze bani, aceasta se va face dupa ce se acopera toate creantele referitoare la impozitul pe venit. Majorarile de intarziere pentru debite calculate si neachitate la un venit estimat mai mare decat cel realizat, se recalculeaza incepand cu 01.01 a anului urmator celui de impunere la soldul neachitat in raport cu impozitul anual stabilit prin decizia de impunere anuala, conform art. 120 alin.(6) lit.c) din O.G. nr. 92/2003. Toate aceste lucruri le gasiti in ordonanta amintita anterior si e bine sa le lamuriti cu administratia financiara, prin investirea lor printr-o adresa scrisa, in acest sens, la care sunt obligati sa va raspunda in scris in termen de 30 de zile, dupa care va puteti adresa instantei. Mult succes!!!
Răspuns la discuția neplata datoriei catre finante
Poprirea pe veniturile obtinute din salariu se face pana la 1/3 din cuantumul acestora, conform Codului civil. Poprirea se face in baza Codului de procedura fiscala si asupra disponibilitatilor banesti aflate in conturi bancare. Administratia financiara nu a facut nici un demers in acest sens? Atentie!!! Urmatorul pas in procedura de recuperare a creantelor prin executare silita este sechestrul pe bunurile mobile si imobile. Mult succes!!! Sfatul meu, incercati sa faceti un inceput de plata, pentru ca aceasta datorie creste pe zi ce trece prin aplicarea de majorari de intarziere la debitul neachitat. Coeficientul de majorare este de 0,1% pe zi.