avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1240 soluții astăzi
Forum Activitate gigiraut

Activitate gigiraut

Scuze ca nu am mai postat in continuare.Am vrut sa iau legatura cu un avocat pe care il cunosteam pentru a discuta aspectele acestei probleme si tocmai am aflat ca are o oarece legatura si cu firma care se ocupa si de administratia blocului in care locuiesc,motiv pentru care caut pe altcineva-deocamdata.In legatura cu cele spuse de 181074, sunt sigur ca presedintele in afara ca trimite toate solicitarile mele firmei de administrare si se mira ca acestia nu-mi raspund,habar nu are de prevederile legii 230/2007 si de toate celelalte.Ba mai mult,la AG de anul trecut,cand s-a mai atins subiectul ca cei debtansati trebuie(conf legii)sa platesca ceva cote,fostul presedinte chiar a spus ''in gura mare'' ca ''stie ca si in actele lui de debransare este trecuta o cota comuna,iar daca actualul presedinte sau altcineva o vrea,sa-l dea in judecata,ca el nu plateste nimic ca e debransat legal(din 2010) si nu are nici o obligatie in acest sens''.Cam asa e la noi. Acum, as mai avea si urmatoarea intrbare:sa chem in instanta pentru nerespectarea prevederilor legii230 numai presedintele sau si pe administrator,cenzor,comitet?.Si,ca si 181074 am si eu rugamintea ca daca cunoasteti cumva precedente judiciare in aceasta speta,va rog sa-mi comunicati.
Va multumesc anticipat.Cu stima
Va multumesc foarte mult pentru raspunsurile dumneavoastra(pentru amvirdan:AGA=adunarea generala a asociatiei,iar faptul ca am contestat aceste liste de intretinere atata vreme se datoreaza faptului ca in tot acest timp administratorul s-a schimbat cu cenzorul si reciproc,presedintele a demisionat dupa ce a angajat firma de administrare,s-a hotarat sa se faca inca un SET iar reprez. firmei abilitate a fost "fugarit" de cei debransati...si mai sunt...),ma bucur sa cred ca am dreptate.Pentru cyan:am raspuns de la RADET,de la ANRSC,copie ref tehnic,raspunsurile primariei si toate solicitarile inregistrate la asociatie-fara raspuns la vreuna din ele.Acum urmeaza sa ma consult cu un avocat si sa aflu demersurile si costurile unei astfel de actiuni.Inca odata va multumesc si va tin la curent,iar daca aveti si alte sfaturi le astept cu mare interes.Cu stima
Buna ziua,locuiesc intr-un bloc din sectorul “care este” si care bloc nu are restante la furnizorii de servicii. In bloc avem 40% apartamente debransate de la RADET (cu centrale montate-legal). Niciodata aceste apartamente nu au contribuit in vreun fel la plata vreunei facturi RADET( din 2010 cand am devenit As de Prop si pana astazi).
Din aceste motive,am contestat in fiecare luna de iarna listele de intretinere afisate(in termen de 10 zile de la afisare),am depus la Primaria de sector sesizari,chiar si la compartimentul juridic,respunsul lor scris fiind: nu este luata vre-o hotarare in acest sens in AGA, vom atrage atentia presedintelui…,vom convoca presedintele si administratorul…,dar nu s-a “intamplat” nimic in liste.Contestatiile mele au fost de fiecere data semnate de “am primit un exemplar”-presedinte,care imi comunica-de fiecare data- ca:
“”le trimite firmei de administrare””care, niciodata nu-mi raspunde(in scris-cum solicit presedintelui) ,ba mai mult,la AGA de anul trecut a fost prezent si patronul firmei de administrare pe care intrebandu-l de solicitarile mele,mi-a cerut numarul de telefon spunandu-mi ca ma suna a doua zi si-mi ofera toate datele…dar a uitat pana azi.
Avem si cenzor (firma de contabilitate),recomandat cu caldura tot de firma de administrare.
Intrebarea mea este: pot actiona in instanta asociatia de proprietari,administratorul si cenzorul pentru nerespectarea legii 230/2007(si celelalte reglementari) si sanctionarea acestora in legatura cu repartizarea costurilor facturilor RADET ?
Cei de la RADET mi-au spus ca au mai fost si altii in situatii similare si s-a rezolvat in instanta si totodata mi-au dat o copie a unui referat tehnic de debransare a unui apartament din bloc,in care scrie(printre altele): procent parti comune conf.proiect:32% (2011).
Stiam ca in astfel de cazuri,obligativitatea actualizarii listelor de intretinere datorate unor astfel de documente apartine presedintelui si administratorului.
Realizati ca mai sunt inca multe lucruri de spus la cele descrise aici si le pot comunica in cazul in care ar exista vreun interes.
Asadar pot spera la un raspuns documentat din partea Dumneavoastra?

Va multumesc anticipat,Cu stima

Va multumesc ca mi-ati readus discutia pe forum si imi cer scuze pentru 'Revenire"(postarea repetata).Am sperat ca voi afla(de la persoane indreptatite)cum sa procedez cu problema ridicata(care nu a fost detaliata intr-o prima etapa)-nu am aflat!Am crezut ca daca exista toate "detaliile" pe care vi le-am furnizat ulterior(documente,lege,HG)se poate trage o concluzie-nu am aflat!In concluzie(a mea) Asociatia de Proprietari - nu da nimanui nici o socoteala,nu poate fi trasa la raspundere pentru nerespectarea sau incalcarea unor legi("inca valabile"),iar AG poare hotara orice.Multumesc,Cu Stima
...daca in ultimul Referat Tehnic de Debransare din 13.06.2011 este trecut "-procent parti comune conform proiect: 32%" si pana astazi toata caldura furnizata este integral achitata de apartamentele bransate la RADET,va intreb:care este cota care "trebuie"platita(din factura de caldura)de catre toti proprietarii indiferent de forma de incalzire,iar daca aceasta cota nu a fost achitata niciodata(nici macar afisata pe listele de intretinere in tot acest timp) de catre cei debransati ,cum pot face pentru a-mi recupera partea de cheltuieli cu care am fost "incarcat"de catre administratie?Multumesc
Buna ziua,am revenit cu 'noutati'la repartizare cost agent termic din 13.04.2014 si iata care sunt acestea:am trimis o petitie catre ANRSC cu aceleasi intrebari pe care le-am formulat pe acest forum,iar raspunsurile sunt:
-1.Contributia la plata cheltuielilor comune este o obligatie legala ce revine fiecarui proprietar de apartament sau spatiu cu alta destinatie dintr-un condominiu,in conformitate cu disp.art.38 alin.(2) din Legea 325/2006.
-2....in cazul in care nu sunt montate repartitoare de costuri,repartizarea trebuie sa respecte prevederile art.11 alin.(3) si art.12 alin(2) din Ordinul presedintelui ANRSC privind aprobarea Contractului-cadru de furnizare a energiei termice nr.483/2008.
-3....in cazul in care nu sunt montate repartitoare de costuri,conf.prev.art.32 alin(2) din Normele de aplicare a Legii 230/2007 aprobate prin HG 1588/2007,repartizarea cheltuielilor sau a obligatiilor financiare pe fiecare proprietate individuala revine administratorului.Totodata,in cazul in care presedintele asociatiei de proprietari constata ca exista nereguli in repartizarea costurilor energiei termice,se poate adresa compartimentului energetic din cadrul primariei,care detine atributii de control al modului de desfasurare a activitatii privind repartizarea costurilor energiei termice in condominii,conf.art 9 lit g) din Legea nr 325/2006.
-4. Am obtinut o copie a ultimului Referat Tehnic de Debransare din bloc datat 03.06.2011 din care citez:
A.DATE PRIVIND APARTAMENTUL DEBRANSAT:
SET radiatoare apartament = 8,6mp
SET coloane apartament = 1,7mp
SET total apartament = 10,3mp
B. scara bl....este compusa din 54 apartamente din care debransate in nr.18 ap.
-sarcina termica initiala Qi = 241.871w
-sarcina termica calorifere parti comune: Qi = 12.800w
-sarcina termica coloane parti comune: Qi = 57.274w
-procent parti comune conform proiect:32%
-sarcina termica dupa debransari anterioare: Qi = 162.829w
-sarcina termica ce va ramane dupa debransarea ap.....:Qi = 158.281w
C. Date provind parametriitermici.............s.a.
Asadar,la acest moment(ca si pana acum) toata caldura este suportata integral de apartamentele Bransate la RADET! Degeaba am sesizat firma de administrare,presedintele,serviciul As.de Prop.din primarie(al carei raspuns l-am citat in postarea anterioara) si caruia anul trecut i-am sesizat toate acestea si
i-am mai si cerut o expertiza financiar-contabila la Asociatie si si sesizarea organelor de cercetare;si??? .Mentionez ca nu am nimic personal cu cei care
si-au montat centrale si nu vor sa puna la dispozitie nici un act nimanui si au hotarat ca daca s-au debransat nu au nici o obligatie.
Deci,ce ar fi de facut? Cui ar trebui sa ma adresez?-Insatantei(cum mi-au raspuns cei de la RADET)?
Răspuns la discuția Repartizare cost agent termic
Multumesc pentru lamuriri;si pentru @blocexpert pe listele de intretinere nu exista rubrica de cheltuieli comune de incalzire,factura de caldura este achitata exclusiv de catre apartamentale bransate RADET;si da nu avem repartitoare decat contor de intrare energie termica,avem calorifere in spatiile comune si uscatorii.
Buna ziua,as dori(daca se poate )sa-mi comunicati cum ar trebui sa procedez in urmatorul caz:in blocul din sectorul 5 in care locuiesc aproximativ 40%din proprietari sunt debransati de la RADET si niciodata nu au platit caldura din partile comune si nici cota de caldura radiata de instalatia de incalzire.Am sesizat in nenumarate randuri Presedintele si firma de administrare si nu s-a luat nici o masura.Am sesizat si serviciul Asoc de Prop.din primarie(si anul trecut,si acum )si am primit urmatorul raspuns:Urmare a sesizarilor Dvs inregistrate la Primaria sectorului 5 su nr.......... si a discutiei purtate cu presedintele asociatiei,va comunicam urmatoarele:"1-reprezentatul asociatiei sustine ca nu s-a putut lua cicio hotarare cu privire la modul de repartizare a consumului de energie termica(caldura)pentru partile comune;2-reprezentantul primariei a atentionat presedintele asociatiei pentru convocarea unei adunari generale in cadrul careia sa se discute si sa se hotarasca modul de calcul al intretinerii cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari''.Raspunsul este semnat de Director Executiv si Viceprimar...
Si acum va intreb:mai este de actualitate Legea230/2007;HG1588/2007;Ordin ANSRC343/2010;si daca da...cui sa ma mai adresez pentru reglementarea unei astfel de situatii?Cine trebuie tras la raspundere pentru aceasta si de catre cine?Multumesc,gigiraut@yahoo.com
Dar alta modalitate cat mai oficiala si de netagaduit?CEC,banca,posta,de care as putea fi sigur...caci de aflat contul...BA!
Am incercat astazi varianta 4,iar cei de la posta mi-au comunicat ca au mai fost cazuri cand suma nu a fost primita(refuzata),ca prin mandat,practic,ii trimit banii presedintelui si nu asociatiei;deci cum ar fi mai bine?