Buna ziua. In luna februarie am infiintat un SRL-D platitor de TVA avand perioada fiscala trimestriala. In luna martie am achizitionat din Polonia bunuri reprezentand piese de schimb pentru aparatura din dotare, fara TVA. Se aplica taxarea inversa pentru valoarea TVA aferenta? Declaratia 390 va fi depusa in luna aprilie, la fel si decontul de TVA aferent trim.I. Se modifica perioada fiscala pentru TVA incepand cu luna aprilie? Multumesc!
Mulțumesc foarte mult. Azi am fost la RC și consultantul de acolo a spus ca nu este posibil deoarece titularul trebuie sa fie calificat. Dacă mă puteți ajuta cu un act normativ v-aș fi recunoscătoare
Buna ziua. Sotul meu este titular PFA si activeaza in prezent cu cod CAEN 9329, respectiv inchiriere mese de biliard. In paralel ar dori sa adauge cod CAEN 5630-Baruri in vederea amenajarii unui bar in incinta salii de joc. Titularul, respectiv sotul meu nu are un certificat de calificare ca barman ospatar sau lucrator comercial, insa eu (sotia) detin un astfel de certificat. Avand in vedere ca sunt inregistrata la RC ca si persoana participanta la activitatea PFA, putem obtine adaugarea acestui CAEN la obiectul de activitate?
Baremul veniturilor pentru PFA neplatitor de TVA este 35000€. Dacă o PFA desfășoară două activități diferite, pe doua CAEN- uri diferite și la două puncte de lucru diferite, acest barem va fi suma veniturilor din cele două activități, sau avem 35000€ pentru fiecare?
Multumesc!
Daca o PFA desfasoara doua activitati pe doua CAEN-ri distincte, pentru ambele fiind posibila impozitarea dupa norme de venit, cum se realizeaza impozitarea efectiv? Se aduna cele doua norme sau se plateste impozitul aferent normei de venit celei mai mari? Dar CAS si sanatate la ce suma se platesc la cumulul celor doua norme de venit sau la una singura? De asemenea, daca se poate va rog sa imi explicati cele de mai sus si in cazul in care pentru una din cele doua activitati desfasurate nu exista stabilita norma de venit ( mai precis CAEN 5630). Va multumesc!
Daca in acelasi spatiu inchiriat de la o persoana fizica isi desfasoara activitatea mai multe PFA-uri (cosmetica, coafura, etc), este posibil ca acestea sa utilizeze o singura casa de marcat, cu emitere de bonuri fiscale pe fiecare PFA in parte ? Dar daca spatiul este inchiriat de la o PJ?
Buna ziua!In calitate de angajator, am incheiat o conventie cu AJOFM pentru angajarea a doua persoane absolvente de studii superioare incepand cu 01.11.2008. Salariul de incadrare din CM incheiat a fost initial 810 RON (540x1,5), ulterior 900 RON (600x1,5). De la AJOFM am primit timp de 12 luni 750 RON (500x1,5). Datorita situatiei economice dificile, am cautat solutii pentru reducerea drastica a costurilor, inclusiv a celor legate de personal. In acest context, as dori sa stiu daca este legal si ce implicatii ar avea reducerea actuala a salariului de baza a celor doua persoane la nivelul de 750 RON , mentionez ca cele doua persoane ocupa posturi care nu necesita studii superioare. Multumesc.
Multumesc pentru raspuns.