avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 708 soluții astăzi
Forum Activitate han_sollo

Activitate han_sollo

Bună ziua,

In ce condiții as putea renunța in favoarea primariei la un teren moștenit.
Menționez ca nu are cadastru și carte funciara.
Parcela respectiva nu are valoarea economica deosebita, și nu merita cheltuiala cu intabularea, cadastru, plus impozitul anual, plătit fără niciun beneficiu...

Mulțumesc anticipat!
Cetățean român cu domiciliul in SUA, are și cetățenia americană, vinde o locuință (dintr-o moștenire) in Romania și încasează banii in contul lui bancar din SUA.
Din păcate nu are cont la o bancă din România, și nici posibilitatea de a face prea curând.
Plus ca acești bani vor fi folosiți la plata unui credit in SUA.
Este supus impozitării venitului in SUA?
Multumesc mult ptr. raspuns, Raluk0207 !
Foarte interesanta si logica defalcarea de impozit in functie de data dobandirii fiecarei fractii de proprietate.

In cazul asta am o intrebare suplimentara:
Exista norme clare care sa "oblige" toti notarii sa aplice acest algoritm?
Sau fiecare notar face cum il taie capul?
Locuinta mostenita este in Bucuresti.
Multumesc ptr. raspuns.
Stiu ca anul trecut era o diferenta de impozit daca modul de dobandire al imobilului era prin mostenire.
A cazut aceasta facilitate?
In urma cu un an am moștenit un apartament, ca urmare a decesului mamei, deces survenit in urmă cu doi ani. La data aceea proprietarii erau, cu diferite cote parte, mama și cei doi copii (majori). Succesiunea după tată s-a făcut cu peste 10 ani în urmă.
Dacă vindem locuința acum, ce impozit vom avea de plătit la stat?
Părerile sunt împărțite, din ce am întrebat agentul imobiliar. Unii spun 1%, alții 3%.
Mulțumesc!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Eu as merge la sediul ENEL cu actele de identitate și proprietate.
Eventual fac o poza cu seria și indexul contorului vechi (inversat) si cel actual.
Răspuns la discuția Factura DIGI
Ar trebui să vedem ce scrie pe factura de regularizare și pe cea care a venit acum. Poate se referă la lucruri diferite.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ref. la primul raspuns, cred ca declararea Impozitului retinut la sursa (de 10%) se va face de catre PFA prin Declaratia 112, unde este o rubrica speciala ref. la impozitul retinut la sursa.
.
Bună ziua, dragi colegi de forum,

Avem cazul unui pictor, artist plastic, absolvent al Academiei de arta, membru al Uniunii Artiștilor Plastici (are si legitimație UAP).
In vederea înregistrării la Administratia financiara, ar fi de preferat sa fie încadrat la Profesii liberale, ca persoana ce obține venituri din drepturi de autor.
Este corect?

Menționez ca nu are alte venituri si are atelierul închiriat de la UAP.

Ar fi de preferat sa putem sa ne inregistram astfel, deoarece scăpăm de Registrul comerțului (taxe, nervi, dosarul cu șină!), putem opta pentru deducerea a 40% cheltuieli forfetare, si nu ne trebuie nici casa de marcat fiscala.

Mulțumim anticipat pentru ajutor!
Sper ca totuși ai introdus in SagaPS toate achizițiile de bunuri și servicii ce sunt necesare activității PFA.
Operezi si plățile pentru aceste cheltuieli, prin casa/banca.
Nu uita sa validezi toate intrările și ieșirile.
După ce termini, mergi la Închidere an si acolo generezi închiderea; acolo apar veniturile si cheltuielile, iar la final venitul net.
Tot pe acolo se generează si o situație detaliata.
Încearcă totuși sa te uiți in manualul Saga. Este pe la meniul Help...