avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 274 soluții astăzi
Forum Activitate han_sollo

Activitate han_sollo

Cetățean român cu domiciliul in SUA, are și cetățenia americană, vinde o locuință (dintr-o moștenire) in Romania și încasează banii in contul lui bancar din SUA.
Din păcate nu are cont la o bancă din România, și nici posibilitatea de a face prea curând.
Plus ca acești bani vor fi folosiți la plata unui credit in SUA.
Este supus impozitării venitului in SUA?
Multumesc mult ptr. raspuns, Raluk0207 !
Foarte interesanta si logica defalcarea de impozit in functie de data dobandirii fiecarei fractii de proprietate.

In cazul asta am o intrebare suplimentara:
Exista norme clare care sa "oblige" toti notarii sa aplice acest algoritm?
Sau fiecare notar face cum il taie capul?
Locuinta mostenita este in Bucuresti.
Multumesc ptr. raspuns.
Stiu ca anul trecut era o diferenta de impozit daca modul de dobandire al imobilului era prin mostenire.
A cazut aceasta facilitate?
In urma cu un an am moștenit un apartament, ca urmare a decesului mamei, deces survenit in urmă cu doi ani. La data aceea proprietarii erau, cu diferite cote parte, mama și cei doi copii (majori). Succesiunea după tată s-a făcut cu peste 10 ani în urmă.
Dacă vindem locuința acum, ce impozit vom avea de plătit la stat?
Părerile sunt împărțite, din ce am întrebat agentul imobiliar. Unii spun 1%, alții 3%.
Mulțumesc!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Eu as merge la sediul ENEL cu actele de identitate și proprietate.
Eventual fac o poza cu seria și indexul contorului vechi (inversat) si cel actual.
Răspuns la discuția Factura DIGI
Ar trebui să vedem ce scrie pe factura de regularizare și pe cea care a venit acum. Poate se referă la lucruri diferite.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ref. la primul raspuns, cred ca declararea Impozitului retinut la sursa (de 10%) se va face de catre PFA prin Declaratia 112, unde este o rubrica speciala ref. la impozitul retinut la sursa.
.
Bună ziua, dragi colegi de forum,

Avem cazul unui pictor, artist plastic, absolvent al Academiei de arta, membru al Uniunii Artiștilor Plastici (are si legitimație UAP).
In vederea înregistrării la Administratia financiara, ar fi de preferat sa fie încadrat la Profesii liberale, ca persoana ce obține venituri din drepturi de autor.
Este corect?

Menționez ca nu are alte venituri si are atelierul închiriat de la UAP.

Ar fi de preferat sa putem sa ne inregistram astfel, deoarece scăpăm de Registrul comerțului (taxe, nervi, dosarul cu șină!), putem opta pentru deducerea a 40% cheltuieli forfetare, si nu ne trebuie nici casa de marcat fiscala.

Mulțumim anticipat pentru ajutor!
Sper ca totuși ai introdus in SagaPS toate achizițiile de bunuri și servicii ce sunt necesare activității PFA.
Operezi si plățile pentru aceste cheltuieli, prin casa/banca.
Nu uita sa validezi toate intrările și ieșirile.
După ce termini, mergi la Închidere an si acolo generezi închiderea; acolo apar veniturile si cheltuielile, iar la final venitul net.
Tot pe acolo se generează si o situație detaliata.
Încearcă totuși sa te uiți in manualul Saga. Este pe la meniul Help...
Răspuns la discuția Contabilitate - PFA
1. Mergi la Admin. Financiara de care apartii si completeaza formularul cu pricina. In acest formular estimezi veniturile tale din activitatea independenta ptr. care te-ai autorizat ca PFA, si totodata faci o estimare si ptr. cheltuielile aferente activitatiii respective. Sunt deductibile fiscal doar cheltuielile facute in scopul obtinerii de venituri (ca PFA). De ex. deduci abonamentul de mobil, daca ai contractul de mobil pe PFA, dar nu deduci mancarea...

2. Ref la cota de 50% despre care ai vorbit, da si tu un google. Sincer, nu mai stiu care sunt prevederile legale in acest sens. Vei avea de platit impozitul de 16% din venitul net = incasari - plati (deductibile) - amortizari (sper ca stii ce-s alea, nu?). Vezi pct. 1 cu privire la cheltuielile deductibile fiscal.
Mai platesti sanatatea (nu mai stiu cat e %), citeste si tu:
[ link extern ]

3. Poti sa faci facturile in Notepad sau in Word, recomandabil e macar Excel, si mai bine e un soft specializat (sunt unele chiar ieftine pe net). Important e sa definesti o plaja de numere si sa emiti in acest sens o decizie... Eu folosesc cu succes www.factureaza.ro
Stampila nu e obligatorie pe factura, cu toate ca de multe ori clientii o cer, e bine sa ai stampila ptr. declaratii si alte acte (contracte).

4. Cel mai bine e sa-ti faci cont de PFA. E mai scump, dar scapi de eventuale discutii cu fiscul. Recomand BCR sau BRD (ING cred ca-i cel mai scump). Merge insa si contul de PF, insa nu-ti vei deduce comisioanele.

5. Ai mare grija, contabilitatea unei PFA nu e joaca. Mai bine platesti pe cineva care se pricepe si scapi de multe batai de cap, inclusiv amenzi usturatoare. Nu se admit scuze de genul; "N-am stiut, n-am cunoscut legea".

Succes!