Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua! Am emis astazi o factura catre o primarie. Banii mi-i vireaza pana miercurea viitoare( 28.07). Eu marfa o livrez in termen de10 zile ( 8.08) dupa ce primesc banii. Marfa momentan nu o am in stoc, si o primesc in ziua in care o livrez catre primarie. Atunci voi emite si avizul de insotire. Factura de la furnizorul meu va fi emisa cu data 8.08, data la care voi livra eu marfa. Vreau sa stiu daca este legal ceea ce am facut? Va multumesc!
Va multumesc f mult ! Preocuparea mea principala era ca am emis ieri o factura, catre primarie , fara sa am marfa in stoc. Daca spuneti ca pot livra marfa facturata de furnizorul meu pana la finele lunii, fara probleme contabile ,atunci e ok. Si vreau sa mai stiu daca legal ,primaria imi poate vira banii inainte ca eu sa livrez marfa, in decursul aceleasi luni.
Acesta este circuitul economic firesc : intrare marfa - iesire marfa .
Asa cum ati pus prima intrebare , dvs mai intai vindeati marfa si dupa aceea aveati documentele de intrare , ceea ce nu este normal.
Nu cunosc legea achizitiilor publice ca sa va pot raspunde la ultima intrebare . Poate ne ajuta un alt coleg ...
Dacă prin contract sunt stipulate anumite termene (aşa cum a fost descrisă situaţia) cred că se poate factura fără să fie marfa în stoc, cu specificarea datei la care va fi livrată marfa. Dacă exista vreo reglementare în acest sens spuneti-ne care este aceasta; în fond, acesta e rolul acestui forum: să ne ajutăm si, totodată, să ne completăm cunoştinţele.
Transpunerea în contabilitate a fost foarte bine facută (cum o face mereu) de Magda Staicu.
factura - de vanzare, nu de avans - reprezinta documentul care reflecta vanzarea unei mari/unui serviciu. este un fals in acte sa intocmesti un document in care sa inscrii o operatiune pe care n-ai facut-o. bineinteles, din punct de vedere fiscal nu este nicio problema, dar din alte puncte de vedere, poate fi o problema.
insa, asa cum am zis, se practica, mai ales in relatiile cu institutiile statului.
Asa cum a spus Magda Staicu mai sus, practica a impus ca pe factura sa fie trecuta si data livrarii marfii. De ce? Pentru ca la depozit se faceau facturile azi, urmand ca agentii sa livreze marfa maine sau la o alta data. Daca masinile erau oprite pe traseu, factura putand fi si document justificativ pentru transport si, pentru a nu mai face si aviz de expeditie, s-a gasit solutia mentionarii pe factura a datei livrarii.
Revenind la cazul nostru, nu consider ca este un fals in acte, asa cum spuneti, faptul ca eu facturez o marfa pe care nu o am, dar pe care ma angajez sa o livrez la o anumita data pe care o mentionez si care este obligatie contractuala din partea mea (factura semnata de ambele parti poate inlocui sau poate face inutil un contract adiacent).
Nu am cunostinta ca legislatia interzice o astfel de tranzactie si o considera periculoasa.