Sng înseamnă ªcoala Naţională de Grefieri şi puteţi ajunge grefieri.
Sunt unul care încearca an de an la INM - până acum fără succes. Anul acesta am dat examen la Sng la câteva zile după cel de la Inm şi am intrat fără probleme fiind maximum 3 persoane pe un loc. Toţi candidaţii trebuie să aibă studii superioare juridice. În premiera noi vom fi prima generaţie de la Sng în care vor ieşi grefieri şi de parchet (până anul ăsta se făceau numai pentru instanţe). Sunt foarte mulţi profesori magistraţi şi se fac şi multe speţe. Până la Inm vă sfătuiesc să treceţi şi pe aici căci se merită.=D>
Cand am terminat SNG/ul credeam ca l/am prins pe Dumnezeu de picioare...numai ca foarte rapid urma sa ma trezesc la realitate. Poate am avut nesansa sa ajung intr/o instanta foarte incarcata, dar nu doar munca foarte multa m/a speriat si m/a determinat sa iau deizia pentru a da la INM, ci mai degraba umilinta pe care am gustat/o din partea domnilor magistrati. Acum, chiar ma gandesc serios la o optiune in cazul in care nu voi reusi la INM si cea mai apropiata ar fi avocatura. Stiu ca nici o profesie nu presupune doar lapte si miere dar nici pretentiile mele nu sunt imposibile, nu cer decat RESPECT din partea celor cu care lucrezi si pentru care lucrezi.
Într-adevăr am greşit când am spus că munca la stat este sfântă. Am uitat că sunt în România şi că aici domeniul privat e cel lăudat. În Germania şi alte ţări occidentale expresia de mai sus este pe deplin valabilă, şi "nu a dispărut de mult" iar posturile "la stat" sunt foarte dorite. E drept că acolo şi salariile sunt pe măsură. Dacă stai să priveşti cazurile Nokia din Germania şi Dell din Irlanda se poate înţelege pe deplin de ce eu susţin chestia asta. Poate că eu am o mentalitate prea occidentală.... sau poate sunt prea prost.....
Cine ştie...=D>
P.S.
Nu mai confundaţi grefierii de instanţă cu grefierii de parchet. Sunt 2 lucruri diferite.