am o intrebare referitoare la adeverinta de somaj.
daca angajatorul nu stie sau a pierdut ordinele de plata cu care s-a achitat contributia la somaj si se afla in imposibilitate de recuperare a acestora, de unde pot face rost de acestea eu in calitate de fost angajat in vederea depunerii dosarului la somaj.
Cei de la itm m'au trimis la casa de pensii de unde mi s'a eliberat o adeverinta conform careia mi s'a platit contributia la pensie din momentul angajarii si pana la incetarea contractului.
De acolo mi s'a spus ca ma pot duce la somaj sa ma inscriu cu aceasta.
La AJOFM SECTOR 6 mi s'a spus ca nu e conforma cu ce doresc ei si ca atare mi'au spus ca angajatorul trebuie sa imi completeze pe adeverinta OP'urile aferente contributiei la somaj.
Drept urmare m'au trimis la ANOFM la Corpul de control unde ar urma sa fac o cerere pentru a putea obtine documentele necesare.
Intrebarea mea este :
Pot rezolva la ANOFM in timp util pentru a'mi depune dosarul la somaj?
Mentionez ca mi'a incetat contractul cu 01.10.2010, iar la somaj am primit un termen de inscriere de 15.11.2010, dupa care mi s'a eliberat o adeverinta conform careia ce am prezentat de la angajator nu e certificat si completat corespunzator si drept urmare nu imi pot inscrie dosarul la somaj.
Am nevoie urgent de aceste OP-uri si nu stiu cum pot sa intru in posesia lor.
Problema e ca eu am facut contestatie deja la Tribunal la decizia de concediere si in acea contestatie am mentionat si faptul ca am dubii in ceea ce priveste faptul ca angajatorul mi-a platit contributiile la stat.
mi-a dat termen 03.06.2011...
Oricum angajatorul nu cred ca mai rezista pana atunci, fiind bolnav de cancer in ultima faza.
Credeti ca mai trebuie sa intentez o alta actiune prin care sa ii dau in judecata pentru faptul ca nu mi-au platit contributiile si nici drepturile salariale de cand m-au concediat...?
Daca nu s-au facut plati, in contul fondului de somaj, pentru 12 luni din ultimele 24 de luni, nu indepliniti conditiile de stagiu pentru a lua somaj. (numai daca societatea a fost in faliment, insolventa- exceptii ).
La rubrica OP (ordin plata), nu aveti ce sa completati, avand in vedere ca nu s-au efectuat platile.
Consultati un avocat, asa cum spune domnul Tudor Valer.
Perlutza, incearca sa intrebi la somaj daca poti face platile pentru o singura persoana ( din contul societatii in cel al AJOFM ) pt. 12 luni pt. tine.
Eu am intrebat mai inainte si mi-au spus ca se poate.
Mergi la AJOFM si roaga pe cineva sa-ti spuna. Ei elibereaza si stagiu de cotizare ( act care trebuie la dosar)
1. Puteti plati dvs. contributia la somaj pe 12 luni.
2. Pentru asta angajatorul va face ordinul de plata iar la explicatii va scrie: contributie somaj pe lunile x.y,z... pentru salariata "perlutza", CNP...". Dvs. luati ordinul de plata, va duceti la Fisc si platiti si cu exemplarele semnate de Fisc va intoarceti la angajator si i le predati dar dupa ce va da adeverinta pentru somaj.
Acte somaj
Giorgi83
Situatia mea este urmatoarea (sper sa fiu suficient de explicita):
1 nov 2007 - 1 nov 2009 CIM nedeterminat 8 ore/zi - trecute in cartea de munca
1 ian 2010 ... (vezi toată discuția)