avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 293 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... PFA, norma de venit, neplatitor TVA, sa lamurim o data ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

PFA, norma de venit, neplatitor TVA, sa lamurim o data cu registrele obligatorii !

Sa va explic despre ce este vorba:Mi-am infiintat anul asta PFA la norma, neplatitor de TVA pe coafor.Bun, dupa registrul comertului, ma duc la finante si dupa ce m-au pacalit sa ma trec in sistem real, desi eram hotarata sa ma inscriu la norma dupa consultarea anterior a forumurilor de specialitate,m-am decis la vrea 3 ore dupa ce m-au mai ajutat cu informatii anumite cunostinte sa revin la decizia mea si ca e mult mai avantajos la norma, si nu au fost probleme, m-au trecut, bineinteles dupa multe insistente ca pot sa-mi deduc cheltuielile, ca beneficiez de....etc.Si la ora actuala sunt foarte multumita, consider ca e punctul de plecare foarte potrivit, art.49 CF, nu contabilitate, nu batai de cap, nu declaratii, nu contabil....Ceva mai tarziu aveam sa aflu ca cei de la finante sunt deranjati de cei la norma, caci nu prea au ce controla....probabil doar ce tine de casa de marcat(ei si cu garda fin.) si daca ai trecut de pragul de 35.000 euro..
Bun, acum am o colega cu care colaborez pe manechiura tot PFA, tot la norma inregistrata de 2 saptamani, bineinteles cu aceleasi insistente pe sistemul real, si ca o copie la xerox, a reusit in final sa se treaca tot la norma.Mai am o colega pe cosmetica, cu aceleasi detalii de mai sus, toate trei avem un spatiu comun inchiriat, si toate suntem la norma.
Acum intervine nelamurirea mea.Colega de la cosmetica nu are nici un registru, asa i-au spus,insa pe colega de la manichiura au obligat-o sa-si ia registru de incasari si plati, pe care i l-au inregistrat la finante si au indrumat-o sa il completeze dupa ce i-au explicat vreo 10 minute.Bun, ma duc si eu acum doua zile la finante, dupa ce m-am pus la punct cu Normele de aplicare a CF, OMEF 1372 din 2008, OUG44 din 2008, OMFP 1040 din 2004, si nu in ultimul rand dupa ce m-am consultat pe acest forum cu persoane cu experienta in domeniu carora le multumesc inca o data pe aceasta cale.
Cand am ajuns la finante incepe distractia, inspectorul nu era , ma duc la secretara lor(una la vreo 5-6 inspectori cred) si intreb daca imi trebuie registru de incasari si plati eu fiind FPA, norma, neplatitor TVA.Imi spune ca da si sa ma duc la alt etaj la alt birou.Si asa cum ma asteptam din acel birou, ma trimit la alt birou unde se faceau inregistrari pt registrele PFA.Ajunsa acolo, iese un tip si ii explic situatia mea si a colegelor la care acesta imi spune "nu iti trebuie registru de incasari si plati iti trebuie registru inventar", eu ii explic ca m-am documentat ceva si sa nu se supere pe mine dar nu imi trebuie asa ceva eu netinand contabilitatea. Si atunci sa vezi orgoliu masculin, ca el e de 25 de ani in finante si vin eu acum, etc.M-a mai intrebat "...ai casa de marcat?" i-am spus ca da si ma intreaba ..."si unde inregistrezi raportul zilnic, nu in registru de inventar?"Sa vezi ce patesti tu cand vine garda financiara si nu ai registru inventar.Du-te repede cumpara unu, adu-l la inregistrat si treci la treaba ca altfel o sa ai probleme.Nici acum nu reusesc sa inteleg ce a vrut sa spuna, m-am uitat la formularul registrului inventar si in continuare consider ca nu trebuie sa completez acest formular.Si ce treaba ar avea raportul zilnic cu registrul inventar tot nu inteleg.Sun o cunostinta,apoi merg impreuna cu ea la secretara initiala si imi spune ...."a, pai daca sunt la norma nu imi trebuie nici un registru ", desi initial ii spusesem ca-s la norma...in fine....Zic, bun dar domnul la care m-ati trimis mi-a recomandat registru inventar...Raspunsul final a fost foarte categoric "nu trebuie nici un registru".(Eu aveam registru incasari si plati, numerotat si sigilat, mai trebuia inregistrat insa nu s-a putut)
Ajung la coafor plina de nervi, si colega de la cosmetica suna si ea la o cunostinta de la finante sa intrebe.Aceasta i-a raspuns dupa doua ore in care s-a interesat la un inspector fiscal ca ii trebuie registru de incasari si plati si sa se duca sa-l inregistreze.
Eu consider acum ca ar trebui sa am registru de vanzari si registru de cumparari si nu am nici o treaba cu registrul de incasari si plati, registru inventar, registrul unic de control.Practic, cred ca trebuie sa am o evidenta din care sa dovedesc ca am depasit sau nu cei 35.000 de euro si atat, nu NRCD, nu bon de consum nu alte documente.
Gresesc eu?Daca da, oricum gresesc mult mai putin ca cei de la finante unde desi suntem trei cazuri identice, am primit trei raspunsuri total diferite, ca si cand nu ni s-ar aplica aceleasi legi......
Astept nerabdatoare raspunsurile voastre, consider ca-s mult mai documentate decat ce se intampla in practica.
Va multumesc tuturor, pentru raspunsurile anterioare pe teme asemanatoare !
Iulian Manea a scris:

Mergand pe o logica similara, in cazul nostru, putem face o noua gestiune cu stoc zero.

Sa ma explic. In momentul cand cineva doreste sa cumpere pe datorie se face transferul de marfa catre aceasta gestiune cu un aviz de insotire a marfii si totodata se factureaza. Astfel, gestionarul din magazinul cu amanuntul nu mai trebuie sa urmareasca ce se intampla cu banii ce trebuie incasati pe factura. Originalul avizului si o copie (formularul rosu, ce credeti?) a facturii vor merge la departamentul de urmarire sau la casierie care vor incasa banii si vor emite chitanta. Daca clientul va plati prin banca acest lucru se va constata prin extrasul de cont.


Ordonanta 99/2000 sanctioneaza "exercitarea de activitati de comert cu ridicata si comert cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare, respectiv suprafata de vanzare, cu amenda de la 2.000 lei la 10.000 lei si cu interzicerea uneia dintre cele doua activitati;"


Bravos,
indiferent de forma de organizare (pfa cu norma de venit) trebuie sa respectati prevederile legale. Oug 28/1999 se aplica de catre toti agentii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii direct catre populatie, indiferent de ce relevanta au aceste bonuri fiscale pt contabilitatea (respectiv impozitul) dvoastra.
Sanctiunile si amenzile ce se aplica pentru neemiterea bonurilor fiscale pt fiecare livrare si prestare de serviciu vi se adreseaza si dvoastra (amenda intre 8000 si 10000 lei si suspendarea activitatii pt 3 luni), iar garda financiara nu va iarta cu siguranta.
Procedati foarte corect tinind evidenta prestarilor de servicii in jurnalul de vinzari, dar documentul care va justifica valoarea vinzarilor si tva-ul aferent serviciilor platite cu cardul nu poate fi nici chitanta POS, nici extrasul de cont (pt suma incasata prin banca). In cazul dvoastra poate fi numai raportul Z (zilnic) al casei de marcat.

Pt incasarea cu card emiteti bon fiscal la care alegeti modalitatea de incasare card. Incasarile nu se dubleaza pentru ca la raportul zilnic exista o defalcare a totalului vinzarilor pe tipuri de incasari: cash, card, etc (in caserie s-ar inregistra numai incasarile cash). In Jurnalul de vinzari inregistrati totalul raportului Z (care include si vinzarile achitate cu card).
Ultima modificare: Luni, 2 Mai 2011
t.simona, utilizator
Eu nu am stiut ca pe bonul fiscal exista modalitatea de plata "card"....In acest caz si tinand cont de explicatiile pe care mi le-ai dat mai sus, daca exista aceasta posibilitate atunci ai dreptate.
O sa ma interesez la cei cu casa de marcat .
Si acum ma gandesc ca pe bonul meu fiscal este detaliat fiecare serviciu prestat in parte, fiecare material , in timp ce pe chitanta P.O.S. este trecuta doar suma.Daca omul vrea sa ma reclame pentru serviciul prestat cum dovedeste pe ce a dat banii?Deci, trebuie emis si bon fiscal.Ma voi duce si la supermarket sa vad cum procedeaza.
Ms mult, Simona !
Ultima modificare: Luni, 2 Mai 2011
Bravos, utilizator
Ca sa intelegeti deoarece nu este deloc complicat.Eliberarea bonului de la casa de marcat este momentul care incarca memoria fiscala,nu la plata cu cardul.
Priviti asa problema:sunt 2 pasi la eliberarea bonului de casa-
1.creearea obligatiei de plata clientului
2.incasarea cu cash sau card.
Daca la incasarea dvs.cu cardul nu creeati obligatia de plata cu cardul ce incasati?nimic-ceea ce conduce la neinregistrarea in evidentele contabile a unor sume de bani.
Memoria casei de marcat se incarca din obligatia de plata nu din incasari.
Astfel va vor spune si la un eventual control.
Buna ziua!Eu detin Intreprindere Individuala si de la Finante mi s-a zis ca trebuie sa am Registru unic de control,Registru de incasari si plati si Registru de Inventar si bineinteles Nir.Eu imi tin singura contabilitatea dar problema este ca nu stiu ce sa fac cu Registru de Inventar din moment ce o prietena contabila mi-a spus ca nu imi trebuie iar eu zet-urile si platile pe care le fac le trec in registru jurnal de incasari si plati.Am avut control de la finante si au zis ca ei nu au mai vazut casa de marcat cu o singura rola(pentru ca dinaia avem),casa o aveam in regula adik suma din sertar coincidea cu ce era pe casa de marcat,pana aici nicio problema.Apoi ne-au cerut nir-ul si eu aveam toate actele acasa pentru ca acolo le fac ,vroiau sa ne dea amenda dar in final ne-au iertat insa nu si-au trecut vizita in registru unic de control.Nu trebuiau sa completeze acolo ca au fost in control?
Eu va sfatuiesc sa va multumiti cu atat.Nir-ul trebuie sa stea la magazin-punct de lucru-presupun ca aveti, nu la sediul social.

Alte discuții în legătură

Documente contabile pt. i.i. cu norma de venit ginan ginan ce documente contabile ar trebui sa prezint unui control al garzii financiaredaca sunt I.I. cu norma de venit ( in afara de registru specisal la casa de ... (vezi toată discuția)
Ce obligatii ii revin titularului de pfa? hdm hdm - Dupa inregistrarea la Registrul Comertului a unui P.F.A., ce obligatii mai revin titularului? (vezi toată discuția)
Obligatii pfa impozitata la norma de venit paoctav paoctav Salut tuturor. Am inregistrat de curand la ORC o PFA pe servicii informatice (cod CAEN 6201). Urmeaza inregistrarea la Adm. Financiara. Intentionez sa ... (vezi toată discuția)