albertokurtyan a scris:
t.simona a scris:
In cazul concret din postarile initiale, daca activitatea societatii este comert cu amanuntul trebuie sa emita bon fiscal pentru toate livrarile de bunuri. Pe bonul fiscal cu incasare ulterioara se va alege ca modalitate de plata "cec", acest lucru neafectind incasarile in numerar.
Nu confundati bonul fiscal cu factura.
Cum sa emiti bon fiscal si sa scrii pe el "achitat cu CEC"?
Indiferent de tipul de gestiune, cu amanuntul sau cu ridicata, livrare catre populatie sau catre societati comerciale...
Livrarile de marfa cu plata ulterioara se fac in baza facturii, nu in baza bonului de casa.
Bonul de casa este document de incasare si se schimba intotdeauna pe bani.
Daca ai eliberat bon de casa, atunci obligatoriu se trece in registrul de casa si la incasari.
Faci o confuzie foarte amuzanta.
Confunzi bonul de casa cu factura. Au functiuni diferite.
Pentru marfa neachitata nu se elibereaza bon de casa, ci doar factura.
Cum adica "se achita bonul de casa"? Bonul de casa face prin el insusi dovada platii.
Din nou, confunzi bonul cu factura.
Daca ai da bon de casa si ai primi banii prin virament, atunci clientul va inregistra in contabilitatea lui plata de doua ori a aceleiasi sume si va avea dreptul sa solicite returnarea cu titlu de "plati nedatorate".
E prima oara cand aud bazaconia asta.
Alberto Kurtyan
Nu fac din pacate nici o confuzie, inteleg poate mai bine decit dvoastra diferenta intre factura si bon fiscal. Si cred ca am vazut mai multe bonuri fiscale decit ati vazut dvoastra, emise de case de marcat performante.
In postarea mea initiala am citat din prevederile legale referitoare la bonul fiscal. In calitatea dvoastra de avocat, ar trebui sa intelegeti diferenta intre livrare si incasare. Bonul fiscal se emite pentru fiecare bun livrat catre consumatorul final.
Raportul casei de marcat are o parte in care detaliaza totalul vinzarilor pe modalitati de incasare: CASH, CARD, TICHETE, CEC. In registrul de casa la incasari se trece doar partea de cash (asa cum este si logic), aceasta nu inseamna ca vinzarile cu amanuntul trebuie sa fie egale cu platile cash, iar asa nu se dubleaza nici o incasare.
La cumparator un bon fiscal care nu are inscris "numerar" pe el, un contabil istet nu il inregistreaza in registrul de casa ca fiind platit numerar.
Ce spuneti atunci de bonul de casa emis avind ca modalitate de plata tichetele de masa sau cadou? Sau de cele cu card? Prin aceste modalitati nu se dubleaza incasarile?
Va sugerez sa analizati inainte functiunile unei case de marcat, iar mai apoi sa vedeti unde este "bazaconia" si ce va amuza.
Afirmatia
"Bonul de casa este document de incasare si se schimba intotdeauna pe bani." este falsa, nu intotdeauna se schimba pe bani.
Nu incerc sa va conving, daca aveti insa o parere diferita nu insemna ca este si adevarata.
Oricum ma bucur ca cel putin pentru o vreme (pina veti analiza subiectul) v-am amuzat.:D