avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1768 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Impozite, taxe şi timbrul de ... doresc consultanta pentru atacarea in instanta a ...
Discuție deschisă în Impozite, taxe şi timbrul de mediu 2013. Legalitate şi interpretare juridică

doresc consultanta pentru atacarea in instanta a impozitelor auto stabilite prin OUG59/2010

Buna ziua.
Situatia mea este urmatoarea: am domiciliul in Iasi si detin 2 autoturisme, primul marca BMW 316i, produs in 1989 si al doilea marca BMW 730d produs in 2001.
Conform datelor oficiale din catalogul asiguratorilor auto (nu stiu exact cum se numeste oficial acest catalog), valoarea primului autoturism este de 1500 eur iar a celui de al doilea de 16000eur.
Conform OUG 59/2010, datorez statului un impozit de 69 ron pentru primul autoturism si un impozit de 2200 ron pentru cel de-al doilea.
Am urmatoarele probleme:
1. In urma emiterii acestei ordonante (mai corect ar fi "emanarii", ca parca e un gaz toxic nu ordonanta a unui guvern format din fiinte umane), impozitul in noua formula s-a calculat cu incepere de la 1 iulie 2010. Asadar, desi am platit la inceputul anului toate taxele integral, acum figurez datornic la stat cu o diferenta de 540 ron. Mentionez raspicat ca aceasta OUG, desi contravine codului fiscal totusi este in vigoare si se aplica bine-mersi, de parca nimeni nu observa nimic. Problema este ca doresc sa vand un imobil care se afla in proprietatea mea si ca atare imi trebuie un certificat fiscal, certificat pe care evident figurez ca datornic deci este nefolositor.
Cum as putea realiza vanzarea fara sa platesc acesti bani care imi sunt ceruti in mod ilegal.

2. In anul 2011 ma asteapta un impozit de 69 ron pentru primul auto si 2200 pentru cel de-al doilea. Diferenta este monstruoasa si complet inacceptabila. Calculatia facandu-se numai dupa capacitatea cilindrica (primul auto are 1595cc iar cel de-al doilea 2997) apare o disproportie cu care nu sunt de acord. Aceasta disproportie vine pe fondul maririi tva la 24%, scaderii salariale cu 25% si refuzului guvernului de a se supune anumitor hotarari judecatoresti, de a respecta Constitutia si Codul Fiscal. Practic in momentul de fata guvernul este un infractor.
Asadar ma simt puternic lezat in dreptul meu la proprietate si ma vad nevoit sa incerc reglementarea acestei probleme in instanta.
Pana acum am depus doar o cerere de recalculare a impozitului la Finantele Publice Locale in care explic situatia si atrag atentia asupa nerespectarii Codului Fiscal. La aceasta cerere am primit raspuns ca prezenta calculatie s-a realizat cf OUG de mai sus si ca atare cererea mea nu are temei.
Doresc sa aflu in ce masura disproportia impozitelor semnalata de mine isi poate gasi un temei legal indisputabil si cam care ar fi sansele castigarii unui astfel de proces.
Nu exclud nici ideea organizarii unei asociatii de cetateni care sa se constituie parte vatamata, intrucat in situatia mea sunt foarte multi romani, cu totii nedreptatiti. Ar ajuta cu ceva lucrul acesta?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: dr.puiu , utilizator 10:37, 2 Aprilie 2011
are dreptate laur_badescu ,eu am un bmw 324d si trebuie sa platesc 900ron pe an ca asa vrea guvernu si nui masina de lux valoreaza 1000e sau valora Poate daca neam aduna mai multi si am da statu in judecata am avea sanse,pana la urma ne ia dreptu la propietate
@grandanat: Da sigur ca le pot plati esalonat din 2015, numai ca probabil cu popriri pe conturi si alte minuni!
In privinta rationamentului meu nu inteleg ce spuneti. De ce afirmati ca nu imi pot permite masina? Din pacate Dvs, ca si multi alti romani, sariti imediat la concluzii ca mireasa laa... aaaaamm... stim noi! Masina sta in orice moment cand nu e folosita in garajul proprietate personala, reviziile sunt facute la timp si cu piese originale, ba chiar sunt putin maniac in intretinerea masinilor mele. Asadar ce va face sa credeti ca nu o pot intretine?
A, ca nu sunt dispus sa ma las furat de stat, asta este altceva.
Si va rog nu imi mai amintiti de Logan. Chiar nu stiu ce-i cu Loganul asta, sare tot timpul in discutie ca musca in lapte!
Si nu imi spuneti mie ca nemtii merg in Logan! Credeti poate ca atat isi pot ei permite? Sau poate ca au ales-o in detrimentul altora. Sau ca e suficienta pentru ei! Ai naibii nemti, ca modesti mai sunt, nu? Ei bine, va spun eu ca Loganul este pentru ei masina de terfelit. Nu ii intereseaza de ea. Merg cu ea prin oras, la piata si la servici. Punct. Dar sa vedeti cu ce masini circula in weekend!!! Sa vedeti ce au acasa in garaje! Sa vedeti cu ce merg in concediu! Ati vazut nemti la statiune, in Alpi, cu familia, in Logan? Doar nu sunteti naiv sa credeti ca nemtii au NUMAI o singura masina, un Logan. Si in plus, stiti ce fac cu Loganul cand expira garantia? Il vand pe 2 lei, pardon euro, la romani. ;) Deja sunt numeroase rapoarte in reviste auto cu probleme serioase de fiabilitate, asa ca sa lasam Loganul la locul lui.
Loganul este o masina medie la un pret corect. Asta-i tot! A fost decizia mea sa nu imi cumpar Logan. La fel de bine cum merg in BMW puteam sa merg si in Logan sau intr-o masina inferioara lui, Punto, Lupo, Matiz, Tico, etc. De ce nu, poate si cu autobuzul sau tramvaiul. Dar nu asta-i ideea.
Problema este ingradirea dreptului meu de a alege!

Ganditi-va la Dvs de ex: sa zicem ca va plac fructele, portocalele mai exact. Mergeti la magazin sa va cumparati cateva portocale si acolo constatati cu stupoare ca la portocale TVA este de 75% iar la mere/pere de 25%. "Daca aveti bani de portocale, atunci puteti plati si TVA suplimentar!" va zice cu nesimtire Boc. Si colac peste pupaza vin si eu si va spun: "Ce-i nene, merele nu va plac? Pai de ce faceti mofturi? Sunt atatia germani care mananca mere!" :)
Chiar nu va dati seama, nu isi da nimeni seama ce aberatie este impozitul asta?

Cand mi-am cumparat masina asta in 2007 mi-am facut suficiente calcule: cat costa intretinerea (nu e ieftina), piesele (cele originale sunt chiar scumpe), motorina (consuma intre 7 si 15) si mai ales cat costa impozitul. In 2007 era 800 ron. Mi-am facut bine de tot calculele astea. Oricat de mult mi-as fi dorit alta varianta (da, initial optasem pt un 750i) nu eram dispus sa platesc mai mult de 800 ron statului. Asa ca am ramas la 730d. Este o masina buna, bine intretinuta si de incredere. A costat si destul de mult. Oricum, sunt banii mei si alegerea imi apartine. Putine masini pot oferi familiei mele siguranta si confortul pe care il ofera BMW-ul si mai ales la pretul pe care l-am platit pe el.
In concluzie totul a fost gandit si calculat bine de tot in prealabil.

Acum insa, in 2011, impozitul a devenit 2200 ron. DE CE? Eu inteleg ca tara asta efectiv nu mai are bani, mai ales dupa criza economica din ultimii 2 ani. Inteleg si ca presedintele/guvernul/parlamentul nu doresc sa scada deloc ritmul in care fura din bugetul statului, si daca ala se goleste trebuie umplut la loc pe spinarea fraierilor. Numai ca nu sunt de acord.

Intrebarea fundamentala este: de ce s-a triplat impozitul in 4 ani?
CE IMI OFERA STATUL ROMAN TRIPLU IN 2011 FATA DE 2007 CA SA JUSTIFICE ACEASTA?

Va spun eu: NIMIC! Salariile au scazut cu 25%, TVA a crescut, pretul carburantilor a depasit de mult orice limita a bunului simt, guvernul isi asuma raspunderea asupra oricarei basini (imi cer scuze!) pe care o trage, oamenii de afaceri din politica trag tunuri in continuare, urla TV-ul cateva zile si apoi gata, circula linistiti pe strada in libertate.
Deci?

Din pacate insa vad ca lumea e prea saraca in tara asta, si prea ocupata cu painea zilnica pentru a mai vedea si alte nedreptati din jur. De cand am deschis topicul asta doar o singura persoana vad ca imi este alaturi. Si culmea, tot cu un BMW. O sa ziceti ca avem o problema la mansarda cu masinile astea...
Oricum, sunt convins ca lipsa de interes aparenta nu se datoreaza faptului ca ceea ce discutam aici ar avea o importanta marunta ci disperarii si amaraciunii romanilor care vad, saracii, ca nu mai e nici o speranta la orizont. Tocmai asta e cel mai grav!

In plus, sunt convins ca aceste vremuri de balbaieli legislative reprezinta o mina de aur pentru avocati in procesele cu statul, cu conditia ca avocatii sa fie bine pregatiti si competenti. Si totusi vad ca nu prea se inghesuie la cine stie ce. Ici si colo cate o recuperare de taxa de prima inmatriculare si cam asta-i tot. Oare de ce? B-)
fara sa "atac" fondul problemei expuse, personal apreciez faptul ca nici un avocat de pe forum nu s-a aruncat intr-o asemenea speta ca un lucru bun.
inseamna ca etica avocatiala este apreciata mai mult decit se vede sau se vorbeste in public :)

fara a va contrazice va pot spune ca in baza legii romane, asa cum este ea la aceasta ora, ceea ce doriti dvs sa faceti nu este posibil. Un avocat care s-ar angaja intr-o asemenea speta v-ar lua banii degeaba, stiind de la inceput ca va inseala asteptarile dvs. Una este sa pierzi un dosar si alta este sa stii ca nu este admisibila o asemenea actiune si deci incasezi banii clientului degeaba.

asa cum spuneam, eu vad un lucru pozitiv in aceasta abtinere din partea avocatilor.
Domnule matahachiro, daca intr-adevar este asa cum spuneti Dvs, atunci nu pot decat sa ma bucur, inseamna ca macar intr-un domeniu etica este la locul ei in tara asta.
Eu recumosc, nu pa pricep de loc la "problematica legislativa" si ca atare sunt de acord ca anumite lucruri care par intuitive sau de bun simt pot fi demontate cu legea in mana. De aceea inteleg poate de ce nu s-a angajat nimeni in aceasta speta.
Totusi, in calitate de "cetatean nepriceput" mie mi se pare total discriminatoriu acest mod de impozitare pe capacitate cilindrica. Din punctul meu de vedere (si nu numai al meu dar si al guvernelor din alte tari europene) impozitarea cea mai corecta se face la valoarea autovehiculului si nu la capacitate/putere/culoare/etc. Cred ca si Dvs sunteti de acord cu mine aici. Si atunci cum as putea dovedi discriminarea si cum as putea sa o combat?
Nu prea pot, asa-i?
laur_badescu a scris:

Loganul este o masina medie la un pret corect. Asta-i tot! A fost decizia mea sa nu imi cumpar Logan. La fel de bine cum merg in BMW puteam sa merg si in Logan sau intr-o masina inferioara lui, Punto, Lupo, Matiz, Tico, etc. De ce nu, poate si cu autobuzul sau tramvaiul. Dar nu asta-i ideea.
Problema este ingradirea dreptului meu de a alege!


Mecanismele care stau la baza unei docietati democratice nu sunt asa de simple si pe intelesul tuturor.
Dreptul dumneavoastra de a alege exista: puteti sa alegeti sa tineti masina (si sa platiti corespunzator impozitul) sau sa n-o tineti(si astfel nu mai e cazul sa platiti impozit). Dar doar atat.
Puneti-va cateva intrebari simple, ati avut vreodata libertatea de a alege sa platiti cat impozit pe venit doriti, 16, 12, 5% ? Sau TVA dupa cum vreti? Puteti sa alegeti dvs cat sa platiti impozitul la casa? Raspusul la toate intrebarile de mai sus este un NU raspicat. Deci de ce v-ati astepta acum sa puteti alege valoarea impozitului? Va puneti niste intrebari care nu-si au rostul.
Astfel de decizii se iau de catre oamenii care ne reprezinta, parlamentarii. Noi i-am votat si le-am acordat increderea sa ia decizii in numele nostru. Si indiferent ca sunt bune sau rele ele trebuie respectate pentru ca sunt legi. Desigur avem si libertatea sa le contestam la curtea constitutionala insa asta e alta poveste.

Revenind la problema impozitului, nu inteleg totusi pe ce vreti dvs sa va bazati intr-un eventual proces cu statul.
- pe considerentul ca s-au incalcat anumite normative si a intrat in vigoare mai repede decat trebuia ? Au mai fost legi similare contestata la curtea constitutionala si rezultatul a fost negativ. Nu cred ca dvs veti rezolva ceva.
- ca e discriminatorie prin faptul ca se impozitul e proportional cu capacitatea cilindrica? Nici pe departe. Asa cum un imobil se impoziteaza dupa suprafata asa si o masina se impoziteaza motor, caracteristica cea mai importanta. Eu unul nu vad nici o discriminare. Aceasta modalitate de impozitare se practica in majoritatea tarilor de pe mapamond.

-sau pe considerentul ca valoarea impozitului e prea mare ? Cine spune acest lucru ? Si valoare impozitului pe venit e prea mare. Si pretul la paine si accizele la benzina, multe sunt prea mari. Asa si? Deja intram in SF-uri.




Ultima modificare: Joi, 3 Martie 2011
grandanat, utilizator

Alte discuții în legătură

Impozit auto - proces discriminare? octaviancu octaviancu Buna ziua, Se poate intenta un proces de discriminare avand in vedere faptul ca impozitul auto nu se calculeaza dupa aceeasi formula pentru toti cetatenii ... (vezi toată discuția)
Calcul impozit auto rdpopa rdpopa Buna ziua, Am o intrebare legata de impozitul anual pentru autovehicule. Momentan impozitul pentru o masina se calculeaza in functie de capacitatea ... (vezi toată discuția)
Taxe cumparare auto anonim anonim Buna. Doresc sa imi cumpar un automobil second-hand pentru folosinta personala din Germania. Nu imi este insa clar cum se procedeaza cu TVA. Am inteles ca TVA ... (vezi toată discuția)