avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 923 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Impozite, taxe şi timbrul de ... doresc consultanta pentru atacarea in instanta a ...
Discuție deschisă în Impozite, taxe şi timbrul de mediu 2013. Legalitate şi interpretare juridică

doresc consultanta pentru atacarea in instanta a impozitelor auto stabilite prin OUG59/2010

Buna ziua.
Situatia mea este urmatoarea: am domiciliul in Iasi si detin 2 autoturisme, primul marca BMW 316i, produs in 1989 si al doilea marca BMW 730d produs in 2001.
Conform datelor oficiale din catalogul asiguratorilor auto (nu stiu exact cum se numeste oficial acest catalog), valoarea primului autoturism este de 1500 eur iar a celui de al doilea de 16000eur.
Conform OUG 59/2010, datorez statului un impozit de 69 ron pentru primul autoturism si un impozit de 2200 ron pentru cel de-al doilea.
Am urmatoarele probleme:
1. In urma emiterii acestei ordonante (mai corect ar fi "emanarii", ca parca e un gaz toxic nu ordonanta a unui guvern format din fiinte umane), impozitul in noua formula s-a calculat cu incepere de la 1 iulie 2010. Asadar, desi am platit la inceputul anului toate taxele integral, acum figurez datornic la stat cu o diferenta de 540 ron. Mentionez raspicat ca aceasta OUG, desi contravine codului fiscal totusi este in vigoare si se aplica bine-mersi, de parca nimeni nu observa nimic. Problema este ca doresc sa vand un imobil care se afla in proprietatea mea si ca atare imi trebuie un certificat fiscal, certificat pe care evident figurez ca datornic deci este nefolositor.
Cum as putea realiza vanzarea fara sa platesc acesti bani care imi sunt ceruti in mod ilegal.

2. In anul 2011 ma asteapta un impozit de 69 ron pentru primul auto si 2200 pentru cel de-al doilea. Diferenta este monstruoasa si complet inacceptabila. Calculatia facandu-se numai dupa capacitatea cilindrica (primul auto are 1595cc iar cel de-al doilea 2997) apare o disproportie cu care nu sunt de acord. Aceasta disproportie vine pe fondul maririi tva la 24%, scaderii salariale cu 25% si refuzului guvernului de a se supune anumitor hotarari judecatoresti, de a respecta Constitutia si Codul Fiscal. Practic in momentul de fata guvernul este un infractor.
Asadar ma simt puternic lezat in dreptul meu la proprietate si ma vad nevoit sa incerc reglementarea acestei probleme in instanta.
Pana acum am depus doar o cerere de recalculare a impozitului la Finantele Publice Locale in care explic situatia si atrag atentia asupa nerespectarii Codului Fiscal. La aceasta cerere am primit raspuns ca prezenta calculatie s-a realizat cf OUG de mai sus si ca atare cererea mea nu are temei.
Doresc sa aflu in ce masura disproportia impozitelor semnalata de mine isi poate gasi un temei legal indisputabil si cam care ar fi sansele castigarii unui astfel de proces.
Nu exclud nici ideea organizarii unei asociatii de cetateni care sa se constituie parte vatamata, intrucat in situatia mea sunt foarte multi romani, cu totii nedreptatiti. Ar ajuta cu ceva lucrul acesta?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: dr.puiu , utilizator 10:37, 2 Aprilie 2011
Aveti dreptate aproape in totalitate, cu o singurta exceptie, unde gresiti profund: este discriminatorie impozitatea pe capacitate cilindrica. Eu nu cunosc NICI O TARA in afara de Romania in care impozitarea sa se faca asa. Doar in Italia stiu ca era asa in urma cu ani insa nu cred ca mai este acum (insa nu sunt 100% sigur). In schimb va pot da peste 10 exemple de tari in care impozitarea se face pe valoarea de catalog a masinii (de ex din catalogul asigurarilor auto, ce cuprinde valoarea initiala, dotarile, devalorizarea dupa vechime, rulaj, etc.). Sunt multe lucruri de luat in considerare in evaluarea unei masini, nu numai motorul. Si in plus motorul NU este nici pe departe caracteristica cea mai importanta a unei masini. Este doar o piesa de schimb. In multe tari motorul nici macar nu are o serie inscriptionata in certificatul de inmatriculare, asa cum e la noi. Deci din punct de vedere, motorul este echivalentul unei capote de masina, a unei planetare, sau de ce nu, a culorii. (si asta nu spun eu, spune legislatia din tari mult mai mature politic decat a noastra).

Ca atare cum va place o impozitare dupa culoarea masinii? (nu va suparati pe mine, nu incerc sa va iau in balon, e doar un rationament)

Sau mai bine va pun alta intrebare: cum va place impozitul unui Audi TT (1800cmc turbo) care este putin mai mic decat al unei Dacii papuc (1900cmc)? Aici as vrea un raspuns argumentat...
modalitatea de impozitare a unui bun este un drept suveran al statului, limitat doar de tratatele internationale si cel de aderare la UE.

pe fond, ce intelegeti dvs prin "discriminare"? fata de ce alte categorii sociale / rase / nationalitati suntem discriminati? faptul ca un mod de impozitare este mai bun sau mai prost nu ne face discriminati fata de nimeni. diferenta dintre modurile de impozitare a masinilor existenta intre tarile UE nu inseamna ca suntem discriminati.

daca nu va place un mod de impozitare sunt destul cai sa le evitati - va luati o alta masina, o inmatriculati in alta tara sau va schimbati rezidenta. democratia nu inseamna ca fiecare poate avea un castel si un rolls in curte daca nu si-l poate permite din cauza taxelor si impozitelor.
Vad ca tot insitati pe suveranitatea statului si pe capacitatea lui imbatabila de a-si proteja / de a-si bate joc de cetatenii sai. Nu? Asta incercati sa-mi spuneti. Ca orice hotaraste statul este bun asa! Cata vreme nu exista nici o restrictie europeana poate sa hotarasca Boc ca de maine sa vin la servici cu bani de-acasa, in fiecare zi, nu? Si eu trebuie sa ma supun ...

Totusi nu mi-ati raspuns la nici una din cele doua intrebari.
Daca imi spuneti ca vi se pare firesc impozitul unul TT mai mic decat al unei Dacii papuc, atunci promit ca inchei discutia pe loc.
Sunt de acord cu rationamentul dvs.in totalitate.Am descoperit postarea dvs.cautand parerea unor specialilisti referitoare la aceeasi problema: impozitarea posesorilor de autoturisme "de lux"(capacitate cilindrica peste 2000 cc = lux, in opinia guvernantilor nostri).Sincera sa fiu,eram mai optimista pana sa citesc postarile de mai sus.
Nu este firesc dar trebuie sa intelegeti ca asta este legea si trebuie respectata. Aceasta tine de contractul social dintre stat si cetatean. Data viitoare votati pe cineva care promite schimbarea legii - si asta face parte tot din contractul social al lui Rousseau.

Alte discuții în legătură

Impozit auto - proces discriminare? octaviancu octaviancu Buna ziua, Se poate intenta un proces de discriminare avand in vedere faptul ca impozitul auto nu se calculeaza dupa aceeasi formula pentru toti cetatenii ... (vezi toată discuția)
Calcul impozit auto rdpopa rdpopa Buna ziua, Am o intrebare legata de impozitul anual pentru autovehicule. Momentan impozitul pentru o masina se calculeaza in functie de capacitatea ... (vezi toată discuția)
Taxe cumparare auto anonim anonim Buna. Doresc sa imi cumpar un automobil second-hand pentru folosinta personala din Germania. Nu imi este insa clar cum se procedeaza cu TVA. Am inteles ca TVA ... (vezi toată discuția)