Aveti dreptate aproape in totalitate, cu o singurta exceptie, unde gresiti profund: este discriminatorie impozitatea pe capacitate cilindrica. Eu nu cunosc NICI O TARA in afara de Romania in care impozitarea sa se faca asa. Doar in Italia stiu ca era asa in urma cu ani insa nu cred ca mai este acum (insa nu sunt 100% sigur). In schimb va pot da peste 10 exemple de tari in care impozitarea se face pe valoarea de catalog a masinii (de ex din catalogul asigurarilor auto, ce cuprinde valoarea initiala, dotarile, devalorizarea dupa vechime, rulaj, etc.). Sunt multe lucruri de luat in considerare in evaluarea unei masini, nu numai motorul. Si in plus motorul NU este nici pe departe caracteristica cea mai importanta a unei masini. Este doar o piesa de schimb. In multe tari motorul nici macar nu are o serie inscriptionata in certificatul de inmatriculare, asa cum e la noi. Deci din punct de vedere, motorul este echivalentul unei capote de masina, a unei planetare, sau de ce nu, a culorii. (si asta nu spun eu, spune legislatia din tari mult mai mature politic decat a noastra).
Ca atare cum va place o impozitare dupa culoarea masinii? (nu va suparati pe mine, nu incerc sa va iau in balon, e doar un rationament)
Sau mai bine va pun alta intrebare: cum va place impozitul unui Audi TT (1800cmc turbo) care este putin mai mic decat al unei Dacii papuc (1900cmc)? Aici as vrea un raspuns argumentat...
Nu este firesc dar trebuie sa intelegeti ca asta este legea si trebuie respectata. Aceasta tine de contractul social dintre stat si cetatean. Data viitoare votati pe cineva care promite schimbarea legii - si asta face parte tot din contractul social al lui Rousseau.
~ final discuție ~