avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 792 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Declaratie Unica 112 si certificatul de semnatura ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Declaratie Unica 112 si certificatul de semnatura electronica - de la 01.09.2011 aceasta declaratie se va depune numai online!

Are cineva idee cum se completeaza declaratiia 112 pentru o asociatie de proprietari care are numai conventii civile si calculeaza si plateste urmatoarele impozite datorate pentru acestea? Ce pozitii in declaratie se completeaza?
Am urmatoarea situatie in cadrul asociatiei: 2 pensionari, 1 presedinte cu contract de mandat caruia ii platesc impozit si CASS si 1administrator cu conventie civila. Repet...amandoi sunt pensionari. Depuneam semestrial 100 si 102. Declaratia 112 ma obliga sa depun lunar pentru mandat si sa fac si platile afrente. In schimb as fii nevoita sa depun 7 lei CASS lunar.....mi se pare o aberatie. Nu inteleg daca sunt si eu obligata sa depun sau nu. Am gasit un raspuns pe site-ul ANAF pt o intrebare asemanatoare:
"Intrebare: Contractele civile sunt limitate ca suma de plata - exista prevedere legala in acest sens?
Raspuns: Este vorba de conventii civile sau drepturi de autor. Exista limita pentru sumele de plata conform OUG 94/2010 la 5 salarii medii brute.
Contributia de sanatate pentru aceste tipuri de persoane nu se depune prin declaratie unica."
Ma incadrez cu contractul meu de mandat la aceasta situatie? Sunt nevoita sa depun lunar cate 7 lei pentru un contract de mandat? Sau raman cu declaratiile 100 si 102 in continuare trimestrial ?
Va multumesc

grandanat a scris:

1)Numarul actele de intocmit va fi mai mic. Nu se mai depune declaratia 102 si nici declaratiile nominale pentru casele de sanatate, pensii somaj etc. Se depune in schimb declaratia 112. Declaratia 100 se depune doar daca aveti pensionari cu conventii civile(doar pentru ei). Atentie ca se depune lunar. La fel si 112.
Pentru conventii aveti posibilitatea sa platiti si 10% si 16%, depinde cum optati.

2)PFA
Pe scurt, trebuie sa tineti contabilitate in partida simpla, adica un jurnal de incasari si plati si evidenta facturilor.

Taxe :
16% impozit din venitul net - se depun declaratiile 220 si 200
5.5% contributia la sanatate
contributia la pensii este obligatorie doar daca :
- obtineti un venit anual brut mai mare de 4 salarii brute, adica 8.088 lei (4x2022 lei)
- nu sunteti asigurata deja in sistemul de pensii(ca salariat in alta parte, pensionara) sau in alte sisteme(politist, avocat, militar)
Deci daca obtineti un venit brut mai mare decat 8022 si nu sunteti asigurata deja in sistemul de pensii va trebui sa platiti 31,3% dintr-un venit minim asigurat, ce nu poate fi mai mic de 8088 lei(4 salarii medii brute), adica minim 222 lei pe luna.





Am urmatoarea intrebare: Eu ca administrator de bloc daca ma autorizez ca PFA pot sa prestez activitatea de administrare? Exista riscul ca cineva de la ANAF sa considere ca PFA nu poate fi administrator si trebuie sa fie angajat cu CIM?
Ultima modificare: Marți, 22 Februarie 2011
ContSters166949, utilizator
@alin.ceausescu,
Dumneavoastra va faceti, va constituiti legal un PFA pentru a desfasura activitate de administrare a imobilele. Pentru a incheia contracte de administrare cu asociatiile de proprietari trebuie sa fiti atestat ca administrator.
Daca cele 2 exista (atestat si PFA) puteti administra asociatiile de proprietari pe baza de contract de administrare intre PFA-ul dv si asociatii, emiteti factura si incasati banii pe chitanta sau in cont bancar ca orice persoana juridica sau firma.
Apoi platiti taxele si impozitele conform veniturilor si cheltuielilor efectuate de PFA iar ANAF-ul o sa incaseze ca asta este menirea lui.
Este in regula aceasta forma de angajare? Nu cumva ANAF-ul ar putea sa reconsidere acest lucru si sa spuna ca nu este in regula aceasta forma de angajare? In legea 230 spune pe acolo pe undeva ca se pot angaja firme specializate sau persoane cu contract de munca.
Am vorbit ieri cu o doamna contabila si mi-a spus ca a fost la Directia Generala a Finantelor Publice(Brasov) ca sa mai ceara niste informatii cu privire la depunerea declaratiei 112.I s-a spus acolo sa nu depuna inca declaratia deoarece pentru asociatiile de proprietari se fac niste modificari in declaratii. A auzit cineva de asa ceva? :(

Alte discuții în legătură

Despre angajari de pensionari in functii in ap oret20 oret20 Revin cu intrebarea mea, pe acesta tema deoarece informatiile pe care le am sunt contradictorii. Ce obligatii financiare are Asociatia de Proprietari pentru ... (vezi toată discuția)
Contributii pentru venituri din contracte civile doina62 doina62 contractele de conventie civila(femeie servici,administrator,cenzor,presedinte) creaza obligativitatea de a plati doar impozitul de 16%?.Si ce declaratie se ... (vezi toată discuția)
Contributie angajator ceapraga ceapraga Administratora noastra a fost angajata cu conventie civila. In momentul de fata are contract de munca. Cenzora are contract de mandat. As dori sa stiu care ... (vezi toată discuția)