Buna seara!Prietenul meu a fost angajat la o firma de web design timp de aprox 2 ani.In acest timp fostii lui sefi au avut o disputa de unde a rezultat scindarea firmei.In urma unor neintelegeri financiare prietenul meu si a dat demisia , iar dupa o perioada scurta de timp a primit o oferta din partea fostului asociat al firmei unde a lucrat.Oferta a fost acceptata si in prezent lucreaza la acesta.Problema este ca el a fost dat in judecata de catre fostul sef pe motiv ca ar fi vandut informatii confidentiale din cadrul firmei .I se cere suma de 5000 euro.As dori sa stiu daca acuzatiile aduse sunt fondate(mentionez ca aceste acuzatii nu sunt adevarate)avand in vedere ca acesta nu poate sa demonstreze decat prin marturia unor angati din firma respectiva care ar putea depune marturie mncinoasa...Ce demersuri ar trebui sa inaintam pentru o plangere impotriva lui ? Noi nu ne dorim un proces din motive financiare ... Avem sanse de castig cu un avocat din oficiu?Multumesc anticipat!
Recomandarea comuna a tuturor consultantilor a fost sa va angajati un avocat. Cu actele in fata va va putea explica mult mai bine care acte au relevanta si care nu: vad ca in continuare insistati pe aspectul ca decizia de desfacere a CIM nu este semnata de angajat. Trebuie sa intelegeti ca fiind o incetare a contractului prin demisie- deci din initiativa angajatului, are f. mica relevanta ca nu a semnat angajatul de primire pentru decizie, deoarece decizia era doar o formalitate pe care ITM o cere (netemeinic dupa parerea mea, deoarece in caz de demisie CIM inceteaza prin decizia angajatului). Bineinteles, puteti contesta semnatura ( care este de primire-comunicare, nu cu alta valoare), dar nu vad la ce v-ar folosi in raport cu cererea de despagubiri. Dvs. trebuie sa contestati producerea pagubei catre angajator de catre angajat, despre asta este vorba in actiune (din cate ne-ati spus), si nu despre imprejurarile in care a incetat CIM. Singura neplacere vis-a-vis de incetarea CIM e necomunicarea cartii de munca, nu ne-ati mentionat altceva.Daca fostul angajator a ramas restant cu vreun salariu sau alte drepturi ( concediu neefectuat etc), puteti face cerere reconventionala prin care sa solicitati aceste drepturi salariale.
Decizia de incetare trebuie semnata de persoana competenta sa aplice sanctiunea si nicidecum de catre angajat.
In cazul in care comunicarea deciziei se face prin predarea deciziei direct salariatului, cu semnatura de primire , atunci poate fi vorba ca pe exemplarul ramas la angajator sa apara semnatura fostului salariat (cred ca despre aceasta semnatura este vorba).
Decizia de incetare a c.i.m isi produce efecte de la data comunicarii ei salariatului. Data comunicarii marcheaza momentul de la care incepe sa curga termenul de 30 de zile calendaristice pentru introducerea contestatiei (conform art.268 alin.5 C.mun.)
Buna seara!Revin pe forum cu o noua intrebare:Care sunt formalitatile in cazul unei amanari?E nevoie de o cerere scrisa sau amanarea (pentru angajarea de aparator)se poate comunica verbal ?Multumesc anticipat
Pentru angajare aparator se acorda termen o singura data iar cererea o poti face atat in scris (cererea o poti depune inainte de termen prin registratura sau la termen, in sedinta) sau daca te prezinti la termen o poti face si verbal, in sedinta.
Prima infatisare este maine 25.04 la ora 8:30,deci singura solutie ar fi comunicarea verbala a amanarii.Pentru ca este prima data cand avem o problema de ordin juridic si suntem implicati activ intr-un proces nu stiam exact cum trebuie sa procedam.Multumesc mult pentru raspuns!