avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1760 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Cerere incetare contract de munca prin acordul partilor
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Cerere incetare contract de munca prin acordul partilor

Buna ziua.Am si eu nevoie de un model pentru o astfel de cerere. :)
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:03, 18 Iunie 2012
Potrivit art. 9 alin. 2 din Legea nr. 130/1999, angajatorul era obligat să depună la I.T.M. actele privind încetarea contractului individual de muncă, în termen de 5 zile de la perfectarea acestora.
Conform prevederilor art. 10 alin. 2 din Legea nr. 130/1999, angajatorul are obligaţia să prezinte lunar la I.T.M. dovezile din care să rezulte plata salariilor, a contribuţiei la fondul de asigurări sociale şi la constituirea Fondului pentru pensia suplimentară, precum şi a contribuţiei la constituirea Fondului pentru plata ajutorului de şomaj; precum şi să prezinte carnetele de muncă ale salariaţilor la I.T.M., la încetarea contractelor individuale de muncă ale acestora, în vederea certificării înscrierilor efectuate.

Printre actele a căror prezentare este obligatorie la încheierea contractului de muncă se numără şi carnetul de muncă dacă persoana a mai fost încadrată în muncă. Potrivit art. 1 din Decretul nr. 92/1976, carnetul de muncă este actul oficial prin care se dovedeşte vechimea în muncă, în profesie, vechime în funcţie, meserie sau specialitate, timpul lucrat, salariul de bază la încadrare şi alte drepturi ce se includ în acesta, iar art. 2 precizează că el se întocmeşte pentru personalul încadrat în muncă pe bază de contract. Pentru aceeaşi persoană nu se poate întocmi decât un singur carnet de muncă, care se păstrează la unitate şi i se eliberează angajatului numai în cazul încetării contractului de muncă.
Prin H.G. nr. 539/1992 cu privire la organizarea controlului în domeniul asigurărilor sociale de stat, carnetele de muncă sunt păstrate şi completate de către societăţile comerciale. În măsura în care acest lucru nu a fost posibil, I.T.M. a preluat carnetele de muncă în vederea păstrării şi completării acestora pe baza documentelor transmise de societăţile comerciale. În situaţia în care înregistrările în carnetul de muncă sunt efectuate de angajator, veridicitatea acestora va fi verificată de I.T.M. prin contrasemnarea carnetului de muncă la data încetării activităţii salariatului în societatea respectivă. Carnetul de muncă trebuie înmânat la încetarea contractului de muncă titularului acestuia, angajatorul urmând să răspundă pentru prejudiciile cauzate prin neeliberarea carnetului de muncă.
Remiterea tardivă a carnetului de muncă care a antrenat imposibilitatea unei noi angajări la altă firmă, dă posibilitatea fostului angajat de a se adresa instanţei de judecată în vederea obţinerii de despăgubiri pentru prejudiciul suferit.
Buna ziua,

Domnule Elis, cunosc foarte bine acest subiect deoarece am lucrat in domeniu ani buni de zile. Nu ma aventurez sa fac astfel de afirmatii decat daca sunt bine informata. Sunt foarte multe probleme legate de Carnetele de Munca, probleme create de angajatori cu rea credinta. Lucrurile stau exact asa cum am specificat, va place sau, nu de la teorie la practica este cale lunga si stiti si dumneavoastra acest lucru.Angajatorul poate elibera adeverinta de vechime, in baza CIM si a actelor aditionale in momentul in care salariatul pleaca din unitate, dar daca isi da putin interesul sunt sigura ca poate achizitiona si o carte de munca. Depinde numai de angajator, de cat de mult se implica in problemele salariatilor sai. Daca suntem in masura sa ajutam un om de ce sa nu o facem cum trebuie, de ce numai cu jumatati de masura ? Am intanlit cazuri si nu sunt putine in care din cauza ignorantei grase a angajatorilor salariatii aveau foarte multe adeverinte de vechime stranse. Se alege aceasta varianta a adeverintei de vechime deoarece comoditatea si indiferenta este foarte mare in randul angajatorilor de duzina .
Dumneavoastra Domnule Elis afirmati ca "Statele se depun la ITM si in situatia in care angajatorul nu plateste impozitele" :-/( situatie cu consecinte grave pentru salariat ) sigur ca se poate, nu interpretati gresit si superficial, dar problema se pune, cu ce-l ajuta acest lucru pe bietul salariat atata timp cat nu-si poate ridica CM ? Noi ca si juristi trebuie sa fim constienti si sa tratam cu seriozitate aceasta problema, sa aparam interesul angajatului, nu sa punem o caramida la ignoranta angajatorului care nu-si plateste impozitele salariatilor, dar care poate depune statele.
Potrivit Decretului nr. 92/1976, carnetul de muncă se înaintează titularului, completat cu toate înscrierile la zi, chiar la data încetării activităţii sau în caz de transfer. Art. 9 alin. 2 din Legea nr. 130/1999 prevede că angajatorul este obligat să depună la I.T.M. actele privind încetarea contractului individual de muncă, în termen de 5 zile de la perfectarea acestora.
Dacă după expirarea celor 5 zile de la data încetării raporturilor de muncă, fostul angajat nu s-a putut reangaja, dovedind acest lucru instanţei şi face dovada existenţei răspunderii civile delictuale, va avea câştig de cauză în instanţă.

legea 92/1976 spune multe insa in practica s.c. care tin cartile de munca la I.T.M., datorita volumului mare de lucru care il au cu efectuarea mentiunilor din actele aditionale, decizii, etc., durata de eliberare este mult mai mare. Cel putin aici la noi e cu programare si dureaza cam o saptamana. poate in tara e ma lejer dar ma indoiesc.
Angajatorul nu poate inregistra la ITM o cerere de incetare a CIM cu acordul partilor , ca si cum ar fi o demisie deoarece in spatele deciziei de incetare a CIM care trb. inregistrata la ITM se ataseaza si cererea angajatului.
Dar cererea angajatului trebuie sa sune astfel subsemnatul ..................va rog incetarea CIM cu acordul partilor art.55.lit.b - Legea 53/2003 , incepand cu data de................

Alte discuții în legătură

Care e modalitatea de incetare a contractului de munca prin acordul partilor si ce formular trebuie completat de catre angajator? aly_yoana aly_yoana Care e modalitatea de incetare a contractului de munca prin acordul partilor si ce formular trebuie completat de catre angajator? Va rog sa detaliati. (vezi toată discuția)
Imputernicire ridicare carte de munca andrei2105 andrei2105 In cazul in care plec de la o firma dintr-un oras si ma angajez in alt oras aflat la distanta de 600 de km iar cei de la firma de la care plec nu imi ... (vezi toată discuția)
Carte de munca incheiata dupa cat timp? Jane Doe Bucuresti Jane Doe Bucuresti Buna ziua, Dupa cat timp de la terminarea contractului de munca conf art 55 lit b, ar trebuie fostul angajator sa fie pregatit sa-mi inmaneze cartea de ... (vezi toată discuția)