avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 481 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Calculul pensiei si perioadele asimilate
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Calculul pensiei si perioadele asimilate

cum se utilizeaza la calculul pensiei perioadele asimilate. Perioadele asimilate sunt perioadele de studii superioare la zi si perioada armatei?
Cel mai recent răspuns: anacami2 , utilizator 11:49, 10 Aprilie 2011
vreau sa dau un singur exemplu in legatura ca DA , veniturile scad dupa ce se iau in calcul anii de facultate.Can a murit sotul meu copii au primit o suma ca pensie de urmas , care a fost diminuata dupa ce am depus adeverinta de la facultate.
Si eu sunt inginer si mi s-a dat exemplu de la casa de pensii:
ai 30 de ani cu un punct si 5 ani cu 0,25.
Daca nu ai facultate : 30X1:30 = 1 punct de pensie
Daca ai facultate:
( 30X1 +5X0,25 ):35 = 0,89 punct de pensie.
Deci e clar ca anii de facultate iti diminueaza pensia.
Ultima modificare: Vineri, 8 Aprilie 2011
anacami2, utilizator
Faceti confuzie in legatura cu stagiul complet de cotizare.Acesta nu poate fi 30 de ani daca nu ai cursuri universitare si 35 de ani daca le ai.Fiecare persoana are stagiul ei complet de cotizare in functie de luna si anul nasterii.Asadar calculul de mai sus are doua rezovari:
1-Stagiul complet de cotizare de 30 de ani-30:30=1 punct(punctaj mediu anual)in cazul ca nu are facultate.
30+(0,25x5)=31,25:30=1,04167 punctaj mediu anual in cazul ca are facultate.
2-Stagiul complet de cotizare de 35 de ani-30:35=0,85714(puncatj mediu anual)in cazul in care nu are facultate.
30+(0,25x5)=31,25:35=0,89286 punctaj mediu anual in cazul in care are facultate.
Ultima modificare: Vineri, 8 Aprilie 2011
Carp Mircea, utilizator
si daca e asa cum a spus carp mircea , de ce dupa ce am depus adeverinta s- a micsorat pensia cu mentiunea pe decizie ca s-a depus adeverinta?asta nu am putut sa inteleg de loc.