In general administratorul angajat pe functie este o persoana
platita.
La multe asociatii el are o conventie civila cu asociatia, deci plateste numai impozitul de 16%, declarat pe Decl.100 la ANAF.
Mai corect ar trebui sa i se faca CIM, caz in care ar trebui sa plateasca, in afara de impozit, si CAS, CASS, somaj (daca nu e pensionar) atat pentru asigurat (administrator), cat si pentru angajator (asociatia de proprietari).
Dar pentru ca in cazul dv. sunteti o asociatie extrem de mica, puteti sa va prevalati de un articol din HG 1588/2007 cu Normele de aplicare a Legii 230/2007, in care se spune ca daca asociatia, din diferite motive nu are un administrator, locul acestuia poate fi tinut de un membru al comitetului executiv, pana cand se va gasi de angajat un administrator.
Dv. puteti lungi aceasta situatie mai mult timp. Iar de platit, il puteti plati si daca strangeti o suma derizorie de la usa-la usa. Asta bineintales pana cand va veti angaja un administrator :)
Art. 17. - (1) Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
[...]
(8) Comitetul executiv preia toate obligatiile si raspunderile privind activitatea de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cat asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze.
La art.22 sunt insiruite atributiile administratorului.
Aceasta preluare de atributii
se poate face si pro bono.