avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 620 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... presedinte si admnistrator asociatie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

presedinte si admnistrator asociatie

1. In legea 230/2007 scrie ca in asociatiile cu mai putin de 10 membri presedintele poate fi si administrator. Spuneti-mi va rog daca in cele mai mari de 10 apartamente, presedintele poate fi sau nu si administrator.
2. Am revocat in sedinta extraordinara, statutara, legala, etc. presedintele asociatiei si am numit alt presedinte. Vechiul presedinte refuza sa accepte acest lucru, se crede in continuare presedinte si face aceleasi mizerii pentru care a si fost demis de locatari. Cum sa procedam? Avem nevoie de actele si stampila asociatiei.
Multumesc
Cel mai recent răspuns: ContSters62736 , utilizator 21:50, 5 Mai 2011
Am si eu o intrebare: la o asociatie mica de doar 10 proprietari, care este salarul minim ce poate fi dat administratorului? Poate fi si neplatit, o face benevol? Ce impozite trebuiesc platite? Trebuie angajat cu carte de munca?
In general administratorul angajat pe functie este o persoana platita.
La multe asociatii el are o conventie civila cu asociatia, deci plateste numai impozitul de 16%, declarat pe Decl.100 la ANAF.
Mai corect ar trebui sa i se faca CIM, caz in care ar trebui sa plateasca, in afara de impozit, si CAS, CASS, somaj (daca nu e pensionar) atat pentru asigurat (administrator), cat si pentru angajator (asociatia de proprietari).

Dar pentru ca in cazul dv. sunteti o asociatie extrem de mica, puteti sa va prevalati de un articol din HG 1588/2007 cu Normele de aplicare a Legii 230/2007, in care se spune ca daca asociatia, din diferite motive nu are un administrator, locul acestuia poate fi tinut de un membru al comitetului executiv, pana cand se va gasi de angajat un administrator.
Dv. puteti lungi aceasta situatie mai mult timp. Iar de platit, il puteti plati si daca strangeti o suma derizorie de la usa-la usa. Asta bineintales pana cand va veti angaja un administrator :)
Art. 17. - (1) Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
[...]
(8) Comitetul executiv preia toate obligatiile si raspunderile privind activitatea de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cat asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze.

La art.22 sunt insiruite atributiile administratorului.
Aceasta preluare de atributii se poate face si pro bono.
Ce salar minim ii putem da administratorului cu o conventie civila si sa platim doar impozitul de 16% ?????????????? Suntem 9 familii
Acest lucru se negociaza intre dv., proprietarii, pe de o parte si administrator, pe de alta parte. Nu se face acest lucru pe internet. Depinde de multe lucruri specifice asociatiei, dar si de pretentiile administratorului, cat si de suma pe care vor proprietarii sa o dea pentru aceasta activitate.
Intreb daca trebuie sa-i dam salarul minim pe economie?

Alte discuții în legătură

Asociatia de proprietari - incasarea banilor Vasilioglu Vasilioglu Buna ziua, Daca administratorul-casier al asociatiei de proprietari isi da demisia, cine poate efectua incasarile pana la angajarea unei alte persoane si ce ... (vezi toată discuția)
Contract civil ilegal pentru angajatii asociatiilor de proprietari? Crina70 Crina70 Buna ziua! Este adevarat ca potrivit noului Cod al muncii nu se mai pot face angajari cu contract civil in Aosociatii de proprietari ?#- (vezi toată discuția)
Conventie civila sau carte de munca ? ContSters62736 ContSters62736 poate cineva sa-mi spuna ... pentru salariul oferit de asociatia de proprietari pt presedinte/administrator/femeie de serviciu angajati cu carte de munca, CU ... (vezi toată discuția)