avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 934 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cenzor Asociatie de Proprietari-urgent
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cenzor Asociatie de Proprietari-urgent

Buna ziua,
Sunt cenzor la o Asociatie de Proprietari infintanta de curand. Acum cateva ore am constatat ca s-a afisat prima intretinere . Lista nu este semnata decat de administrator. Din cunostinetele mele stiu ca aceasta lista trebuia semnatata atat de mine cat si de presedintele blocului. Este valabila lista daca nu are toate semnaturile? Avea drepul administratorul blocului sa o afiseze fara sa ma consulte? Am citit atat legea 230/2007 actualizata cat si normele ei dar nu am gasit nicaieri aceasta precizare.
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Cu stima ,
Alina
@irinaalina, cititi conditiile contractuale de reziliere cu firma, colaborati cu comitetul sau cereti spijinul oricarui locatar din bloc care se pricepe in acest caz ( de fapt este interesul asoc sa fie totul bine) si functie de asta veti lua masurile care se impun pentru a intra in normalitate.
Asoc are contract cu firma, deci firma trebuie sa predea toata documentatia (situatia financiar-contabila) celui cu care a incheiat contractul, nu viitorului admin.
Ceretii firmei ca toate documentele din dosarele ultimelor trei luni sa fie numerotate, sa aiba fiecare opis, precum si formularul cu activul/pasivul soldurilor.
Sunteti obligata sa faceti o verificare, recomandabil in ultimele doua zile sa nu faceti incasari/plati pentru a putea linisti putin apele iar noul admin va poate consilia, daca vrea.
La incheiera PV de predare-primire vor participa si semna din partea asoc presedintele si dvs.
Succes.
Multumesc pentru raspunsuri.

Sincer, imi pare foarte rau ca m-am legat la cap fara sa ma doara, nicio clipa nu ma gandeam ca vom ajunge la asemenea discutii cu adm, dar nu mi se pare corect sa renunt tocmai acum .
Sper sa fie bine si ca lucrurile sa se desfasoare cu calm si fara jigniri ( imi e suficient ca mi s-a facut o data rau saptamana asta )

1.Legat de predarea actelor administratora avertizeaza ca nu v-a preda actele pana cand nu i se vor achita toate faturile(inclusiv cea pe luna mai) . Mie nu mi se pare corect , avand in vedere ca contractul inceteaza in 31 si intretinerea pe mai nici macar nu se va afisa pana la acea data. Poate sa foloseasca fondul de rulment pentru a-si lua banii? Din cate am citit eu , nu.


2 Pe luna mai exista o factura de infintare asociatie ( tot firma de adm s-a ocupat si de infiintare) . Exista o Hotarare a AG care este de acord cu suma respectiva dar in momentul in care am intrebart de documente justificative care stau in spatele sumei , mi s-au enumerat cateva si diferenta mi s-a spus ca este timpul pretrecut cu infintarea. Este ok acea factura doar cu PV al AG semnat? Si pe aceea adm solicita banii , tot pana la incetarea contractului.



Ultima modificare: Duminică, 22 Mai 2011
irinaalina, utilizator
Pentru nedumeririle numerotate:
1. Asociatia trebuie sa plateasca, sa achite "administratorul -firma" conform contractului, la data stabilita si nu in functie de cum se repartizeaza pe lista de plata.
Fondul de rulment nu este o punga cu bani pe care o are acea "firma-administrator" si din care sa poata sa-si ia banii. Banii asociatiei sunt in contul bancar sau in casa de bani, in casierie, nu in fondul X sau Y.
De acolo, din casa sau banca, se fac plati. Fondul de rulment nu exista decat in evidentele contabile ca sume distincte pe fiecare proprietar iar in banca sau casa sunt toti banii asociatiei din orice sursa: incasari din intretinere, fond de rulment, fond de reparatii, penalizari...
2. Factura eliberata de prestator este documentul primar pentru asociatie. Aceasta factura, daca a fost acceptata asa cum ati precizat, creaza obligatia asociatiei de a o achita pana la termenul scadent. Nu va mai trebuie alt document in spatele ei. Asociatia poate achita factura din contul bancar sau din casierie cu numerar.
In primul caz, trebuie sa introduceti in banca un ordin de plata si o sa se transfere banii de la asociatie in contul firmei respective, operatiunea aparand in extrasul de cont pe care-l scoateti de la banca cel putin odata pe luna.
In cazul platii din casierie, firma intocmeste si elibereaza o chitanta cu suma prevazuta in factura. Platiti si inregistrati chitanta cu suma la plati in registrul de casa.
Asadar cand intrati in posesia facturii si-o acceptati, se creiaza obligatia de plata a asociatiei, iar cand o achitati prin banca sau casa (cu ordin de plata sau chitanta) se stinge acea obligatie.
adriantot
1. Nu exista data stabilita in contract si nici nu se specifica de penalizari, de aceea m-am legat de lista de intretinere.
Ma indoiesc ca exista bani suficienti pentru a achita toate facturile (fara a intra in fondul de rulment, chiar si asa nu stiu daca sunt suficienti) avand in vedere ca a fost afisata intretinerea pe luna aprilie acum o saptamana si este prima afisata de la infintare. Se poate intra in fondul de rulment pentru a achita furnizorii ?
2. Corect ceea ce spuneti dvs. Nelamurirea mea mai mare daca este sau nu suficient PV al AG unde se specifica ca s-a hotarat pentru a o accepta.

multumesc pt raspunsuri
1. Poate ca acel contract are ceva defecte, dar orice contract ar trebui sa cuprinda, printre alte prevederi (drepturi, obligatii, clauze de ambele parti...) si datele clare de facturare si achitare a facturilor.
Revin pentru ca nu s-a inteles cu privire la fondul de rulment sau alte fonduri. Fondul de rulment este consemnat ca sume depuse in "Registrul de evidenta al fondului de rulment" pe fiecare proprietar in parte. Dar sumele in sine, banii aceia care fosnesc sunt in alta parte, sunt in casierie (evidentiati ca sold zilnic in casa impreuna cu alte sume indiferent de provenienta lor) sau sunt in contul din banca (evidentiati in soldul zilnic din banca impreuna cu alte sume). Asadar pentru a face plati (indiferent pentru ce), pentru a achita o factura (indiferent pentru ce) banii se iau din casierie sau din banca si nu din fondul de rulment, fondul de reparatii, fondul de penalizari s.a.m.d.
2. Pentru a achiata acea factura nu trebuie nici o aprobare a vreunei adunari generale, a comitetului, presedintelui s.a.m.d., ci se achita de catre cel care are in sarcina acest lucru (casier, administrator...) conform contractului. Sigur ca intr-o asociatie ne sfatuim intre noi si discutam lunar in comitet sau zilnic intre administrator, casier, preserdinte, cenzor..., ce anume platim, ce putem sa platim astazi, ce putem sa platim maine sau saptamana viitoare, in functie de soldul in casa si banca, de incasarile zilnice... Dar nu inseamna ca facem din aceste mici decizii un adevarat proces sau calvar prin care sa ne legam de maini si de picioare cu tot felul de interdictii si hotarari ale adunarilor generale.
Concret, in principiu noi am discutat (presedinte, administrator, casier) ca fiecare factura sa se plateasca pana la termenul scadent. Se mai intampla ca incasarile sa fie mai mici si se aduna 3-4 facturi care se apropie de termenul scadent. Atunci discutam si stabilim prioritatile, achitand mai intai facturile catre unii si apoi catre altii, concomitent cu masuri de impulsionare a incasarilor (anunturi, notificari, mers din usa in usa la restantieri...).
Nu facem adunare generala pentru acestea decat daca ajungem la intarzieri mari catre furnizori, la a pune in prericol anumite servicii si utilitati...
Dar pana atunci, comitetul, presedintele, cenzorul iau masuri, mobilizeaza, actioneaza in instanta..., conform atributiunilor legale.

Alte discuții în legătură

Fond de rulment CojocaruIon CojocaruIon Am achitat numerar cu chitanta nr 1624/ 31.10.2002 suma de 788.286 lei C/V reprezentand Fond Rulment la As. Proprietari nr... Campina. Suma a fost trecuta in ... (vezi toată discuția)
Presedintele refuza sa stampileze listele de intretinere liliana_balan liliana_balan Ma confrunt cu urmatoarea problema: Presedintele Asociatiei de proprietari refuza de fiecare sa semneze si sa stampileze listele de intretinere, invocand fel ... (vezi toată discuția)
Incadrari tomasso tomasso Inspectorii serviciului specializat al primariei in urma verificarii documentelor asociatiei de proprietari au constatat ca nu a fost prezentat contractul de ... (vezi toată discuția)