avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 867 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnarea banilor pentru un produs in garantie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnarea banilor pentru un produs in garantie

Buna ziua,

Am achizitionat o sura de calculator acum cateva luni.
Aceasta sursa s-a defectat in garantie, drept urmare a fost inlocuita.
Sursa inlocuita a s-a defectat si ea.
Intrebarea mea este: pot sa cer de data aceasta returnarea banilor, NU inlocuirea produsului?
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: adi21 , utilizator 19:26, 19 Mai 2011

Legea nu spune ca daca produsul se strica de 3 ori in primele 6 luni de la achizitionare, cumparatorul poate sa ceara restituirea banilor?


Si daca aveti caderi de curent? E vina mea,ca magazin, ca nu va remediati problemele cu Electrica? Sau ar trebui sa aduc doua tiruri de surse pt calculatorul dvs?:O Si inca ceva. folositi sursa 5 luni dupa care in ultima luna o ardeti intentionat de trei ori. Si va dau banii inapoi. Cum se numeste asta?
Ultima modificare: Joi, 19 Mai 2011
silviu3marian, utilizator
Am dus si eu un produs la garantie zilele trecute. M-a privit reprezentatul firmei cu mult dispret. Probabil isi inchipuia, ca silviu3marian, ca l-am stricat intentionat, ca sa-mi dea ei unul nou. Cred ca deja vorbim de paranoia. Asa au utilizatorii finali o pasiune masochista pentru a-si intrerupe activitatea si a sta cu telefoane dupa cei de la service, care uita ca in tot timpul cat produsul defect zace la ei pe birou, langa calculatorul la care scriu mesaje pe "feisbuc" sau pe "iahu", clientul nu poate folosi sistemul lui nici pentru a se informa despre starea vremii.

Eu propun ca magazinele sa nu mai asigure deloc service. Toti clientii sunt niste nesimtiti. La intrarea in magazine trebuie instalate niste detectoare, pentru a permite accesul clientilor decat cu bani, nu cu produse defecte. Oricum, produsele s-au ieftinit suficient de mult pentru a nu mai fi nevoie de repararea lor. Sa-si cumpere altele noi.

Produsele sunt proiectate in ultima vreme ca motoarele masinilor de formula 1, sa functioneze exact numarul de km necesari pentru a incheia cursa si nu mai mult, respectiv exact cat dureaza perioada de garantie si nu mai mult. Si ce daca mai dau chix si inainte, nesimtitul de utilizator final o merita din plin. Ce ar fi vrut, sa dea pe un produs 20-50% din salariul mediu lunar si sa-l tina o viata? Pai altii dau 3-4 salarii medii lunare pe un singur produs, si se defecteaza si alea. Sa mai lase mofturile si sa se caute mai bine in buzunar, sigur i-a mai ramas ceva ...
Da, se numesc produse occidentale. Sunt facute pentru a fi vandute in masa, nu pentru a dura. Dai de 10 ori mai mult pe un echivalent care te tine de 10 ori mai putin. A se vedea orice de la instalatii sanitare la electro-casnice. In ziua 2 de cand s-a dus garantia e recomandat sa iei alt produs ca oricum nu mai tine.
Iar regulamentele si legile ii favorizeaza.
Cu surse defecte oricand se poate invoca o calitate inferioara a tensiunii de alimentare a retelei clientului.
tuvasile a scris:

Am dus si eu un produs la garantie zilele trecute. M-a privit reprezentatul firmei cu mult dispret. Probabil isi inchipuia, ca silviu3marian, ca l-am stricat intentionat, ca sa-mi dea ei unul nou. :))


Ar fi bine. Dar daca va uitati mai sus...adi21 vrea banii inapoi BANII...BANII.. acum e clar? si nu alt produs nou. Eu ca magazin, ai dau produs nou.de cate ori vreti sa i schimb prudusul? o data la 2 zile? la 3 zile o data pe saptamana ? cat? timp de 3 ani ? 5 ani poate? Acum intelegeti? Omu vrea sa se foloseasca de produs apoi sub un pretext sau altu ,vrea si banii inapoi. Pai hai sa fim seriosi. Ca magazin,cum diferentiati pe cei corecti de ceilalti? ca de " celilalti" nu ducem lipsa?:O
daca s-ar strica de 2 ori si eu as vrea banii inapoi. nu ca sa abuzez magazinul, ci ca sa-mi pot lua o sursa DIN ALT MAGAZIN, care alege furnizori ale caror produse nu se strica pe banda rulanta. de altfel, cum as putea sa fraieresc magazinul daca cer banii inapoi pe produs si eu tot am nevoie de acel produs in continuare? l-as fraieri daca as cere mai multi bani decat am dat intitial, sau daca as aduce alt produs mai vechi si as cere banii pe cel cumparat recent.

pana la urma, garantia nu este acordata de magazin, ci de furnizor. furnizorul trimite produse noi la schimb, daca nu furnizorul da banii inapoi ci magazinul, in ultima instanta magazinul are o sursa noua in stoc si este ca si cum tranzactia nu s-ar fi intamplat. daca furnizorul vinde un produs si apoi schimba 3-4 in contul aceluiasi pret, e timpul sa se intrebe ce gresesc la fabricarea acelor produse care se tot defecteaza si eventual sa le retraga pe cele care inca nu s-au vandut, ideal ar fi sa le retraga din proprie initiativa si pe cele care s-au vandut cand isi dau seama ca si acelea se vor strica si toti clientii care le-au cumparat vor avea neplaceri la un moment dat. asta ar fi calea corecta

calea usoara este insa de preferat, respectiv comercializezi produse de la furnizorul care are pretul cel mai mic si calitatea cea mai proasta, ca sa poti pune adaosul comercial cel mai mare, iar cand se strica, este vina clientului ca nu are tensiunea buna, ca le-a defectat intentionat sau ca s-a uitat stramb la ele si s-au stricat de frica.

da, este greu de diferentiat, ceilalti sunt majoritari, cei corecti sunt putini, respectiv cei care nu se intorc niciodata cu produsele defecte, ci inghit in sec si accepta ca au luat teapa. ceilalti, in schimb, le platesc, le monteaza in calculator si le folosesc un timp, dupa care le defecteaza voit, le aduc inapoi si cer banii, fara sa cumpere altele, pentru ca evident, nu au avut nicidoata nevoie de acele piese, ci le-au cumparat in primul rand ca sa streseze comerciantul si in al doilea rand ca sa-si mai ocupe si ei timpul cu ceva, pentru ca acesti clienti aveau prea mult timp liber la dispozitie sau un program de lucru foarte lejer, pe care il pot oricand neglija pentru a stresa comericantii.

deja ne-am indepartat prea mult de la subiect, eu ma opresc aici.

Alte discuții în legătură

Produs defect inlocuit cu alt produs similar ElenaCristinaStoica ElenaCristinaStoica Buna seara, Am achiztionat o perie de par in urma cu 1 an si jumatate care mi s-a defectat si ulterior m-am prezentat la magazinul furnizor cu produsul in ... (vezi toată discuția)
Garantie produs cumparat online tdrtdr tdrtdr Buna ziua, Am cumparat un telefon de la un magazin online. L-am primit pe 27 iar acum am observat ca are un defect la camera foto. Nu au trecut nici 48ore de ... (vezi toată discuția)
Garantie ionutpop31 ionutpop31 In cazul unui produs electronic cu probleme (memorie DDR calculator), care este in garantie 2 ani, trimis in service, produs care din pacate nu mai este in ... (vezi toată discuția)