avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1000 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Am un certificat digital. Cum pot semna declaratiile ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Am un certificat digital. Cum pot semna declaratiile pentru alte firme?

daca am un certificat digital si semnatura electronica pentru o firma ce pasi trebuie sa urmez sa pot semna si declaratiile pentru alte firme
Certificatul Digital il am pe numele meu, chiar daca mi l-a platit firma la care lucrez
si am luat drept de "transmitere" pentru mai multe CUI-uri.
Firma ce mi la platit si unde lucrez nu are nimic de a face cu certificatul care este pe numele meu.
Chiar si pentru firma unde lucrez am avut nevoie de imputernicire notariala.
-urmareste pasii de la ANAF. in primul rand.
-Ceri si completezi online Declaratia 150 pentru cui-ul respectiv o trimiti la ANAF si o tiparesti. Faci pentru fiecare CUI separat cate o cerere la care ai rubrica de date si semnaturi ala firmei pentru care vei transmite.
-ceri administratorului/asociatului unic/reprezentatului legal sa-ti faca o imputernicire notariala. Cei de la notariate stiu despre ce-i vorba si nu trebuie dacat buletinul tau/si copie, certificatul de inregistrare al firmei/si copie, buletinul celui imputernicit/si copie, si eventul hotararea AGA sau ce act arata ca respectivul este reprezentatul firmei.
-Intr-un dosar pui: copie certificat firma(J../>>>?...), copie buletin al tau, imputernicirea notariala in original, declaratia 150 semnata si stampilata de firma pentru care ai cerut si le duci la Admin fiscala/trezoreria de care apartine firma. Astepti cam 4 zile si-ti vine raspuns pe adresa de e-mail data precum ca ai dreptul... bla bla bla.....
Sa-ti faci o copie dupa D150 si sa-ti dea numar de inregistrare.
Am firme pentru care "transmit" si in Sinaia si in Busteni.
Procedura a fost identica.
Detinatorul semnaturii digitale "RASPUNDE DE TRANSMITEREA" declaratiilor catre portalul e-guvernare.ro, raspunde de transmiterea lor corecta si la timp. Nu raspunde de continutul D112. Raspunde de forma digitala, sa contina toate datele firmei, angajatilor precum si fisierul (.xml).
Daca este gresita se face rectificativa, dar nu sunt eu de vina ca D112 a fost gresit conceputa.
Toate aceste raspunsuri le-am primit de la ambele Trezorerii si au fost identice.
Eu doar "autentific" si "transmit" ceea ce este facut de altii.
Poti lua dreptul de transmitere pentru nspe mii de firme.
Sa aveti bafta!
Editat: Titularul certificatului este persoana pe numele caruia este emis. Nu este firma la care lucreaza, chiar si pentru ea trebuie Imputernicire Notariala. Nu am auzit sa fie atribuit la modul impersonal, pentru firma Sc AvantulAdormirea sri.
Ultima modificare: Luni, 13 Iunie 2011
danjoe, utilizator
Nu trebuie sa aveti si un contract de prestari servicii cu firma respectiva cumva?
@luck33ro: Nu!
Legea spune clar: imputernicire.
Este simplu, daca se cere, faci contract de munca pe 1/2 ora, la firma unde nu esti angajat.
Dar la firma unde sunt angajat, cu CIM, cu responsabilitati: contabilitate, resurse umane, protectia muncii, persoana desemnata auto, cu atestarile respective, mi s-a cerut sa-mi dea patronul/asociatul unic/administratorul "imputernicire notariala".
ANAF sunt mai destepti ca ITM, nu cer scoli, cer act notarial si raspunzi prin el.
Aia cu scoli, inspectori, PC knowledge se fac de bacanie.
E clar ca trimitand o declaratie online (cum am Reviasl online pt toate firmele, ca am habar de legislatie de PC.
Eu am facut cerere pt user/pass la ITM revisal/declaratii online si ei mi-au dat, pentru firma aici, nu persoana.
Si ITM tre sa procedeze la fel, nu conteza cui ii dau aprobarea sa transmita, conteza sa o transmita si sa raspunda.
Imputernicirile trebuie sa fie pe persoana , nu pe firma, si sa raspunda persoana.
Nu sa ma ia la bani marunti de ce numar port la camasa, chiloti si alte alea.
Credeam ca informatizandu-ne ajungem in UE, dar la noi e questia originala: m...UE, si asta din 1989 decembrie.
poti face pe cat vrei , in limitele legii: " fractiune de ora".
sau, ii faci contract cu o ora si il pontezi tot la doua zile 1 ora.
Le este lene programatorilor sa bage si fractiunea de ora per zi.
QED!
Ca sa puteti semna in numele unei firme trebuie sa depuneti la Administratia Financiara o imputernicire notariala care contine formularea "semnatura lui fiind opozabila".
Ca sa nu mai mentionam faptul ca in josul declaratiei pe care o semnati se face clar mentiunea ca persoana "responsabila" este cea care a semnat.
Daca semnati declaratiile cu semnatura dvs. electronica CLAR VA ASUMATI RASPUNDEREA.

Alte discuții în legătură

Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica. obtinere. etape. - atentie! din 1 iulie 2011 declaratia 112 se depune doar online! Valentin_buzau Valentin_buzau [b]Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica. Obtinere. Etape. - Atentie! Din 1 iulie 2011 Declaratia 112 se depune doar ONLINE! ... (vezi toată discuția)
Taxa pentru certificatul digital stanciuoana stanciuoana buna ziua pentru noul mod de a transmite decl. 112, adica on line cu semnatura electronica, iti trebuie un certificat digital.In cazul unui adminstrator la o ... (vezi toată discuția)
Procura pentru semnatura electronica alina40 alina40 Buna ziua, daca a depus cineva la ANAF declaratia 150 si documentele solicitate pentru semnatura electronica, poate ne ajuta spunandu-ne ce trebuie sa ... (vezi toată discuția)