avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 585 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Am un certificat digital. Cum pot semna declaratiile ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Am un certificat digital. Cum pot semna declaratiile pentru alte firme?

daca am un certificat digital si semnatura electronica pentru o firma ce pasi trebuie sa urmez sa pot semna si declaratiile pentru alte firme
M-am referit la cazul ca pe drumul intre editarea declaratiei in forma initiala si locul de destinatie (ANAF) s-a intamplat o modificare intamplatoare si nedorita. In acest caz declaratia depusa nu ar mai fi identica cu statul.
Este o situatie ipotetica, dar care pune intrebarea la care se cere un raspuns: cine raspunde pentru faptul ca declaratia nu este cum ar fi trebuit sa fie?
Persoana care semneaza si depune declaratia in baza imputernicirii primite de la administratorul firmei in sens juridic are calitatea de mandatar, actionand in numele si pe seama administratorului. Prin urmare, in relatia cu autoritatile pentru declaratia depusa raspunde administratorul, si nu imputernicitul!!! Apoi, intr-adevar administratorul se poate intoarce impotriva celui pe care l-a imputernicit cu depunerea declaratiei. Dar asta e alta poveste. De regula, persoana imputernicita este o firma de contabilitate/expert contabil cu care firma are un contract de prestari servicii (avand ca obiect inclusiv depunerea declaratiilor), astfel ca in acest contract se poate prevedea raspunderea prestatorului inclusiv pentru corectitudinea intocmirii declaratiilor.
Sunteti de acord?
improbabil sa se intample ceva cu declaratia pe "drumul" de la firma la anaf!... in declaratia 112 nu pot fi decat datele din statul de salarii... pentru ca se genereaza simultan.

raspunderea (daca e sa fie "tras" cineva) e si la cel ce intocmeste si la cel de semneaza statul.
ala de semneaza "electronic" declaratia, decat da mai departe datele din statul de plata.B-)

Ultima modificare: Joi, 16 Iunie 2011
ContSters123067, utilizator
In caz ca se intampla ceva "nedorit", un accident, pierderea datelor, exista posibilitatea unei Declaratii 112 rectificativa la declaratia accidentata.
Trebuie sa aveti si contract.

Alte discuții în legătură

Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica. obtinere. etape. - atentie! din 1 iulie 2011 declaratia 112 se depune doar online! Valentin_buzau Valentin_buzau [b]Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica. Obtinere. Etape. - Atentie! Din 1 iulie 2011 Declaratia 112 se depune doar ONLINE! ... (vezi toată discuția)
Taxa pentru certificatul digital stanciuoana stanciuoana buna ziua pentru noul mod de a transmite decl. 112, adica on line cu semnatura electronica, iti trebuie un certificat digital.In cazul unui adminstrator la o ... (vezi toată discuția)
Procura pentru semnatura electronica alina40 alina40 Buna ziua, daca a depus cineva la ANAF declaratia 150 si documentele solicitate pentru semnatura electronica, poate ne ajuta spunandu-ne ce trebuie sa ... (vezi toată discuția)