avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 576 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... indemnizatie de concediu administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

indemnizatie de concediu administrator

Administratorul asociatiei noastre de proprietari este cu contract de muncacu program de 4 ore zilnic. A depus o cerere pentru CO-parte financiara, dansul prestand in continuare activitatea obisnuita. Aceasta olata ar fi al 13-lea salariu.
Intrebari: 1. cat CO se acorda pt.program de 4 ore?
2.exista obigativitatea legala de a-si efectua concediul
3.i se poate acorda CO in transe?(asa se practica pe vremuri)
4.daca doreste sa se razbune pt.ca nu mai primeste al 13-lea salariu si pleaca pentru o luna in CO,lasand toate actele presedintelui, acesta ce poate sa faca dpdv financiar-contabil(nu este casier, nici contabil ,deci nu poate incasa bani de intretinere) Vor fi facturi de platit.
Activitatea desfasurata in folosul blocului este de bun gospodar ,repara de toate, mestereste .Crez ca zilnic consuma mai mult de 4 ore pt,administratie.Eu apreciez ca ar merita un bonus, dar nu chiar un salariu. La nivel de comitet parerile sunt impartite. V-as multumi daca imi raspundeti la intrebari pentru a-mi forma un puct de vedere.
Cel mai recent răspuns: mmail , utilizator 22:43, 21 Februarie 2013
Buna ziua, dle Adrian Tot., este un alt aspect de care ne izbim cateva asociatii care au ca adm.aceeasi persoana:
administratorul nu doreste efectuarea fizica a CO, , pe motiv ca tot timpul are de facut plati la facturi si de calculat liste, dar solicita plata CO, concomitent cu plata sariului pe perioada cand ar trebui sa fie in CO. La o prima riposta a unui Presedinte ca nu este de acord sa-i plateasca dublu intr-o luna, administratorul a spus ca atunci el depune actele in bratele comitetului, care sa se descurce. Desigur, i se poate raspunde ca va putea fi inlocuit, dar va exista o perioada ambigua, in care nu se va putea gasi batand din palme nici o persoana cu atestat de administrator si care sa si vrea sa preia o asociatie mare (blocuri cu 6-8 scari).
Daca administratorul dvs. lucreaza ”la santaj” ar fi bine sa stie ca la randul lui poate sa pateasca la fel din partea conducerii as. prop. care nu poate tolera la nesfarsit astfel de manifestari, chiar daca ziceti ca acesta are o buna activitate si sunteti multumiti si de alte prestatii pe care le efectuiaza. Trebuie sa-i bagati in cap ideea ca nimeni nu este de neinlocuit, asa cum unii cred. Ar fi bine ca inca de acum sa incepeti sa va cautati un nou administrator, eventual o firma specuializata care sa va administreze as. prop. - si in acet ultim caz nu o sa mai aveti de-aface cu probleme de CO !
Asa cum a rezultat din parcurgerea intregului topic, daca administratorul deserveste cu CIM mai multe asociatii, acesta trebuie sa solicite efectuarea CO in acelasi timp/perioada la toate cele 'nshpe asociatii, pentru ca daca procedeaza altfel se va afla in situatia in care la cel putin una dintre ele va figura in CO, iar la celelalte va lipsi nemotivat ceea ce va duce automat la desfacerea disciplinara a CIM.
Deci, parca s-a mai spus, de obicei in trimestul trei al anului se fac planificarile perioadei in care salariatii doresc sa-si faca CO. Perioada efectuarii CO se poate face si fractionat, insa prima fractiune trebuie sa fie de cel putin 10 zile, iar diferernta trebuie luata obligatoriu pana la incheierea anului. Nici intr-un caz nu se permite efectuarea de zile de CO ramase, de pe un an pe altul si sub nici-o forma plata indemnizatiei de CO suprapusa peste plata salariului si trebuie sa aveti grija ca acest lucru sa nu se intample.
Intr-un singur caz se poate intampla acest lucru, atunci cand din motive justificate omul nu a putut sa-si efectueze perioada de CO si in plus i s-a desfacut CIM (motive diverse).
Pentru ca am ajuns aici sa va povestesc ce s-a intamplat la o as. de proprietari a carei activitate o cunosc: cred ca in aprilie 2011 (nu mai stiu exact, dar nu are importanta acest lucru pentru coninuarea discutiei) in AG a proprietarilor, datorita unor deficiente majore in activitatea as. prop., s-a hotarat inlocuirea intregului com. executiv al carui presedinte era incadrat cu CIM (4 ore/zi), a administratorului si a contabilului - ambii angajati cu CIM - full time. Sigur, ca s-a lasat cu discutii, blesteme si amenintari, predarea documentelor si a inventarului complet nu s-a facun in totalitate nici pana astazi, chiar daca a intervenit si Primaria care intre tip ii retrasese atestatul administratorului. Ma rog, ceea ce vreau sa va spun este ca la un moment dat noul com. ex. s-a ”trezit” ca impricinatii carora li s-a desfacut CIM, care au adresat cereri de plata a CO neefectuat pe o perioada de 3 ani (asa au sustinut dansii, ca au lucrat si in perioada CO) - asa cum permite legea... Initial, noua conducere i-a trimis la plimbare si argumentul cel mai de bun simt a fost acela ca nu s-a gasit nici-un document din care sa reiasa ca ”cineva” le-a facut o rechemare din CO la toti trei si basca pe ultimii trei ani. Explicatiile nu au tinut, asa ca petentii au mers in Tribunalul muncii care nu a tinut cont de explicatiile as. prop., a faptului ca nu s-au gasit documente din care sa reiasa rechematrea acestora din concediu pentru chipurile lucrari urgente, in schimb s-au gasit state de plata pentru primirea salariului pentru intreaga activitate, astfel incat s-a hotarat ca cetatenii au dreptate si a obligat angajatorul - asociatia, sa se conformeze... Frumos de tot, dupa ce ca ani de-a randul si-au batut joc de activitatea as. prop., acum au venit si au pus ”cireasa pe tort” ... Pentru ca as. prop. trena efectuarea platilor (de unde atatia bani?) fostii angajati au mers la ITM, care a chemat la ordine noul presedinte si l-a atentionat cava fi amendat daca nu pune in plata hotararea Tribunalului muncii. In sfarsit, au facut ce-au facut si le-au achitat drepturile pe un an, baietii s-au bucurat nevoie mare, dar alte plati nu s-au mai facut din lipsa de fonduri, adica li s-a comunicat ca atunci cand vor avea bani li se vor achita si diferentele...
Din aceasta intamplare trebuie trase invataminte, adica chiar daca intr-o as. prop. aveti unul-doi angajati, trebuie avuta mare grija cu planificarea si efectuarea obligatorie a CO pana la sfarsitul anului.
Multumesc mult,Adam Grecu!
voi face un comentariu off topic:
cinismul si marlania unora este afisata cu zambetul pe buze, la noi doar presedinta nu este remunerata, cenzorul are contract de mandat, femeia de serv- cu contract de 4 ore, adm-tot 4 ore-cum am scris, presedinta sta la PC, se informeaza, supravegheaza, redacteaza sesizari si reclamatii,merge in audiente, organizeaza ce mai trebuie facut la casa, impaca vecinii, pune reguli de folosirea corecta a spatiilor comune(doar zapada nu am dat-o!),ca orice om gospodar, ca sa nu fie nevoie de cheltuieli majore la un moment dat.Si toti considera ca este normal sa fie pe gratis. Cum bine zicea un vecin al meu, ar trebui sa se plateasca totul nemteste, chiar si datul zapezii, pentru ca unii se bucura ca merg pe trotuarul curatat si altii dau la lopata. Chiar daca nu se plateste valoarea reala a muncii , sa se stie ca cel ce face o munca in folosul comunitatii este recompensat, desi cea mai mare recompensa ar fi MULTUMESC! Cum multe cuvinte au iesit din uzanta, ca si gesturile, de altfel,inchei lunga vorbarie si spun inca o data MULTUMESC TUTUROR CONSULTANTILOR de aici !
@Elidor
Nu vrei sa te muti in blocul meu si sa te facem presedinta? :))
@elga50, aveti nevoie?Adica tot pe gratis?! :vishenka:

Alte discuții în legătură

Concediu de odihna pentru c.i.m. cu durata 8 ore / luna trandafir2 trandafir2 Buna ziua, Urmeaza sa incheiem un c.i.m. cu durata de 8 ore / luna. Practic angajatul va lucra o zi pe luna. In acest caz, de cate zile de concediu pe an ... (vezi toată discuția)
Indemnizatie co pentru cim de 4 ore/zi corneliacr corneliacr Buna ziua...suntem o asociatie de proprietari si avem angajata femeie de serviciu cu 4 ore/zi, salariu brut 950 lei. Durata concediului de odihna este de 21 ... (vezi toată discuția)
Job part time THEODORA30 THEODORA30 Buna ziua va rog sa mi spuneti daca sunt angajata la un job part time de cate zile de concediu de odihna am dreptul? sunt la 20ore/saptamana.multumesc (vezi toată discuția)